ISBN: 978-80-244-5078-0 | DOI: 10.5507/cmtf.16.24450780

Odrazy emocí v postojích k imigrantům

Petra Sobková, Milena Öbrink Hobzová, Ludmila S. Trochtová

1. edition, Published: 2016, publisher: Univerzita Palackého v Olomouci, Křížkovského 8, 771 47 Olomouc



References

  1. Abe, J. A. A., Izard, C. E. (1999). The Developmental Functions of Emotions: An Analysis in Terms of Differential Emotions Theory. Cognition and Emotion, 13, 523-549. Go to original source...
  2. Akrami, N., Ekehammar, B., & Bergh, R. (2011). Generalized prejudice: Common and specific components. Psychological Science, 22, 57-59. Go to original source...
  3. Allport, G. W. (2004). O povaze předsudků. Praha: Prostor.
  4. Altarriba, J. (2003). Does carino equal, liking? A theoretical approach to conceptual nonekvivalence between languages. International Journal of Bilingualism, 7, 305-322. Go to original source...
  5. McCrae, R. R., John, O. P. (1992). An Introduction to the Five-Factor Model and Its Applications. Journal of Personality, 60, 175-215. Go to original source...
  6. Atkinson, R. C., Atkinsonová, R. L., Bem, D. J., Smith, E. E. (1995). Psychologie. Praha: Victoria Publishing.
  7. Banks, J. A. (2002). An introduction to multicultural education. Boston: Allyn and Bacon. xi.
  8. Banks, J. A., & McGee Banks, Ch. A. (Eds.) (2007). Multicultural education: issues and perspectives. New York: John Wiley & Sons. xiv, 491 s.
  9. Bar, N. (2013). We are the World. Value Education and Life Skills. Chennai: Orient Blaskswann.
  10. Barša, P., Baršová, A. (2008). Integrační politiky: mezi asimilací a multikulturalismem. In Šišková, T. (Ed.). Výchova k toleranci a proti rasismu, 48-58. Praha: Portál.
  11. Bartošek, J., Daňková, H. (2010). Žurnalistika a škola: příručka pro učitele mediální výchovy. 2. vyd. Frýdek-Místek: Václav Daněk.
  12. Batson, C. D., Shaw, L. L., Oleson, K. C. (1992). Differentiating affect, mood and emotion: Toward functionally based conceptual distinctions. In Clark, M. S. (Ed.). (1992). Review of personality and social psychology: Emotion, 294-326. Newbury Park: Sage Publications.
  13. Bhatia, L. (2012). We are the World. Value Education and Life Skills. Chennai: Orient Blaskswann.
  14. Buckingham, D. (2003). Media education: literacy, learning and contemporary culture. Cambridge; Malden, MA: Polity.
  15. Burjanek, A. (2001). Xenofobie po česku - jak si stojíme mezi Evropany? Sociální studia 6, 73-89. Získáno z: http://socstudia.fss.muni.cz/dokumenty/080319134116.pdf.
  16. Cakirpaloglu, P. (2004). Psychologie hodnot. Olomouc: Votobia.
  17. Cakirpaloglu, P. (2009). Psychologie hodnot. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  18. Cakirpaloglu, P . (2012). Úvod do psychologie osobnosti. Praha: Grada.
  19. Cottrell, C. A., Neuberg, S. L. (2005). Different Emotional Reactions to Different Groups: A Sociofunctional Threat-Based Approach to "Prejudice". Journal of Personality and Social Psychology, 88(5), 770-789. Go to original source...
  20. Čablová, L. (2015). Dovednosti pro život. In Výkladový slovník základních pojmů školské prevence rizikového chování, 34-39.
  21. Český statistický úřad. (2015). Cizinci podle kategorií pobytu, pohlaví a občanství k 31. 12. 2015. Získáno z: https://www.czso.cz/documents/11292/27914491/1512_c01t14.pdf/87b35289-febc-44ec-b2adb745d98ea17a?version=1.0.
  22. Člověk v tísni. (2016). Ztracená generace? Přístup dětí uprchlíků a migrantů ke vzdělání v Evropě a třetích zemích. Získáno z: https://www.clovekvtisni.cz/cs/clanky/ztracena-generace-pristup-deti-uprchliku-a-migrantu-ke-vzdelani-v-evrope-a-tretich-zemich?src=427.
  23. ČTK, Idnes. (2016, 26. dubna). ČR přijme prvních sedm uprchlíků na základě kvót, tři z nich sem nechtějí. Idnes. Získáno z: http://zpravy.idnes.cz/cesko-prijme-uprchlici-kvoty-eu-dn7-/domaci.aspx?c=A160426_174212_domaci_rych 26. dubn a 2016.
  24. Damasio, A. R. (2000). Descartesův omyl: emoce, rozum a lidský mozek. Praha: Mladá fronta.
  25. De Abreu, B., & Mihailidis, P. Media Literacy. Education in Action. New York; London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2014, 11-19. Go to original source...
  26. Demagog.cz, z. s. (2016). Demagog.cz - factcheck politických diskuzí. Získáno z: http://demagog.cz/o-nas.
  27. Echo24. (2016, 12. července). Průzkum: Uprchlíky si s terorismem spojuje většina Evropanů. In echo24.cz. Získáno z: http://echo24.cz/a/wPjd6/pruzkum-uprchliky-si-s-terorismem-spojuje-vetsina-evropanu.
  28. Ekehammar, B., Akrami, N. (2003). The relation between personality and prejudice: a variable and a person-centred approach. European Journal of Personality, 17(6), 449-464. Go to original source...
  29. Ekman, P., Friesen, W. V. (1969). The repertoire of nonverbal behavior: Categories, origins, usage, and coding. Semiotica, 1, 49-98. Go to original source...
  30. Ekman, P., Friesen, W. V. (1975). Unmasking the face: A guide to recognizing emotions from facial clues. Englewood Cliff s, Nj, Prentice Hall.
  31. Esses, V. M., Dovidio, J. F., Jackson, L. M., Armstrong, T. L. (2001). The immigration dilemma: The role of perceived group competition, ethnic prejudice, and national identity. Journal of Social Issues, 57, 389-412. Go to original source...
  32. Esses, V. M., Veenvliet, S. H., Hodson, G., Mihic, L. (2008). Justice, morality, and the dehumanization of refugees. Social Justice Research, 21, 4-25. Go to original source...
  33. European Commission (2016). Standard Eurobarometer 85. Dostupné z: http:// ec.europa.eu/COMMFrontOffice/publicopinion/index.cfm.
  34. European Parliament. (2016). Integrating migrants and their children through education. Získáno z: http://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/ATAG/2016/579095/EPRS_ATA(2016)579095_EN.pdf.
  35. Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy. (2014). Mediální výchova a mediální gramotnost: Portál FSV UK pro rozvoj mediální gramotnosti a podporu mediální výchovy. Získáno z: http://medialnivychova.fsv.cuni.cz/MVP-50.html.
  36. Fischer, A. H., Manstead, A. S. R. (2003). Social influences on the emotion proces. European Review of Social Psychology, 14, 171-201. Doi: 10.1080/10463280340000054. Go to original source...
  37. Fischer, A. H., Manstead, A. S. R. (2010). Social Functions of Emotion. In Lewis, M., Haviland-Jones, J. M., Feldman Barrett, L. (Eds.). Handbook of Emotions. London: The Guilford Press, 456-468.
  38. Flatt, J. (2008). Loreto Day School Sealdah. Meeting the Challenges of a Changing India. Barking: Lulu.
  39. Frederickson, B. L. (2001). The role of positive emotions in positive psychology. American Psychologist, 56(3), 218-226. Go to original source...
  40. Frištenská, H. (2008). Pojmy xenofobie, rasismus, rasové násilí a rasová diskriminace. In Šišková, T. (Ed.). Výchova k toleranci a proti rasismu, 12-34. Praha: Portál.
  41. Gallego, A., Pardos-Prado, S. (2014). The Big Five Personality Traits and Attitudes towards Immigrants. Journal of Ethnic and Migration Studies, 40(1), 79-99. Go to original source...
  42. Gandini, E. (2016). Švédská teorie lásky (dokument, promítán v ČR v rámci festivalu Jeden svět 2016).
  43. Gross, J. J., & John, O. P. (2003). Individual differences in two emotion regulation processes: Implications for affect, relationships and well being. Journal of Personality and Social Psychology, 85, 348-362. Go to original source...
  44. Gross, J. J., & Thompson, R. A. (2009). Emotion Regulation: Conceptual Foundations. In Gross, J. J. (Ed.). Handbook of emotion regulation, 3-24. New York: The Guilford Press.
  45. Gross, J. J. (1998). The emerging field of emotion regulation: An integrative review. Review of General Psychology, 2, 271-299. Go to original source...
  46. Gross, J. J. (1999). Emotion Regulation: Past, Present, Future. Cognition and Emotion, 13, 551-573. Go to original source...
  47. Gross, J. J., Barrett, L. F. (2011). Emotion Generation and Emotion Regulation: One or Two Depends on Your Point of View. Emotion Review, 3(1), 8-16. Go to original source...
  48. Gulová, L., Štěpařová, E. (Eds.) (2004) Multikulturní výchova v teorii a praxi. Brno: Katedra sociální pedagogiky Pedagogické fakulty MU.
  49. Hartl, P., Hartlová, H. (2000). Psychologický slovník. Praha: Portál.
  50. Hayes, N. (1998). Sociální psychologie. Praha: Portál.
  51. Heřmanová, E., Faryadová, K. (2012). Efektivnost integrace muslimských minorit v zemích EU (se zaměřením na situaci v Česku). Současná Evropa, 1. Praha: Centrum evropských studií. Získáno z: http://www.vse.cz/se/cislo.php?cislo=1&rocnik=2012.
  52. Heřmanová, M. (2016, 12. září). Uprchlická krize versus krize českého mediálního prostoru. In migraceonline.cz. Získáno z: http://migraceonline.cz/cz/e-knihovna/uprchlicka-krize-versus-krize-ceskeho-medialniho-prostoru.
  53. Hesová, Z., Jungwirth, T. (2016). Uprchlická krize v roce 2015 a evropská odpověď. Získáno z: https://www.amo.cz/wp-content/uploads/2016/05/amocz_BP_05_2016_web.pdf.
  54. Hladík, J. (2014). Multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.
  55. Homola, M. (1972). Motivace lidského chování. Praha: SPN.
  56. Horák, J. (1996). Kapitoly z teorie výchovy - I. díl: Problematika hodnot a hodnotové orientace. Liberec: Technická univerzita.
  57. Hřebíčková, M., Graf, S. (2015). Je postoj Čechů k vlastnímu národu ovlivněn mírou jejich identifikace s českým národem? In Vlachová, K. (Ed.). Národní identity a identifikace: Česká republika - Visegrádská čtyřka - Evropská unie, 33-49. 1. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON) v koedici se Sociologickým ústavem AV ČR, v. v. i.
  58. Hřebíčková, M., Urbánek, T. (2001). NEO pětifaktorový osobnostní inventář (podle NEO Five-Factor Inventory P. T. Costy a R. R. McCraee) [NEO Five-Factor Inventory (according to NEO Five-Facor inventory of P. T. Costa a R. R. McCrae)]. Praha: Testcentrum.
  59. Hunt, M. (2000). Dějiny psychologie. Praha: Portál.
  60. Institute for data collection (n. d.). LISS Panel - listening to people. Získáno z: www.lissdata/nl.
  61. IOM (n. d.). Výkladový slovník migrační terminologie. Získáno z: http: //www.iom.cz/files/Vykladovy_slovnik_migracni_terminologie_IOM.PDF.
  62. Jirák, J., Köpplová, B. (2007). Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. 2. vyd. Praha: Portál.
  63. Jirák, J., Mičienka, M. (2007). Základy mediální výchovy. Praha: Portál.
  64. Jirák, J., Šťastná, L. (2012). K periodizaci vývoje mediální výchovy a mediálního vzdělávání v českém prostředí v evropském kontextu. In Sborník Národního muzea v Praze, 57(4), 67-72.
  65. John, O. P., & Gross, J. J. (2004). Healthy and Unhealthy Emotion Regulation: Personality Processes, Individual Differences and Life Span Development. Journal of Personality, 1301-1333. Go to original source...
  66. Jolls, T., Walkosz, B. J., & Morgenthaler, D. (2014). Voices of Media Literacy. In De Abreu, B. S., Mihailidis, P. Media Literacy Education in Action, 11-19. New York; London: Routledge, Taylor & Francis Group. Go to original source...
  67. Kelley, B. (2009). International migration. The human face of globalisation. Získáno z: http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/social-issues-migration-health/international-migration_9789264055780-en#.WCHwVcnBZYY#page1.
  68. Keltner, D., Gross, J. J. (1999). Functional Accounts of Emotions. Cognition and Emotion, 13(5), 467-480. Go to original source...
  69. Keltner, D., Haidt, J. (1999). Social functions of Emotions at Four Levels of Analysis. Cognition and Emotion, 13(5), 505-521. Go to original source...
  70. King, L. A., Hicks, J. A., Krull, J., Del Gaiso, A. (2006). Positive affect and the experience of meaning in life. Journal of Personality and Social Psychology, 90,179-196. Získáno z: joshua.hicks.googlepages.com/pamng.pdf. Go to original source...
  71. Kol. autorů. (2016). Rámcový vzdělávací program pro gymnázia RVP G. Praha: MŠMT. Získáno z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/skolskareforma/ ramcove-vzdelavaci-programy.
  72. Kolář, Z., a kol. (2012). Výkladový slovník z pedagogiky. Praha: Grada.
  73. Koukolík, F. (2000). Lidský mozek: funkční systémy, norma a poruchy. Praha: Portál.
  74. Krostad, J. M. (2015, 24 September). What Americans, Europeans think of immigrants. In Pew Research Centre. Získáno z: http://www.pewresearch.org/fact-tank/2015/09/24/what-americans-europeans-think-of-immigrants/.
  75. Křivohlavý, J. (2004). Pozitivní psychologie. Praha: Portál.
  76. Kučerová, S. (1996). Člověk, hodnoty, výchova. Prešov: Grafotlač.
  77. Leach, C. W., Tiedens, L. Z. (2004). Introduction: A world of emotion. In Slaměník, I. (2011). Emoce a interpersonální vztahy. Praha: Grada. Go to original source...
  78. Lelek, S. (2015, 13. června). Na nádraží v Olomouci se objevují desítky imigrantů.[Web log message]. Získáno z: http://lelek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=465667.
  79. Lencz, L. (1998). Pedagogika etickej výchovy. Výchova k prosociálnosti. Bratislava: Metodické centrum.
  80. Leontiyeva, Y., Vávra, M. (Eds.). (2009). Postoje k imigrantům. Praha: Sociologický ústav AV ČR.
  81. Library John Hopkins (2016). Evaluating Sources for Credibility. 15. August. Získáno z: http://guides.library.jhu.edu/evaluatinginformation.
  82. Linhart, J. (Ed.). (1996). Velký sociologický slovník. Sv. 1, A-O. 1. vyd. Praha: Karolinum.
  83. Mackie, D. M., Devos, T., Smith, E. R. (2000). Intergroup emotions: Explaining offensive action tendencies in an intergroup context. Journal of Personality and Social Psychology, 79, 602-616. Go to original source...
  84. Maddens, B., Billiet, J. Beerten, R. (2010). National identity and the attitude towards foreigners in multi-national states: The case of Belgium. Journal of Ethnic and Migration Studies, 26, 45-60 Go to original source...
  85. Matsumoto, D. (2006). Are cultural differences in emotion regulation mediated by personality traits? Journal of Cross-Cultural Psychology, 37(4), 421-437. Go to original source...
  86. Matsumoto, D., Hee Yoo, S., Nakagawa, S., et al. (2008). Culture, emotion regulation and Adjustment. Journal of Personality and Social Psychology, 94, 925-937. Go to original source...
  87. Matsumoto, D., LeRoux, J. A., Bernhard, R., Gray, H. (2004). Personality and behavioral correlates of intercultural adjustment potential. International Journal of Intercultural Relations, 28, 281-309. Go to original source...
  88. McCrae, R. R., John, O. P. (1992). An Introduction to the Five-Factor Model and Its Applications. Journal of Personality, 60, 175-215. Go to original source...
  89. McDougall, J. (2014). Media Literacy. An Incomplete Project. In De Abreu, B., & Mihailidis, P. Media Literacy. Education in Action, 3-10. New York; London: Routledge, Taylor & Francis Group.
  90. Mesquita, B., Frijda, N. H. (1992). Cultural Variations in Emotions: A Review. Psychological Bulletin, 112(2), 179-204. Go to original source...
  91. Mesquita, B., Walker, R. (2003). Cultural differences in emotions: A context for interpreting emotional disturbances. Behaviour Research and Therapy, 41(7), 777-793. Go to original source...
  92. Mičienka, M., Jirák, J., a kol. (2007). Základy mediální výchovy. Praha: Portál.
  93. Miovský, M., et al. (2010). Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha: Sdružení SCAN: Centrum adiktologie - Psychiatrická klinika, 1. LF UK v Praze a VFN v Praze.
  94. Miovský, M., a kol. (2015). Programy a intervence školské prevence rizikového chování v praxi. Druhé, přepracované a doplněné vydání. Praha: Klinika adiktologie 1. LF UK v Praze a VFN v Praze.
  95. Mooney, C. (2013). We are the World. Value Education and Life Skills. Chennai: Orient Blaskswann.
  96. Mooney, C. (2015a). Challenges and tasks for education to democracy. In Demokracie a vzdělávání, Forum 2000.
  97. Mooney, C. (2015b). Education and ethics: Are they diverging? In Demokracie a vzdělávání, Forum 2000.
  98. MPSV. (2015). Aktualizovaná "Koncepce integrace cizinců - Ve vzájemném respektu". Získáno z: http://www.mpsv.cz/files/clanky/25571/Priloha_ c._2_Aktualizovana_Koncepce_integrace_cizincu___ve_vzajemnem_respektu_a_Postup_pri_realizaci_aktualizovane_Koncepce_integrace_cizincu-_v_roce_2016.pdf.
  99. MŠMT. (2001). Národní program rozvoje vzdělávání v České republice - Bílá kniha. Praha: TAURIS.
  100. MŠMT. (2002). Metodický pokyn ke školní docházce žadatelů o azyl. Získáno z: http://www.vzdelavacisluzby.cz/dokumenty/administrativa-a-dokumentace--ve-skolstvi/metodiky-a-postupy/4.3.pdf.
  101. MŠMT. (2013). Metodická doporučení k začleňování žáků-cizinců do výuky v českých základních školách. Získáno z: http://www.msmt.cz/file/17378.
  102. MŠMT. (2016). Upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání platný od 1. 9. 2016. Praha: MŠMT. Získáno z: http://www.nuv.cz/uploads/RVP_ZV_2016.pdf.
  103. MV ČR. (2014). Terminologický slovník. Získáno z: http://www.mvcr.cz/clanek/terminologicky-slovnik.aspx.
  104. Nakonečný, M. (1997). Encyklopedie obecné psychologie. 2., rozš. vyd., v Academii 1. vyd. Praha: Academia.
  105. Nakonečný, M. (2000). Lidské emoce. Praha: Academia.
  106. Nakonečný, M. (2009). Sociální psychologie. Praha: Academia.
  107. Národní konvent. (2014). Pozice ČR k migraci do EU ve světle současné azylové krize. Získáno z: http://www.evropskehodnoty.cz/wp-content/uploads/2015/02/doporu%C4%8Den%C3%AD.pdf.
  108. National Sample Survey Organization (NSSO). (2010). Migration in India 2007-2008 (64th round). New Delhi, Ministry of Statistic and Programme Implementation, Government of India.
  109. Němec, A. (2016). Češi jsou vůči uprchlíkům stále skeptičtější. Většina je odmítá přijmout. Idnes. Získáno z: http://zpravy.idnes.cz/cvvm-postoj-ceske-verejnosti-k-prijimani-uprchliku-fh 7-/domaci.aspx?c=A160122_103452_domaci_ane.
  110. Niedenthal, P. M., Krauth-Gruber, S., Ric, F. (2006). Psychology of Emotion. East Sussex: Psychology Press.
  111. Oatley, K., Jenkins, M. J. (1996). Understanding emotions. Oxford: Blackwell.
  112. Ortony, A., Turner, T. J. (1990). What's basic about basic emotions? Psychological Review, 97, 315-331. Go to original source...
  113. Osborne, D., Sibley, Ch. G. (2012). Does personality matter? Openness correlates with vote choice, but particularly for politically sophisticated voters. Journal of research in Personality, 46, 743-751. Go to original source...
  114. Ottova všeobecná encyklopedie. (2003). Praha: Ottovo nakladatelství.
  115. Öbrink Hobzová, M. (2013). Sociální pedagogika a multikulturní výchova. In: Potměšilová, P., a kol. Sociální pedagogika v teorii a praxi, 62-79. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  116. Öbrink Hobzová, M. (2014). Jazykové vzdělávání dospělých imigrantů v České republice a ve Švédsku. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  117. Pavelková, Z. (2015). Islám jako objekt nové evropské xenofobie. Výběr z aktuálních zahraničních debat. Získáno z: http://migraceonline.cz/cz/e-knihovna/islam-jako-objekt-nove-evropske-xenofobie-vyber-z-aktualnich-zahranicnich-debat.
  118. Pavlát, L. (2008). Antisemitismus - nejsetrvalejší zášť v dějinách lidstva. In Šišková, T. (Ed.). Výchova k toleranci a proti rasismu, 154-175. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál.
  119. PICUM. (2015). Protecting undocumented children: Promising policies and practices from governments. Získáno z: http://www.ilo.org/dyn/migpractice/docs/315/undocumented%20children.pdf.
  120. Plháková, A. (2003). Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia.
  121. Podmanický, I., Rajský, A., a kol. (2014). Prosociálnosť a etická výchova. Skúsenosti a perspektívy. Trnava: Universitas Tyrnaviensis.
  122. Poláčková Šolcová, I., Matsumoto, D. (2013). Pravidla projevu primárních emocí v sociálních interakcích. Československá psychologie, 57(2), 104-121.
  123. Poláčková Šolcová, I., Trnka, R. (2015). A contribution to the theory of affective processes. Československá psychologie, 59(4), 298-314.
  124. Preissová, A., Cichá, M., Gulová, L. (2012). Jinakost, předsudky, multikulturalismus: možnosti a limity multikulturní výchovy. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  125. Preissová, A., Švachová, I. (Eds.). (2013). Protipředsudkové vzdělávání v kontextu multikulturalismu. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  126. Preissová Krejčí, A. (2014). Multikulturalismus - ztracené paradigma? 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  127. Problematika hodnot a hodnotové orientace. 1. díl. (1996). 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci.
  128. Průcha, J. (2001). Multikulturní výchova: Teorie - praxe - výzkum. Praha: ISV.
  129. Průcha, J. (2006). Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. 1. vyd. Praha: Triton.
  130. Průcha, J. (2007). Interkulturní psychologie: [sociopsychologické zkoumání kultur, etnik, ras a národů]. 2., rozš. vyd. Praha: Portál.
  131. Průcha, J. (2011). Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Triton.
  132. Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J. (2009). Pedagogický slovník. Praha: Portál.
  133. Prunner, P. (2002). Výzkum hodnot. Plzeň: Euroverlag.
  134. Quitt, Z., Kucharský, P. (1992). Česko-latinský slovník starověké a současné latiny. Praha: SPN.
  135. Robinson, W. C. (2004). Minimizing Development-Induced Displacement. Získáno z: http://www.migrationpolicy.org/article/minimizing-development-induced-displacement.
  136. Rollo, V. (1993). Emocionalita a racionalita aneb jak ďábel na svět přišel. Praha: Sociologické nakladatelství.
  137. Scheibe, C., Rogow, F. The teacher's guide do Media Literacy. Thousand Oaks, California: Corwin, 2012.
  138. Scherer, K. R. (1984). On the nature and function of emotion: a component proces approach. In
  139. Stuchlíková, I. (2002). Psychologie emocí. Praha: Portál.
  140. Schwartz, S. H., Cieciuch, J., Vecchione, M., Davidov, E., Fischer, R., Beierlein, C., Ramos, A., Verkasalo, M., Lönngvist, J. E., Demirutku, K., Dirilen-Gumus, O., Konty, M. (2012). Refining the theory of basic individual values. Journal of Personality and Social Psychology, 89, 1010-1028. Go to original source...
  141. Sibley, Ch. G., Duckitt, J. (2008). Personality and prejudice: a meta-analysis and theoretical review. Personality and Social Psychology Review, 12(3), 248-279. Go to original source...
  142. Sibley, Ch. G., Osborne, D., Duckitt, J. (2012). Personality and political orientation: Meta-analysis and Test of a Threat-Constraint Model. Journal of Research in Personality, 46, 664-677. Go to original source...
  143. Sillamy, N. (2001). Psychologický slovník. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého.
  144. Slaměník, I. (2011). Emoce a interpersonální vztahy. Praha: Grada.
  145. S. M. C. Salesiánské mediální centrum. (n. d.). Získáno z: http://www.medialnivychova.org/o-naacutes.html.
  146. Smith, E. R., Henry, S. (1996). An in-group becomes part of the self: Response time evidence. Personality and Social Psychology Bulletin, 22, 635-642. Go to original source...
  147. Smith, E. R., Mackie, D. M. (2010). Intergroup Emotions. In Lewis, M., Haviland-Jones, J. M., Feldman Barrett, L. (Eds.). (2010). Handbook of Emotions. London: The Guilford Press.
  148. Smith, E. R., Mackie, D. M. (2016). Group-level emotions. Current Opinion in Psychology, 11, 15-19. http://dx.doi.org/10.1016/j.copsyc.2016.04.005. Go to original source...
  149. Souto-Manning, M. (2013). Multicultural teaching in the early childhood clasroom: approaches, strategies, and tools, preschool-2nd grade. New York; London: Teachers College Columbia University.
  150. Střelec, S. (2006). Studie z teorie a metodiky výchovy 2. Brno: Masarykova univerzita.
  151. Stuchlíková, I. (2002). Základy psychologie emocí. Praha: Portál.
  152. Škrábová, M. (2013). Úvod do psychiky českých uživatelů internetu a do nástrah, které na internetu mohou číhat. In Jirák, J., a kol. Média pod lupou: (mediální výchova jako téma celoživotního vzdělávání), 47-66. 1. vyd. Praha: Powerprint. Získáno z: http://medialnivychova.fsv.cuni.cz/MVP-1-version1--Jirak_Wolak_Medialni_gramotnost_Novy_rozmer_vzdelavani.pdf.
  153. Šmíd, M. (2007). Co změnil internet? In Jirák, J., Wolák, R. Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání, 18-122. [Praha]: Radioservis. Získáno z: http://medialnivychova.fsv.cuni.cz/MVP-1-version1-Jirak_Wolak_Medialni_gramotnost_Novy_rozmer_vzdelavani.pdf.
  154. Špok, D. (2016, 26. června). Nová polarizace světa: Každý jsme jejím hráčem. [Web log message]. Získáno z: http://blog.aktualne.cz/blogy/dalibor-spok.php?itemid=27596.
  155. Švancara, J. (2003). Emoce, motivace, volní procesy. Brno: Psychologický ústav FF MU.
  156. Tamir, M., Schwartz, S. H., Cieciuch, J., Riediger, M., Torres, C., Scollon, C., Dzokoto, V., Zhou, X., Vishkin, A. (2016). Desired emotions across cultures: A value-based account. Journal of Personality and Social Psychology, 111(1), 67-82. Go to original source...
  157. Trounson, J. S., Critchley, Ch., Pfeifer, J. E. (2015). Australian attitudes toward asylum seekers: Roles of dehumanization and social dominance theory. Social Behavior and Personality, 43(10), 1641-1656. Go to original source...
  158. Trusinová, R. (2015). Hierarchie sociálních identit - které sociální identity jsou pro Čechy důležité? In Vlachová, K. (Ed.). Národní identity a identifikace: Česká republika - Visegrádská čtyřka - Evropská unie, 13-32. 1. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON) v koedici se Sociologickým ústavem AV ČR, v. v. i.
  159. Tsai, J. L., Knutson, B., Fung, H. H. (2006). Cultural variation in affect valuation. Journal of personality and social psychology, 90(2), 288-307. Go to original source...
  160. UNHCR. (2016). Global Trends Forced Displacement In 2015. Získáno z: https: //s3.amazonaws.com/unhcrsharedmedia/2016/2016-06-20-global-trends/2016-06-14-Global-Trends-2015.pdf.
  161. Vacek, J. (2015). Elektronická média v primární prevenci. In Miovský, M., a kol. Návrh doporučené struktury minimálního preventivního programu prevence rizikového chování pro základní školy, 46-51. Praha: Univerzita Karlova v Praze: Klinika adiktologie - Psychiatrická klinika, 1. LF UK v Praze a VFN v Praze.
  162. Vacek, P. (2008). Rozvoj morálního vědomí žáků: metodické náměty k realizaci průřezových témat. 1. vyd. Praha: Portál.
  163. Vacek, P. (2013). Psychologie morálky a výchova charakteru žáků. Hradec Králové: Gaudeamus.
  164. Vážanský, M., Smékal, V. (1995). Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido.
  165. Vlachová, K. Řeháková, B. (2004). Národ, národní identita a národní hrdost v Evropě. Sociologický časopis, 40(4), 489-508. Získáno z: http://sreview.soc.cas.cz/uploads/d2fe757af6ca935d6d1d996e3349242406475ee0_534_416vlach19.pdf. Go to original source...
  166. Výrost, J., Slaměník, I. (2008). Sociální psychologie. Praha: Grada.
  167. Watson, D. (2000). Mood and temperament. New York: The Guilford Press.
  168. Watson, D., Clark, L. A., Tellegen, A. (1988). Development and Validation of Brief Measures of Positive and Negative Affect: The PANAS Scales. Journal of Personality and Social Psychology, 54(6), 1063-1070. Go to original source...
  169. Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). (2016). Získáno z: http://www.msmt.cz/uploads/skolsky_zakon.pdf.