
ISBN: 978-80-244-5078-0 | DOI: 10.5507/cmtf.16.24450780
Odrazy emocí v postojích k imigrantům
- Petra Sobková, Milena Öbrink Hobzová, Ludmila S. Trochtová
1. edition, Published: 2016, publisher: Univerzita Palackého v Olomouci, Křížkovského 8, 771 47 Olomouc
References
- Abe, J. A. A., Izard, C. E. (1999). The Developmental Functions of Emotions: An Analysis in Terms of Differential Emotions Theory. Cognition and Emotion, 13, 523-549.
Go to original source...
- Akrami, N., Ekehammar, B., & Bergh, R. (2011). Generalized prejudice: Common and specific components. Psychological Science, 22, 57-59.
Go to original source...
- Allport, G. W. (2004). O povaze předsudků. Praha: Prostor.
- Altarriba, J. (2003). Does carino equal, liking? A theoretical approach to conceptual nonekvivalence between languages. International Journal of Bilingualism, 7, 305-322.
Go to original source...
- McCrae, R. R., John, O. P. (1992). An Introduction to the Five-Factor Model and Its Applications. Journal of Personality, 60, 175-215.
Go to original source...
- Atkinson, R. C., Atkinsonová, R. L., Bem, D. J., Smith, E. E. (1995). Psychologie. Praha: Victoria Publishing.
- Banks, J. A. (2002). An introduction to multicultural education. Boston: Allyn and Bacon. xi.
- Banks, J. A., & McGee Banks, Ch. A. (Eds.) (2007). Multicultural education: issues and perspectives. New York: John Wiley & Sons. xiv, 491 s.
- Bar, N. (2013). We are the World. Value Education and Life Skills. Chennai: Orient Blaskswann.
- Barša, P., Baršová, A. (2008). Integrační politiky: mezi asimilací a multikulturalismem. In Šišková, T. (Ed.). Výchova k toleranci a proti rasismu, 48-58. Praha: Portál.
- Bartošek, J., Daňková, H. (2010). Žurnalistika a škola: příručka pro učitele mediální výchovy. 2. vyd. Frýdek-Místek: Václav Daněk.
- Batson, C. D., Shaw, L. L., Oleson, K. C. (1992). Differentiating affect, mood and emotion: Toward functionally based conceptual distinctions. In Clark, M. S. (Ed.). (1992). Review of personality and social psychology: Emotion, 294-326. Newbury Park: Sage Publications.
- Bhatia, L. (2012). We are the World. Value Education and Life Skills. Chennai: Orient Blaskswann.
- Buckingham, D. (2003). Media education: literacy, learning and contemporary culture. Cambridge; Malden, MA: Polity.
- Burjanek, A. (2001). Xenofobie po česku - jak si stojíme mezi Evropany? Sociální studia 6, 73-89. Získáno z: http://socstudia.fss.muni.cz/dokumenty/080319134116.pdf.
- Cakirpaloglu, P. (2004). Psychologie hodnot. Olomouc: Votobia.
- Cakirpaloglu, P. (2009). Psychologie hodnot. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
- Cakirpaloglu, P . (2012). Úvod do psychologie osobnosti. Praha: Grada.
- Cottrell, C. A., Neuberg, S. L. (2005). Different Emotional Reactions to Different Groups: A Sociofunctional Threat-Based Approach to "Prejudice". Journal of Personality and Social Psychology, 88(5), 770-789.
Go to original source...
- Čablová, L. (2015). Dovednosti pro život. In Výkladový slovník základních pojmů školské prevence rizikového chování, 34-39.
- Český statistický úřad. (2015). Cizinci podle kategorií pobytu, pohlaví a občanství k 31. 12. 2015. Získáno z: https://www.czso.cz/documents/11292/27914491/1512_c01t14.pdf/87b35289-febc-44ec-b2adb745d98ea17a?version=1.0.
- Člověk v tísni. (2016). Ztracená generace? Přístup dětí uprchlíků a migrantů ke vzdělání v Evropě a třetích zemích. Získáno z: https://www.clovekvtisni.cz/cs/clanky/ztracena-generace-pristup-deti-uprchliku-a-migrantu-ke-vzdelani-v-evrope-a-tretich-zemich?src=427.
- ČTK, Idnes. (2016, 26. dubna). ČR přijme prvních sedm uprchlíků na základě kvót, tři z nich sem nechtějí. Idnes. Získáno z: http://zpravy.idnes.cz/cesko-prijme-uprchlici-kvoty-eu-dn7-/domaci.aspx?c=A160426_174212_domaci_rych 26. dubn a 2016.
- Damasio, A. R. (2000). Descartesův omyl: emoce, rozum a lidský mozek. Praha: Mladá fronta.
- De Abreu, B., & Mihailidis, P. Media Literacy. Education in Action. New York; London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2014, 11-19.
Go to original source...
- Demagog.cz, z. s. (2016). Demagog.cz - factcheck politických diskuzí. Získáno z: http://demagog.cz/o-nas.
- Echo24. (2016, 12. července). Průzkum: Uprchlíky si s terorismem spojuje většina Evropanů. In echo24.cz. Získáno z: http://echo24.cz/a/wPjd6/pruzkum-uprchliky-si-s-terorismem-spojuje-vetsina-evropanu.
- Ekehammar, B., Akrami, N. (2003). The relation between personality and prejudice: a variable and a person-centred approach. European Journal of Personality, 17(6), 449-464.
Go to original source...
- Ekman, P., Friesen, W. V. (1969). The repertoire of nonverbal behavior: Categories, origins, usage, and coding. Semiotica, 1, 49-98.
Go to original source...
- Ekman, P., Friesen, W. V. (1975). Unmasking the face: A guide to recognizing emotions from facial clues. Englewood Cliff s, Nj, Prentice Hall.
- Esses, V. M., Dovidio, J. F., Jackson, L. M., Armstrong, T. L. (2001). The immigration dilemma: The role of perceived group competition, ethnic prejudice, and national identity. Journal of Social Issues, 57, 389-412.
Go to original source...
- Esses, V. M., Veenvliet, S. H., Hodson, G., Mihic, L. (2008). Justice, morality, and the dehumanization of refugees. Social Justice Research, 21, 4-25.
Go to original source...
- European Commission (2016). Standard Eurobarometer 85. Dostupné z: http:// ec.europa.eu/COMMFrontOffice/publicopinion/index.cfm.
- European Parliament. (2016). Integrating migrants and their children through education. Získáno z: http://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/ATAG/2016/579095/EPRS_ATA(2016)579095_EN.pdf.
- Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy. (2014). Mediální výchova a mediální gramotnost: Portál FSV UK pro rozvoj mediální gramotnosti a podporu mediální výchovy. Získáno z: http://medialnivychova.fsv.cuni.cz/MVP-50.html.
- Fischer, A. H., Manstead, A. S. R. (2003). Social influences on the emotion proces. European Review of Social Psychology, 14, 171-201. Doi: 10.1080/10463280340000054.
Go to original source...
- Fischer, A. H., Manstead, A. S. R. (2010). Social Functions of Emotion. In Lewis, M., Haviland-Jones, J. M., Feldman Barrett, L. (Eds.). Handbook of Emotions. London: The Guilford Press, 456-468.
- Flatt, J. (2008). Loreto Day School Sealdah. Meeting the Challenges of a Changing India. Barking: Lulu.
- Frederickson, B. L. (2001). The role of positive emotions in positive psychology. American Psychologist, 56(3), 218-226.
Go to original source...
- Frištenská, H. (2008). Pojmy xenofobie, rasismus, rasové násilí a rasová diskriminace. In Šišková, T. (Ed.). Výchova k toleranci a proti rasismu, 12-34. Praha: Portál.
- Gallego, A., Pardos-Prado, S. (2014). The Big Five Personality Traits and Attitudes towards Immigrants. Journal of Ethnic and Migration Studies, 40(1), 79-99.
Go to original source...
- Gandini, E. (2016). Švédská teorie lásky (dokument, promítán v ČR v rámci festivalu Jeden svět 2016).
- Gross, J. J., & John, O. P. (2003). Individual differences in two emotion regulation processes: Implications for affect, relationships and well being. Journal of Personality and Social Psychology, 85, 348-362.
Go to original source...
- Gross, J. J., & Thompson, R. A. (2009). Emotion Regulation: Conceptual Foundations. In Gross, J. J. (Ed.). Handbook of emotion regulation, 3-24. New York: The Guilford Press.
- Gross, J. J. (1998). The emerging field of emotion regulation: An integrative review. Review of General Psychology, 2, 271-299.
Go to original source...
- Gross, J. J. (1999). Emotion Regulation: Past, Present, Future. Cognition and Emotion, 13, 551-573.
Go to original source...
- Gross, J. J., Barrett, L. F. (2011). Emotion Generation and Emotion Regulation: One or Two Depends on Your Point of View. Emotion Review, 3(1), 8-16.
Go to original source...
- Gulová, L., Štěpařová, E. (Eds.) (2004) Multikulturní výchova v teorii a praxi. Brno: Katedra sociální pedagogiky Pedagogické fakulty MU.
- Hartl, P., Hartlová, H. (2000). Psychologický slovník. Praha: Portál.
- Hayes, N. (1998). Sociální psychologie. Praha: Portál.
- Heřmanová, E., Faryadová, K. (2012). Efektivnost integrace muslimských minorit v zemích EU (se zaměřením na situaci v Česku). Současná Evropa, 1. Praha: Centrum evropských studií. Získáno z: http://www.vse.cz/se/cislo.php?cislo=1&rocnik=2012.
- Heřmanová, M. (2016, 12. září). Uprchlická krize versus krize českého mediálního prostoru. In migraceonline.cz. Získáno z: http://migraceonline.cz/cz/e-knihovna/uprchlicka-krize-versus-krize-ceskeho-medialniho-prostoru.
- Hesová, Z., Jungwirth, T. (2016). Uprchlická krize v roce 2015 a evropská odpověď. Získáno z: https://www.amo.cz/wp-content/uploads/2016/05/amocz_BP_05_2016_web.pdf.
- Hladík, J. (2014). Multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.
- Homola, M. (1972). Motivace lidského chování. Praha: SPN.
- Horák, J. (1996). Kapitoly z teorie výchovy - I. díl: Problematika hodnot a hodnotové orientace. Liberec: Technická univerzita.
- Hřebíčková, M., Graf, S. (2015). Je postoj Čechů k vlastnímu národu ovlivněn mírou jejich identifikace s českým národem? In Vlachová, K. (Ed.). Národní identity a identifikace: Česká republika - Visegrádská čtyřka - Evropská unie, 33-49. 1. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON) v koedici se Sociologickým ústavem AV ČR, v. v. i.
- Hřebíčková, M., Urbánek, T. (2001). NEO pětifaktorový osobnostní inventář (podle NEO Five-Factor Inventory P. T. Costy a R. R. McCraee) [NEO Five-Factor Inventory (according to NEO Five-Facor inventory of P. T. Costa a R. R. McCrae)]. Praha: Testcentrum.
- Hunt, M. (2000). Dějiny psychologie. Praha: Portál.
- Institute for data collection (n. d.). LISS Panel - listening to people. Získáno z: www.lissdata/nl.
- IOM (n. d.). Výkladový slovník migrační terminologie. Získáno z: http: //www.iom.cz/files/Vykladovy_slovnik_migracni_terminologie_IOM.PDF.
- Jirák, J., Köpplová, B. (2007). Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. 2. vyd. Praha: Portál.
- Jirák, J., Mičienka, M. (2007). Základy mediální výchovy. Praha: Portál.
- Jirák, J., Šťastná, L. (2012). K periodizaci vývoje mediální výchovy a mediálního vzdělávání v českém prostředí v evropském kontextu. In Sborník Národního muzea v Praze, 57(4), 67-72.
- John, O. P., & Gross, J. J. (2004). Healthy and Unhealthy Emotion Regulation: Personality Processes, Individual Differences and Life Span Development. Journal of Personality, 1301-1333.
Go to original source...
- Jolls, T., Walkosz, B. J., & Morgenthaler, D. (2014). Voices of Media Literacy. In De Abreu, B. S., Mihailidis, P. Media Literacy Education in Action, 11-19. New York; London: Routledge, Taylor & Francis Group.
Go to original source...
- Kelley, B. (2009). International migration. The human face of globalisation. Získáno z: http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/social-issues-migration-health/international-migration_9789264055780-en#.WCHwVcnBZYY#page1.
- Keltner, D., Gross, J. J. (1999). Functional Accounts of Emotions. Cognition and Emotion, 13(5), 467-480.
Go to original source...
- Keltner, D., Haidt, J. (1999). Social functions of Emotions at Four Levels of Analysis. Cognition and Emotion, 13(5), 505-521.
Go to original source...
- King, L. A., Hicks, J. A., Krull, J., Del Gaiso, A. (2006). Positive affect and the experience of meaning in life. Journal of Personality and Social Psychology, 90,179-196. Získáno z: joshua.hicks.googlepages.com/pamng.pdf.
Go to original source...
- Kol. autorů. (2016). Rámcový vzdělávací program pro gymnázia RVP G. Praha: MŠMT. Získáno z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/skolskareforma/ ramcove-vzdelavaci-programy.
- Kolář, Z., a kol. (2012). Výkladový slovník z pedagogiky. Praha: Grada.
- Koukolík, F. (2000). Lidský mozek: funkční systémy, norma a poruchy. Praha: Portál.
- Krostad, J. M. (2015, 24 September). What Americans, Europeans think of immigrants. In Pew Research Centre. Získáno z: http://www.pewresearch.org/fact-tank/2015/09/24/what-americans-europeans-think-of-immigrants/.
- Křivohlavý, J. (2004). Pozitivní psychologie. Praha: Portál.
- Kučerová, S. (1996). Člověk, hodnoty, výchova. Prešov: Grafotlač.
- Leach, C. W., Tiedens, L. Z. (2004). Introduction: A world of emotion. In Slaměník, I. (2011). Emoce a interpersonální vztahy. Praha: Grada.
Go to original source...
- Lelek, S. (2015, 13. června). Na nádraží v Olomouci se objevují desítky imigrantů.[Web log message]. Získáno z: http://lelek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=465667.
- Lencz, L. (1998). Pedagogika etickej výchovy. Výchova k prosociálnosti. Bratislava: Metodické centrum.
- Leontiyeva, Y., Vávra, M. (Eds.). (2009). Postoje k imigrantům. Praha: Sociologický ústav AV ČR.
- Library John Hopkins (2016). Evaluating Sources for Credibility. 15. August. Získáno z: http://guides.library.jhu.edu/evaluatinginformation.
- Linhart, J. (Ed.). (1996). Velký sociologický slovník. Sv. 1, A-O. 1. vyd. Praha: Karolinum.
- Mackie, D. M., Devos, T., Smith, E. R. (2000). Intergroup emotions: Explaining offensive action tendencies in an intergroup context. Journal of Personality and Social Psychology, 79, 602-616.
Go to original source...
- Maddens, B., Billiet, J. Beerten, R. (2010). National identity and the attitude towards foreigners in multi-national states: The case of Belgium. Journal of Ethnic and Migration Studies, 26, 45-60
Go to original source...
- Matsumoto, D. (2006). Are cultural differences in emotion regulation mediated by personality traits? Journal of Cross-Cultural Psychology, 37(4), 421-437.
Go to original source...
- Matsumoto, D., Hee Yoo, S., Nakagawa, S., et al. (2008). Culture, emotion regulation and Adjustment. Journal of Personality and Social Psychology, 94, 925-937.
Go to original source...
- Matsumoto, D., LeRoux, J. A., Bernhard, R., Gray, H. (2004). Personality and behavioral correlates of intercultural adjustment potential. International Journal of Intercultural Relations, 28, 281-309.
Go to original source...
- McCrae, R. R., John, O. P. (1992). An Introduction to the Five-Factor Model and Its Applications. Journal of Personality, 60, 175-215.
Go to original source...
- McDougall, J. (2014). Media Literacy. An Incomplete Project. In De Abreu, B., & Mihailidis, P. Media Literacy. Education in Action, 3-10. New York; London: Routledge, Taylor & Francis Group.
- Mesquita, B., Frijda, N. H. (1992). Cultural Variations in Emotions: A Review. Psychological Bulletin, 112(2), 179-204.
Go to original source...
- Mesquita, B., Walker, R. (2003). Cultural differences in emotions: A context for interpreting emotional disturbances. Behaviour Research and Therapy, 41(7), 777-793.
Go to original source...
- Mičienka, M., Jirák, J., a kol. (2007). Základy mediální výchovy. Praha: Portál.
- Miovský, M., et al. (2010). Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha: Sdružení SCAN: Centrum adiktologie - Psychiatrická klinika, 1. LF UK v Praze a VFN v Praze.
- Miovský, M., a kol. (2015). Programy a intervence školské prevence rizikového chování v praxi. Druhé, přepracované a doplněné vydání. Praha: Klinika adiktologie 1. LF UK v Praze a VFN v Praze.
- Mooney, C. (2013). We are the World. Value Education and Life Skills. Chennai: Orient Blaskswann.
- Mooney, C. (2015a). Challenges and tasks for education to democracy. In Demokracie a vzdělávání, Forum 2000.
- Mooney, C. (2015b). Education and ethics: Are they diverging? In Demokracie a vzdělávání, Forum 2000.
- MPSV. (2015). Aktualizovaná "Koncepce integrace cizinců - Ve vzájemném respektu". Získáno z: http://www.mpsv.cz/files/clanky/25571/Priloha_ c._2_Aktualizovana_Koncepce_integrace_cizincu___ve_vzajemnem_respektu_a_Postup_pri_realizaci_aktualizovane_Koncepce_integrace_cizincu-_v_roce_2016.pdf.
- MŠMT. (2001). Národní program rozvoje vzdělávání v České republice - Bílá kniha. Praha: TAURIS.
- MŠMT. (2002). Metodický pokyn ke školní docházce žadatelů o azyl. Získáno z: http://www.vzdelavacisluzby.cz/dokumenty/administrativa-a-dokumentace--ve-skolstvi/metodiky-a-postupy/4.3.pdf.
- MŠMT. (2013). Metodická doporučení k začleňování žáků-cizinců do výuky v českých základních školách. Získáno z: http://www.msmt.cz/file/17378.
- MŠMT. (2016). Upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání platný od 1. 9. 2016. Praha: MŠMT. Získáno z: http://www.nuv.cz/uploads/RVP_ZV_2016.pdf.
- MV ČR. (2014). Terminologický slovník. Získáno z: http://www.mvcr.cz/clanek/terminologicky-slovnik.aspx.
- Nakonečný, M. (1997). Encyklopedie obecné psychologie. 2., rozš. vyd., v Academii 1. vyd. Praha: Academia.
- Nakonečný, M. (2000). Lidské emoce. Praha: Academia.
- Nakonečný, M. (2009). Sociální psychologie. Praha: Academia.
- Národní konvent. (2014). Pozice ČR k migraci do EU ve světle současné azylové krize. Získáno z: http://www.evropskehodnoty.cz/wp-content/uploads/2015/02/doporu%C4%8Den%C3%AD.pdf.
- National Sample Survey Organization (NSSO). (2010). Migration in India 2007-2008 (64th round). New Delhi, Ministry of Statistic and Programme Implementation, Government of India.
- Němec, A. (2016). Češi jsou vůči uprchlíkům stále skeptičtější. Většina je odmítá přijmout. Idnes. Získáno z: http://zpravy.idnes.cz/cvvm-postoj-ceske-verejnosti-k-prijimani-uprchliku-fh 7-/domaci.aspx?c=A160122_103452_domaci_ane.
- Niedenthal, P. M., Krauth-Gruber, S., Ric, F. (2006). Psychology of Emotion. East Sussex: Psychology Press.
- Oatley, K., Jenkins, M. J. (1996). Understanding emotions. Oxford: Blackwell.
- Ortony, A., Turner, T. J. (1990). What's basic about basic emotions? Psychological Review, 97, 315-331.
Go to original source...
- Osborne, D., Sibley, Ch. G. (2012). Does personality matter? Openness correlates with vote choice, but particularly for politically sophisticated voters. Journal of research in Personality, 46, 743-751.
Go to original source...
- Ottova všeobecná encyklopedie. (2003). Praha: Ottovo nakladatelství.
- Öbrink Hobzová, M. (2013). Sociální pedagogika a multikulturní výchova. In: Potměšilová, P., a kol. Sociální pedagogika v teorii a praxi, 62-79. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
- Öbrink Hobzová, M. (2014). Jazykové vzdělávání dospělých imigrantů v České republice a ve Švédsku. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
- Pavelková, Z. (2015). Islám jako objekt nové evropské xenofobie. Výběr z aktuálních zahraničních debat. Získáno z: http://migraceonline.cz/cz/e-knihovna/islam-jako-objekt-nove-evropske-xenofobie-vyber-z-aktualnich-zahranicnich-debat.
- Pavlát, L. (2008). Antisemitismus - nejsetrvalejší zášť v dějinách lidstva. In Šišková, T. (Ed.). Výchova k toleranci a proti rasismu, 154-175. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál.
- PICUM. (2015). Protecting undocumented children: Promising policies and practices from governments. Získáno z: http://www.ilo.org/dyn/migpractice/docs/315/undocumented%20children.pdf.
- Plháková, A. (2003). Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia.
- Podmanický, I., Rajský, A., a kol. (2014). Prosociálnosť a etická výchova. Skúsenosti a perspektívy. Trnava: Universitas Tyrnaviensis.
- Poláčková Šolcová, I., Matsumoto, D. (2013). Pravidla projevu primárních emocí v sociálních interakcích. Československá psychologie, 57(2), 104-121.
- Poláčková Šolcová, I., Trnka, R. (2015). A contribution to the theory of affective processes. Československá psychologie, 59(4), 298-314.
- Preissová, A., Cichá, M., Gulová, L. (2012). Jinakost, předsudky, multikulturalismus: možnosti a limity multikulturní výchovy. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
- Preissová, A., Švachová, I. (Eds.). (2013). Protipředsudkové vzdělávání v kontextu multikulturalismu. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
- Preissová Krejčí, A. (2014). Multikulturalismus - ztracené paradigma? 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
- Problematika hodnot a hodnotové orientace. 1. díl. (1996). 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci.
- Průcha, J. (2001). Multikulturní výchova: Teorie - praxe - výzkum. Praha: ISV.
- Průcha, J. (2006). Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. 1. vyd. Praha: Triton.
- Průcha, J. (2007). Interkulturní psychologie: [sociopsychologické zkoumání kultur, etnik, ras a národů]. 2., rozš. vyd. Praha: Portál.
- Průcha, J. (2011). Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Triton.
- Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J. (2009). Pedagogický slovník. Praha: Portál.
- Prunner, P. (2002). Výzkum hodnot. Plzeň: Euroverlag.
- Quitt, Z., Kucharský, P. (1992). Česko-latinský slovník starověké a současné latiny. Praha: SPN.
- Robinson, W. C. (2004). Minimizing Development-Induced Displacement. Získáno z: http://www.migrationpolicy.org/article/minimizing-development-induced-displacement.
- Rollo, V. (1993). Emocionalita a racionalita aneb jak ďábel na svět přišel. Praha: Sociologické nakladatelství.
- Scheibe, C., Rogow, F. The teacher's guide do Media Literacy. Thousand Oaks, California: Corwin, 2012.
- Scherer, K. R. (1984). On the nature and function of emotion: a component proces approach. In
- Stuchlíková, I. (2002). Psychologie emocí. Praha: Portál.
- Schwartz, S. H., Cieciuch, J., Vecchione, M., Davidov, E., Fischer, R., Beierlein, C., Ramos, A., Verkasalo, M., Lönngvist, J. E., Demirutku, K., Dirilen-Gumus, O., Konty, M. (2012). Refining the theory of basic individual values. Journal of Personality and Social Psychology, 89, 1010-1028.
Go to original source...
- Sibley, Ch. G., Duckitt, J. (2008). Personality and prejudice: a meta-analysis and theoretical review. Personality and Social Psychology Review, 12(3), 248-279.
Go to original source...
- Sibley, Ch. G., Osborne, D., Duckitt, J. (2012). Personality and political orientation: Meta-analysis and Test of a Threat-Constraint Model. Journal of Research in Personality, 46, 664-677.
Go to original source...
- Sillamy, N. (2001). Psychologický slovník. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého.
- Slaměník, I. (2011). Emoce a interpersonální vztahy. Praha: Grada.
- S. M. C. Salesiánské mediální centrum. (n. d.). Získáno z: http://www.medialnivychova.org/o-naacutes.html.
- Smith, E. R., Henry, S. (1996). An in-group becomes part of the self: Response time evidence. Personality and Social Psychology Bulletin, 22, 635-642.
Go to original source...
- Smith, E. R., Mackie, D. M. (2010). Intergroup Emotions. In Lewis, M., Haviland-Jones, J. M., Feldman Barrett, L. (Eds.). (2010). Handbook of Emotions. London: The Guilford Press.
- Smith, E. R., Mackie, D. M. (2016). Group-level emotions. Current Opinion in Psychology, 11, 15-19. http://dx.doi.org/10.1016/j.copsyc.2016.04.005.
Go to original source...
- Souto-Manning, M. (2013). Multicultural teaching in the early childhood clasroom: approaches, strategies, and tools, preschool-2nd grade. New York; London: Teachers College Columbia University.
- Střelec, S. (2006). Studie z teorie a metodiky výchovy 2. Brno: Masarykova univerzita.
- Stuchlíková, I. (2002). Základy psychologie emocí. Praha: Portál.
- Škrábová, M. (2013). Úvod do psychiky českých uživatelů internetu a do nástrah, které na internetu mohou číhat. In Jirák, J., a kol. Média pod lupou: (mediální výchova jako téma celoživotního vzdělávání), 47-66. 1. vyd. Praha: Powerprint. Získáno z: http://medialnivychova.fsv.cuni.cz/MVP-1-version1--Jirak_Wolak_Medialni_gramotnost_Novy_rozmer_vzdelavani.pdf.
- Šmíd, M. (2007). Co změnil internet? In Jirák, J., Wolák, R. Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání, 18-122. [Praha]: Radioservis. Získáno z: http://medialnivychova.fsv.cuni.cz/MVP-1-version1-Jirak_Wolak_Medialni_gramotnost_Novy_rozmer_vzdelavani.pdf.
- Špok, D. (2016, 26. června). Nová polarizace světa: Každý jsme jejím hráčem. [Web log message]. Získáno z: http://blog.aktualne.cz/blogy/dalibor-spok.php?itemid=27596.
- Švancara, J. (2003). Emoce, motivace, volní procesy. Brno: Psychologický ústav FF MU.
- Tamir, M., Schwartz, S. H., Cieciuch, J., Riediger, M., Torres, C., Scollon, C., Dzokoto, V., Zhou, X., Vishkin, A. (2016). Desired emotions across cultures: A value-based account. Journal of Personality and Social Psychology, 111(1), 67-82.
Go to original source...
- Trounson, J. S., Critchley, Ch., Pfeifer, J. E. (2015). Australian attitudes toward asylum seekers: Roles of dehumanization and social dominance theory. Social Behavior and Personality, 43(10), 1641-1656.
Go to original source...
- Trusinová, R. (2015). Hierarchie sociálních identit - které sociální identity jsou pro Čechy důležité? In Vlachová, K. (Ed.). Národní identity a identifikace: Česká republika - Visegrádská čtyřka - Evropská unie, 13-32. 1. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON) v koedici se Sociologickým ústavem AV ČR, v. v. i.
- Tsai, J. L., Knutson, B., Fung, H. H. (2006). Cultural variation in affect valuation. Journal of personality and social psychology, 90(2), 288-307.
Go to original source...
- UNHCR. (2016). Global Trends Forced Displacement In 2015. Získáno z: https: //s3.amazonaws.com/unhcrsharedmedia/2016/2016-06-20-global-trends/2016-06-14-Global-Trends-2015.pdf.
- Vacek, J. (2015). Elektronická média v primární prevenci. In Miovský, M., a kol. Návrh doporučené struktury minimálního preventivního programu prevence rizikového chování pro základní školy, 46-51. Praha: Univerzita Karlova v Praze: Klinika adiktologie - Psychiatrická klinika, 1. LF UK v Praze a VFN v Praze.
- Vacek, P. (2008). Rozvoj morálního vědomí žáků: metodické náměty k realizaci průřezových témat. 1. vyd. Praha: Portál.
- Vacek, P. (2013). Psychologie morálky a výchova charakteru žáků. Hradec Králové: Gaudeamus.
- Vážanský, M., Smékal, V. (1995). Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido.
- Vlachová, K. Řeháková, B. (2004). Národ, národní identita a národní hrdost v Evropě. Sociologický časopis, 40(4), 489-508. Získáno z: http://sreview.soc.cas.cz/uploads/d2fe757af6ca935d6d1d996e3349242406475ee0_534_416vlach19.pdf.
Go to original source...
- Výrost, J., Slaměník, I. (2008). Sociální psychologie. Praha: Grada.
- Watson, D. (2000). Mood and temperament. New York: The Guilford Press.
- Watson, D., Clark, L. A., Tellegen, A. (1988). Development and Validation of Brief Measures of Positive and Negative Affect: The PANAS Scales. Journal of Personality and Social Psychology, 54(6), 1063-1070.
Go to original source...
- Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). (2016). Získáno z: http://www.msmt.cz/uploads/skolsky_zakon.pdf.