ISBN: 978-80-244-5101-5 | ISBN online: 978-80-244-5105-3 | DOI: 10.5507/pdf.16.24451015

Umělecká literatura v procesu osobnostní a sociální výchovy

Jana Sladová

1. edition, Published: 2016, online: 2016, publisher: Univerzita Palackého v Olomouci, Křížkovského 8, 771 47 Olomouc



References

  1. BOŘKOVCOVÁ, Hana. Jdi pryč. 1. vyd. Praha: Portál, 1994. 167 s. ISBN 80-85282-81-X.
  2. BOŘKOVCOVÁ, Hana. Zakázané holky. 1. vyd. Praha: Albatros, 1995. 205 s. ISBN 80-00-00216-7.
  3. BRAUNOVÁ, Petra. Borůvkové léto s Terezou. 1. vyd. Praha: Albatros, 2007. 143 s. ISBN 978-80-00-01935-2.
  4. BRAUNOVÁ, Petra. Princové nemyjou záchody. 1. vyd. Praha: Albatros, 2009. 145 s. ISBN 978-80-00-02328-1.
  5. CROMPTON, Richmal. Jirka postrach rodiny. 3. vyd., v nakl. Grafoprint- Neubert 1. vyd. Praha: Grafoprint-Neubert, 1994. 306 s. ISBN 80-85785- 18-8.
  6. ČAPKOVÁ, Blanka. Zpívající kuchyň. 1. vyd. Praha: Albatros, 2013. 69 s. ISBN 978-80-00-03148-4.
  7. ČTVRTEK, Václav. Čáry máry na zdi. 2. vyd. Praha: Albatros, 1971. 94 s. ISBN neuvedeno.
  8. DAVIS, Will. Polibte si!. 1. vyd. Brno: Jota, 2007. 244 s. ISBN 978-80-7217- 484-3.
  9. DRIJVEROVÁ, Martina. Domov pro Marťany. 1. vyd. Praha: Albatros, 1998. 133 s. ISBN 80-00-00614-6.
  10. FEIBEL, Thomas. Like me: každé kliknutí se počítá. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2014. 133 s. ISBN 978-80-204-3366-4.
  11. GOSCINNY, René a SEMPÉ, Jean-Jacques. Malý Mikuláš. Praha: BB art, 1997. 119 s. ISBN 80-86070-22-0.
  12. HERRNDORF, Wolfgang. Čik. 1. vyd. Praha: Argo, 2012. 221 s. ISBN 978- 80-257-0671-8.
  13. CHARITONOV, Mark Sergejevič. Učitel lhaní. Praha: Baobab, 2004. 189 s. ISBN 80-903276-3-X.
  14. JEŽKOVÁ, ALENA. Dračí polévka. 1. vyd. Praha: Albatros, 2011. 93 s. ISBN 978-80-00-02757-9.
  15. KINNEY, Jeff. Deník malého poseroutky. Zápisky Grega Heffleyho. 1. vyd. Praha: Albatros, 2009. 218 s. ISBN 978-80-00-02225-3.
  16. LINDO, Elvira. Manolito Brejloun. 1. vyd. Praha: Dobrovský, 2014. 154 s. ISBN 978-80-7390-221-6.
  17. LOWRY, Lois. Spočítej hvězdy. 1. vyd. Praha: Argo, 2015. 125 s. ISBN 978- 80-257-1361-7.
  18. NÖSTLINGER, Christine. Markétka. 1. vyd. Praha: Amulet, 2000. 152 s. ISBN 80-86299-26-0.
  19. ORLEV, Uri. Běž, chlapče, běž. 1. vyd. Praha: Práh, 2014. 179 s. ISBN 978- 80-7252-537-9.
  20. ORLEV, Uri. Ostrov v Ptačí ulici. 1. vyd. Praha: Práh, 2013. 179 s. ISBN 978-80-7252-433-4.
  21. PALACIO, R. J. (Ne)obyčejný kluk. 1. vyd. Praha: Knižní klub, 2013. 319 s. ISBN 978-80-242-4035-0.
  22. PAYNE, C. D. Mládí v hajzlu: deník Nicka Twispa. Kniha 1, Mladík v odboji. 2. vyd. Brno: Jota, 2000. 190 s. ISBN 80-7217-111-9.
  23. PRAŽÁKOVÁ, Hana. Návrat z vánočních prázdnin. 1. vyd. Brno: Blok, 1983. 149 s. ISBN neuvedeno.
  24. PROCHÁZKOVÁ, Iva. Kryštofe, neblbni a slez dolů! 1. vyd. Praha: Albatros, 2004. 54 s. ISBN 80-00-01326-6.
  25. REYNOLDS-NAYLOR, P. Shiloh je náš. 1. vyd. Praha: Albatros, 2001. 155 s. ISBN 80-00-00927-7.
  26. REYNOLDS-NAYLOR, Phyllis. Čí je vlastně Shiloh? 1. vyd. Praha: Albatros, 2000. 118 s. ISBN 80-00-00821-1.
  27. REYNOLDS-NAYLOR, Phyllis. Můj kamarád Shiloh. 1. vyd. Praha: Albatros, 1999. 127 s. ISBN 80-00-00695-2.
  28. SAINT-EXUPÉRY, Antoine de. Malý princ. Praha: Cesty, 1998. 94 s. ISBN 80-7181-244-7.
  29. STEKLAČ, Vojtěch. Velké Boříkovy lapálie. 4. vyd. Albatros, 2005. 409 s. ISBN 80-00-01681-8.
  30. SVOBODOVÁ, Vlasta. Když se máma s tátou berou. 1. vyd. Praha: Petra, 2008. 125 s. ISBN 978-80-7301-245-8.
  31. TOWNSEND, Sue. Tajný deník Adriana Molea. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 1988. 158 s.
  32. ADAMOVIČ, Ivan. Tři knihy do metra. Ikarie, 1997, roč. 7, č. 6, s. 58-59. ISSN 1210-6798.
  33. BALADA, Jan et al. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2016. [cit. 2015-11-10]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/upraveny-ramcovy-vzdelavaci-programpro-zakladni-vzdelavani.
  34. BAREŠOVÁ, Ivona, ed. Současná problematika východoasijských menšin v České republice. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. 126 s. ISBN 978-80-244-2645-7.
  35. BAŠTECKÁ, Bohumila et al. Terénní krizová práce: psychosociální intervenční týmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 299 s. Psyché. ISBN 80-247- 0708-X.
  36. BAUMAN, Zygmunt. Tekutá modernost. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2002. 343 s. ISBN 80-204-0966-1.
  37. BERGER, Maurice a GRAVILLON, Isabelle. Když se rodiče rozvádějí: jak pochopit cítění dítěte a jak mu pomoci. 1. vyd. Praha: Portál, 2011. 131 s. ISBN 978-80-7367-843-2.
  38. BERGSON, Henri. Smích. 1. vyd. Praha: Naše vojsko, 1993. 91 s. ISBN 80-206-0404-9.
  39. BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, s. 125. ISBN 80-7178-216-5.
  40. BETTELHEIM, Bruno. Za tajemstvím pohádek: proč a jak je číst v dnešní době. 1. vyd. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2000. 335 s. ISBN 80-7106-290-1.
  41. BIEDERMANN, Hans. Lexikon symbolů. 1. vyd. Praha: Beta, 2008. 503 s. ISBN 978-80-7306-362-7.
  42. BOCAN, Miroslav et al. Děti v ringu dnešního světa: hodnotové orientace dětí ve věku 6 až 15 let. 1. vyd. Praha: Národní institut dětí a mládeže Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, 2012. 98 s. ISBN 978-80- 87449-24-0.
  43. BOCAN, Miroslav et al. Hodnotové orientace dětí ve věku 6-15 let. Praha: Národní institut dětí a mládeže Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, 2011. 173 s. [cit. 2014-12-11]. Dostupné z: http://www.nidm.cz/projekty/realizace-projektu/klice-pro-zivot/vyzkumy/cile-avystupy/zaverecna-zprava-z-vyzkumu-hodnotove--orientace-deti-ve-veku-6-15-let.
  44. BORECKÝ, Vladimír. Teorie komiky. 1. vyd. Praha: Hynek, 2000. 210 s. ISBN 80-86202-65-8.
  45. BUZAN, Tony. Síla duchovní inteligence: 10 cest k pramenům našeho duchovního nadání. 1. vyd. Praha: Columbus, 2002. 141 s. ISBN 80-7249- 131-8.
  46. ČÁBALOVÁ, Dagmar. Pedagogika. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 272 s. ISBN 978-80-247-2993-0.
  47. ČAČKA, Otto et al. Psychologie imaginativní výchovy a vzdělávaní s příklady aplikace. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999. 368 s. ISBN 80-7239-034-1.
  48. ČADILOVÁ, Romana: Forms of the violence in the czech literature for children published after 1989. Brno: Masaryk University, Faculty of Education, Department of Czech Literature, 2009. 84 p. Supervisor: doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc.
  49. ČÁP, Jan a MAREŠ, Jiří. Psychologie pro učitele. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. 656 s. ISBN 80-7178-463-X.
  50. ČERNÍK, Jan et al. S vietnamskými dětmi na českých školách. 1. vyd. Jinočany: H & H, 2006. 221 s. ISBN 80-7319-055-9.
  51. ČERYCH, Ladislav et al. České vzdělání a Evropa: strategie rozvoje lidských zdrojů v České republice při vstupu do Evropské unie: program Phare, projekt č. CZ 9405-01-03-01. Praha: Sdružení pro vzdělávací politiku, 1999. 88 s. ISBN 80-211-0312-4.
  52. Čtenářská gramotnost jako základ kvalitního vzdělání. Praha: Česká školní inspekce, 2008. [cit. 2014-12-11]. Dostupné z: http://www.csicr.cz/ upload/2%20ČG%2006-07%20TZ_upraveno.pdf.
  53. DELORS, Jacques et al. Learning, the treasure within: report to UNESCO of the International Commission on Education for the Twenty-first Century. [cit. 2014-12-11]. Dostupné z: http://unesdoc.unesco.org/images/0010/001095/109590eo.pdf.
  54. DITMAR, René. 4x z doby německé okupace. Zlatý máj, 1995, roč. 39, č. 3, s. 36-37. ISSN neuvedeno.
  55. Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky na období 2011- 2015. [cit. 2014-12-11]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/dlouhodoby-zamer-vzdelavani-a--rozvoje-vzdelavaci-soustavy-1?highlightWords=Dlouhodob%C3%BD+z%C3%A1m%C4%9Br.
  56. DUROZOI, Gérard. Filozofický slovník. 1. vyd. Praha: EWA Edition, 1994. 352 s. ISBN 80-85764-07-5.
  57. DVOŘÁK, Josef. Logopedický slovník. 2. vyd. Žďár nad Sázavou: Logopedické centrum, 2001. 223 s. ISBN 80-902536-2-8.
  58. EYRE, Linda a EYRE, Richard M. Jak naučit děti hodnotám. 3. vyd. Praha: Portál, 2013. 156 s. ISBN 978-80-262-0399-5.
  59. FROMM, Erich. Umění být. 1. vyd. Praha: Naše vojsko, 1994. 124 s. ISBN 80-206-0225-9.
  60. GEIST, Bohumil. Sociologický slovník. Praha: Victoria Publishing, [1993]. 647 s. ISBN 80-85605-28-7.
  61. GEJGUŠOVÁ, Ivana. Interpretace uměleckého textu v literární výchově na základní škole. 1. vyd. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2009. 117 s. ISBN 978-80-7368-729-8.
  62. GJURIČOVÁ, Šárka a KUBIČKA, Jiří. Rodinná terapie. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 182 s. ISBN 80-247-0415-3.
  63. HELŠUSOVÁ, Lenka et al. Dětské čtenářství v současné společnosti z perspektivy sociologie vzdělání. 1. vyd. Liberec: Technická univerzita, 2012. 117 s. ISBN 978-80-7372-936-3.
  64. HOMOLOVÁ, Kateřina. Hodnota čtení - čtení jako hodnota. In: NOVÁK, Radomil a GEJGUŠOVÁ, Ivana. Hodnoty v literatuře a v současném čtenářství. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2013, s. 96-128. ISBN 978-80-7464-476-4.
  65. HOMOLOVÁ, Kateřina. Pedagogicko-didaktické a psychosociální aspekty pubescentního čtenářství. 1. vyd. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2008. 126 s. ISBN 978-80-7368-641-3.
  66. HOMOLOVÁ, Kateřina. Uživatelská propedeutika. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě, Ústav bohemistiky a knihovnictví, 2010. 196 s. ISBN 978-80-7248-625-0.
  67. HORKÁ, Hana. Výchova pro 21. století. Koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. 1. vyd. Brno: PAIDO, 2000. 127 s. ISBN 80-85931- 85-0.
  68. HRDLIČKOVÁ, Marcela. Obraz rodiny v současné příběhové próze ze života dětí a mládeže. In: Literatura pro děti a mládež na začátku tisíciletí. Kontexty, problémy, trendy. Praha: Obec spisovatelů, 2009, s. 89-102. ISBN 978-80-904218-3-7.
  69. HRYCH, Ervín. Velká kniha světového humoru. 1. vyd. Praha: Regia, 2003. 607 s. ISBN 80-86367-30-4.
  70. CHALOUPKA, Otakar. Rozvoj dětského čtenářství. 1. vyd. Praha: Albatros, 1982. 572 s. ISBN neuvedeno.
  71. CHALOUPKA, Otakar. Smích, humor a dětská kniha. Zlatý máj, 1969, roč. 13, č. 8, s. 477-494. ISSN neuvedeno.
  72. CHALOUPKA, Otakar. TÉMA: Rozhodující podněty dětského čtenářství. Čtenář, 2009, roč. 61, č. 6. [cit. 2014-12-11]. Dostupné z: http://ctenar.svkkl.cz/clanky/2009-roc-61/06-2009/tema-rozhodujici-podnety-detskehoctenarstvi-59-417.htm.
  73. JEDLIČKA, Richard et al. Děti a mládež v obtížných životních situacích: nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. 1. vyd. Praha: Themis, 2004. 478 s. ISBN 80-7312-038-0.
  74. KALHOUS, Zdeněk et al. Školní didaktika. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 80-7178-253-X.
  75. KIMPLOVÁ, Tereza. Základy psychologie manželského a rodinného soužití. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2008. 87 s. ISBN 978- 80-7368-619-2.
  76. KING, Alexander a SCHNEIDER, Bertrand. První globální revoluce: svět na prahu nového tisíciletí. 1. vyd. Bratislava: Bradlo, 1991. 209 s. ISBN 80-7127-048-2.
  77. Klíčové kompetence. Vznikající pojem ve všeobecném povinném vzdělávání. Eurydice, 2002, UIV, 2003. [cit. 2014-12-11]. Dostupné z: http://bookshop.europa.eu/cs/kl-ov-kompetence-pbEC3212295/.
  78. KOPECKÝ, Kamil et al. Rizikové formy chování českých a slovenských dětí v prostředí internetu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4861-9. Go to original source...
  79. KRÁTKÝ, František. Hodnota a skutečnost humoru: Příspěvek k filosofii výchovy. 1. vyd. Praha: Orbis, 1947. 284-[III] s. ISBN neuvedeno.
  80. KRAUS, Blahoslav et al. Středoškolská mládež a její svět na přelomu století. Brno: Paido, 2006. 156 s. ISBN 80-7315-125-1.
  81. KRAUS, Blahoslav, POLÁČKOVÁ, Věra et al. ČLOVĚK - PROSTŘEDÍ - VÝCHOVA. K otázkám sociální pedagogiky. 1. vyd. Brno: PAIDO, 2001. 199 s. ISBN 80-7315-004-2.
  82. KUČEROVÁ, Stanislava. Člověk, hodnoty, výchova: Kapitoly z filosofie výchovy. 1. vyd. Prešov: GRAFOTLAČ, 1996. 231 s. ISBN 80-85668-34-3.
  83. KUČEROVÁ, Stanislava. K novému paradigmatu výchovy. Pedagogická orientace, 1995, roč. 5, č. 14, s. 1-8. ISSN neuvedeno.
  84. KURAS, Benjamin. Tao smíchu: prchavé umění humoru. Praha: Eminent, 2011. 140 s. ISBN 978-80-7281-437-4.
  85. LB. Steklačův humor a spol. Nové knihy, 1988, č. 10, 2. 3. 1988, s. 8. ISSN neuvedeno.
  86. Learning to be: A holistic and integrated approach to values education for human development. UNESCO Asia and Pacific Regional Bureau for Education, 2002. [cit. 2014-12-11]. Dostupné z: http://unesdoc.unesco.org/images/0012/001279/127914e.pdf.
  87. LEDERBUCHOVÁ, Ladislava. Dítě a kniha: o čtenářství jedenáctiletých. 1. vyd. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2004. 179 s. ISBN 80-86898-01-6.
  88. LEDERBUCHOVÁ, Ladislava. Literatura ve škole: četba žáka a didaktická interpretace uměleckého textu v literární výchově na 2. stupni základní školy a v odpovídajících ročnících víceletého gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010. 265 s. ISBN 978-80-7043-891-6.
  89. LECHTA, Viktor et al. Logopedické repetitorium. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1990. 278 s. ISBN 80-08-00447-9.
  90. LIPTÁKOVÁ, Ľudmila et al. Integrovaná didaktika slovenského jazyka a literatúry pre primárne vzdelávanie. 1. vyd. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2011. ISBN 978-80-555-0462-9.
  91. MATĚJČEK, Zdeněk a DYTRYCH, Zdeněk. Krizové situace v rodině očima dítěte: dětská závist- žárlivost, nevěra a rozvod - nový partner v rodině, nevlastní sourozenci - vzpomínky z dětství. 1. vyd. Praha: Grada, 2002. 128 s. Pro rodiče. ISBN 80-247-0332-7.
  92. MIKŠÍK, Oldřich. Psychologická charakteristika osobnosti. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2001. 257 s. ISBN 978-80-87029-15-2.
  93. MOCNÁ, Dagmar et al. Encyklopedie literárních žánrů. 1. vyd. Praha: Paseka, 2004. 699 s. ISBN 80-7185-669-X.
  94. NAKONEČNÝ, Milan. Lidské emoce. 1. vyd. Praha: Academia, 2000. 335 s. ISBN 80-200-0763-6.
  95. NEFF, Vladimír. Filosofický slovník pro samouky, neboli, Antigorgias. 4. vyd. Praha: Mladá fronta, 2007. 453 s. ISBN 978-80-204-1547-9.
  96. NEZKUSIL, Vladimír. Humor a imitace humoru v dětské literatuře. Zlatý máj, roč. 13, č. 8, s. 507-509. ISSN neuvedeno.
  97. NEZVAL, Vítězslav. Moderní poesie. 1. vyd. Praha: Československý spisovatel, 1958. 119, [1] s. Otázky a názory; Sv. 1. ISBN neuvedeno.
  98. NOVÁK, Tomáš a PRŮCHOVÁ, Bohumila. Předrozvodové a rozvodové poradenství. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 144 s. Psyché. ISBN 978-80- 247-1449-3.
  99. PEUTELSCHMIEDOVÁ, Alžběta. Čtení o koktavosti. 1. vyd. Praha: Portál, 1994. 79 s. ISBN 80-7178-003-0.
  100. PIAGET, Jean a INHELDER, Bärbel. Psychologie dítěte. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1970. 115, [5] s. Kruh přátel pedagogogické literatury. Knižnice psychologické literatury. ISBN neuvedeno.
  101. PIRANDELLO, Luigi. Humor. 1. vyd. Praha: Havran, 2006. 220 s. ISBN 80-86515-65-6.
  102. POLÁČEK, Karel. O humoru v životě a v umění. 1. vyd. Praha: Československý spisovatel, 1961. 141 s., il. příl. Otázka a názory; sv. 32. ISBN neuvedeno.
  103. PRŮCHA, Jan et al. Pedagogická encyklopedie. 1. vyd. Praha: Portál, 2009, s. 936. ISBN 978-80-7367-546-2.
  104. PRŮCHA, Jan, WALTEROVÁ, Eliška a MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník. 1. vyd. Praha: Portál, 1998. 292 s. ISBN 80-7178-252-1.
  105. PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 3., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2005. 481 s. ISBN 80-7367-047-X.
  106. PŘÍHODA, Václav. Ontogeneze lidské psychiky I. 4. vyd. Praha: SPN, 1977. 414 s. ISBN neuvedeno.
  107. PYTLÍK, Radko. Malá encyklopedie českého humoru. 1. vyd. Praha: Československý spisovatel, 1982. 273 s. ISBN neuvedeno.
  108. RABUŠICOVÁ, Milada. Gramotnost: staré téma v novém pohledu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2002. 199 s. ISBN 80-210-2858-0.
  109. RICHTER, Vít. České děti jako čtenáři v roce 2013. [cit. 2014-12-11]. Dostupné z: http://knihovnam.nkp.cz/sekce.php3?page=12_Cten.htm.
  110. SAK, Petr a KOLESÁROVÁ, Karolína. Mládež na křižovatce: sociologická analýza postavení mládeže ve společnosti a její úlohy v procesech evropeizace a informatizace. 1. vyd. Praha: Svoboda Servis, 2004. 240 s. ISBN 80-86320-33-2.
  111. SAK, Petr. Proměny české mládeže: česká mládež v pohledu sociologických výzkumů. 1. vyd. Praha: Petrklíč, 2000. 291 s. ISBN 80-7229-042-8.
  112. SEDLÁK, Jiří. Humorem k pohodě. Brno: Šimon Ryšavý, 2007. 119 s. ISBN 978-80-7354-039-5.
  113. SKALKOVÁ, Jarmila. Humanizace vzdělávání a výchovy jako soudobý pedagogický problém. 1. vyd. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, Ústav pro studium romské kultury, 1993. 141 s. ISBN 80- 7044-063-5.
  114. SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. 1. vyd. Praha: ISV, 1999. 292 s. ISBN 80-85866-33-1.
  115. SLABÝ, Zdeněk, K. Přirozených smích. Několik sond do humoristických knih pro děti. Zlatý máj, 1969, roč. 13, č. 8, s. 500-506. ISSN neuvedeno.
  116. SLADOVÁ, Jana et al. Dětství a dospívání v současné literatuře pro děti a mládež. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. 120 s. Monografie. ISBN 978-80-244-4025-5.
  117. SOBOTKOVÁ, Irena. Psychologie rodiny. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. 173 s. ISBN 80-7178-559-8.
  118. SPOUSTA, Vladimír. Krize současné společnosti a proměny hodnot na přelomu tisíciletí. Pedagogika, 2008, roč. 58, č. 3, s. 241-252. ISSN 0031- 3815.
  119. STANISLAVOVÁ, Zuzana. Priestorom spoločenskej prózy pre deti a mládež. Interpretačné štúdie. 1. vyd. Prešov: Pedagogická fakulta UPJŠ, 1995. 98 s. ISBN 80-88697-15-8.
  120. STENDHAL. O smíchu: úvahy o umění a společnosti. 1. vyd. Praha: Československý spisovatel, 1958. 129 s. Otázky a názory; sv. 11. ISBN neuvedeno.
  121. SUS, Oleg. Metamorfózy smíchu a vzteku. 1. vyd. Brno: Krajské nakladatelství, 1963. 161 s. ISBN neuvedeno.
  122. SVOBODA, Jiří V. Radost v krátkých řádkách (Několik poznámek o humoru v současné poezii pro děti). Zlatý máj, 1969, roč. 13, č. 8, s. 510-513. ISSN neuvedeno.
  123. ŠABOUK, Sáva. Umění, systém, odraz. 1. vyd. Praha: Horizont, 1973. 144, [3] s. ISBN neuvedeno.
  124. ŠTĚPÁN, Ludvík a RICHTER, Václav. Čítanka plná humoru. 1. vyd. Liberec: Dialog, 1998. 157 s. ISBN 80-86218-04-X.
  125. ŠUBRTOVÁ, Milena. Drijverová, Martina: Domov pro Marťany. iLiteratura. cz [online]. 2012. [cit. 2015-01-05]. ISSN 1214-309X. Dostupné z: http://www.iliteratura.cz/Clanek/30129/drijverova-martina-domov--pro-martany.
  126. ŠULEŘ, Oldřich. Třináctá komnata: povídání o literatuře a tvůrčím psaní. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2007. 433 s. ISBN 978-80-204-1663-6.
  127. TAWIL, Sobhi and COUGOUREAUX, Marie. Revisiting Learning: The treasure within. [cit. 2014-12-11]. Dostupné z: http://unesdoc.unesco.org/images/0022/002200/220050e.pdf.
  128. TEYBER, Edward. Děti a rozvod: jak pomoci dětem vyrovnat se s rozvodem rodičů. 1. vyd. Praha: Návrat domů, 2007. 227 s. ISBN 978-80-7255- 163-7.
  129. TOMAN, Jaroslav. Dětské čtenářství a literární výchova. 1. vyd. Brno: CERM, 1999. 22 s. Literatura. ISBN 80-7204-111-8.
  130. TOMAN, Jaroslav. Literární humor v recepci dětského čtenáře. In: NOVÁK, Radomil a ROSOVÁ, Milena (eds.) Slovo a obraz v komunikaci s dětmi. Humor ve světě dětí. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, 2001, s. 6-11. ISBN 80-7042-195-9.
  131. TOMAN, Jaroslav. Vybrané kapitoly z teorie dětské literatury. 1. vyd. České Budějovice: Pedagogická fakulta JU, 1992. 98 s. ISBN 80-7040-055-2.
  132. TRÁVNÍČEK, Jiří. Čteme?: obyvatelé České republiky a jejich vztah ke knize: (2007). 1. vyd. Brno: Host, 2008. 207 s. ISBN 978-80-7294-270-1.
  133. URBANOVÁ, Svatava et al. Sedm klíčů k otevření literatury pro děti a mládež 90. let XX. století: (reflexe české tvorby a recepce). Olomouc: Votobia, 2004. 457 s. ISBN 80-7220-185-9.
  134. URBANOVÁ, Svatava. Dialogy Ivy Procházkové. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2012. 199 s. Spis Ostravské univerzity v Ostravě; č. 261 (2012). ISBN 978-80-7464-143-5.
  135. VACEK, Pavel. Psychologie morálky a výchova charakteru žáků. 1. vyd Hradec Králové: Gaudeamus, 2011. 197, liii s. Recenzované monografie; 7. ISBN 978-80-7435-108-2.
  136. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. 2. dopl. a přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 2012. 531 s. ISBN 978-80-246-2153-1.
  137. VÁCHA, Jaroslav et al. Slovník spisovného jazyka českého. 1. vyd. Praha: Academia, 1971. 3. sv.
  138. VANČURA, Vladislav. Vědomí souvislostí. 1. vyd. Praha: Československý spisovatel, 1958. 113, [3] s. Otázky a názory; Sv. 9.
  139. Velký sociologický slovník. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1996. 1627 s. ISBN 80-7184-311-3.
  140. VORÁČEK, Jaroslav. Jazykové prostředky humorného obrazu. Zlatý máj, 1969, roč. 13, č. 8, s. 495-499. ISSN neuvedeno.