
ISBN: 978-80-244-5255-5 | DOI: 10.5507/ftk.17.24452555
Městský cestovní ruch
- Jiří Vystoupil, Halina Kotíková, a kolektiv
Publikace Městský cestovní ruch představuje kolektivní práci členů Společnosti vědeckých expertů cestovního ruchu v České republice (SVECR). Je pilotním dílem monografií v publikační řadě Aktuální témata cestovního ruchu, které chtějí členové SVECR publikovat jako výstup své výzkumné činnosti. Téma městského cestovního ruchu v České republice není zatím komplexně zpracováno a cílem monografie Městský cestovní ruch je zaplnit tuto mezeru. Publikace obsahuje aktuální poznatky v podobě teoretických východisek, vlastních výzkumů a případových studií vztahujících se k problematice městského cestovního ruchu zejména v České republice a ukazuje na možné směry a aktuální témata dalších výzkumů v této oblasti.
1. vydání, Publikováno: 2017, vydavatel: Univerzita Palackého v Olomouci, Křížkovského 8, 771 47 Olomouc
Reference
- Ashworth, G. J., Page, S. J. (2011). Urban Tourism Re search: Recent Progress and Current Paradoxes. Tourism Management, 32(1), 1-15.
Přejít k původnímu zdroji...
- Edwards, D., Griffin, T., & Hayllar, B. (2008). Urban tourism research: developing an agenda. Annals of Tourism Research, 35(4), 1032-1052.
Přejít k původnímu zdroji...
- IPK (2015). World Travel Monitor. Mnichov: IPK International. Dostupné z <http://www.itb-berlin.de/media/itbk/itbk_dl_all/itbk_dl_all_itbkongress/itbk_dl_all_itbkongress_itbkongress365/itbk_dl_all_itbkongress_itbkongress365_itblibrary/itbk_dl_all_itbkongress_itbkongress365_itblibrary_studien/ITB_World_Travel_Trends_Report_2015_2016.pdf>
- IPK (2016). World Travel Monitor. Mnichov: IPK International. Dostupné z < http://www.itb-berlin.de/media/itb/itb_dl_all/itb_presse_all/World_Travel_Trends_Report_2016_2017.pdf>
- Jansen-Verbeke, M., & Lievois, E. (1999). Analysing heritage resources for urban tourism in European cities. Contemporary issues in tourism development, 81-107.
Přejít k původnímu zdroji...
- Pearce, D. G. (2001). An integrative framework for urban tourism research. Annals of tourism research, 28(4), 926-946.
Přejít k původnímu zdroji...
- Ashworth, G. (1989). Urban Tourism: An Imbalance in Attention. Progress in Tourism Recreation and Hospitality Management, Vol. 1, London: Belhaven Press.
- Ashworth, G., Page, S. J. (2011). Urban tourism research: Recent progress and current paradoxes, Tourism Management, 32(1), 1-15, ISSN 0261-5177.
Přejít k původnímu zdroji...
- Ashworth, G., Tunbridge, J. E. (1990). The Tourist-Historic City. London: Belhaven Press.
Přejít k původnímu zdroji...
- Ashworth, G. J., Page, S. J. (2011). Urban Tourism Re search: Recent Progress and Current Paradoxes. Tourism Management, 32(1), 1-15.
Přejít k původnímu zdroji...
- Bachvarov, M. (2001). Turystyka miejska z perspektywy Evropy Środkowej i Wschodnej. In: Uwarunkowania rozwoju turystyki zagranicznej w Europie Środkowej i Wschodnej VI. Wroclaw. Wyd. Uniw. Wroclawskiego 2001, 9-15.
- Bučeková, I. (2001). Model of Hotel Localization in the Territory of Large Cities - Example of Bratislava. Ekonomická revue cestovného ruchu, 34(1), 17-27.
- Cazes, G. (2000). Städtetourismus: Aktuelle Fragestellungen aus französischer Perspektive. In: Geographische Rundschau, Band 52, 2002, Heft Nr. 2, 46-50.
- Cockereli, N. (1997). Urban tourism in Europe. Travel and Tourism Analyst, 6, 1997, 44-67.
- d' Angella, F., & Go, F. M. (2009). Tale of two cities' collaborative tourism marketing: Towards a theory of destination stakeholder assessment. Tourism Management, 30(3), 429-440.
Přejít k původnímu zdroji...
- DFV (1997). Städtetourismus in Deutschland. Bonn.
- Dumbrovská, V., Fialová, D. (2014). Tourist Intensity in Capital Cities in Central Europe: Comparative Analysis of Tourism in Prague, Vienna and Buda pest. Czech Journal of Tourism, 3(1), 5-26.
Přejít k původnímu zdroji...
- Edwards, D., Griffin, T., Hayllar, B. (2008). Urban Tour ism Research: Developing an Agenda. Annals of Tourism Research, 35(4), 1032-1052.
Přejít k původnímu zdroji...
- Faracik, M., a kol. (2008). Rodzaje i formy turystyki. In: Kurek, W. ed.: Turystyka. Warszawa, PWN, 319-328.
- Gúčik, M. (2010). Cestovný ruch: úvod do štúdia. 1. vyd. Banská Bystrica: DALI-BB pre Slovak-Swiss Tourism, 307 s.
- Hall, C. M., Page, S. J. (2006). The Geography of Tourism and Recreation. 3. ed. Routledge, London, New York 2006. 427 s.
Přejít k původnímu zdroji...
- Hall, C. M., Page, S. J. (2009). Progress in Tourism Management: From the geography of tourism to geographies of tourism - A review. Tourism Management, 30(1), 3-16, ISSN 0261-5177.
Přejít k původnímu zdroji...
- Hank-Hasse, G. (1992). Der Tagungs- und Kongressreiseverkehr als wirtschaft licher Faktor in deutschen Grosstädten. Trier.
- Jafari, J. (Ed.). (2002). Encyclopedia of tourism. London: Routledge.
Přejít k původnímu zdroji...
- IPK (2015). World Travel Monitor. Mnichov: IPK International.
- Kasagranda, A., Rajčáková, E., Vystoupil, J. (2016). Urban tourism in Slovakia-its quantification, spatial differentiation and typification. Geographica Pannonica, roč. 20/2016, č. 2, 105-113.
Přejít k původnímu zdroji...
- Kavaratzis, M., & Ashworth, G. J. (2005). City branding: An effective assertion of identity or a transitory marketing trick? Tijdschrift Voor Economische En Sociale Geografie (Journal of Economic & Social Geography), 96(5), 506-514.
Přejít k původnímu zdroji...
- Landgrebe, S., Schnell, P. (Hrsg.) (2005). Städtetourismus. Oldenburg Verlag.
Přejít k původnímu zdroji...
- Lew, A. A. (1987). A framework of tourist attraction research. Annals of Tourism Research, 14(4), 553-575.
Přejít k původnímu zdroji...
- Maitland, R., Newman, P. (Eds.) (2009). World tourism cities: Developing tourism off the beaten track. London: Routledge.
- Maitland, R., Ritchie, B. (Eds.) (2009). City tourism: National capital perspectives. Wallingford: CABI.
Přejít k původnímu zdroji...
- Mariot, P. (2001). Príspevok k typizácii stredísk cestovného ruchu. Geografický časopis, 53, 307-319.
- McNeill, D. (2008). The hotel and the city. Progress in Human Geography, 32(3).
Přejít k původnímu zdroji...
- Meier, I. (1994). Städtetourismus. Trierer Tourism Bibliographie. Bd. 6, Trier.
- Pechlaner, H., Bieger, T., Bausch, T. (2005). Erfolgskonzepte im Tourismus III. Schrift enreihe Management und Unternehmenskultur, Band 10. Linde Verlag, Wien 2005. 209 s.
- Popp, M. (2011). Positive and Negative Urban Tourist Crowding: Florence, Italy. Tourism Geographies: An International Journal of Tourism Space, Place and Environment, 14(1), 50-72.
Přejít k původnímu zdroji...
- Puczko, L., Ratz, T., & Smith, M. (2007). Old city, new image: perception, positioning and promotion of Budapest. Journal of Travel & Tourism Marketing, 22(3-4), 21-34.
Přejít k původnímu zdroji...
- Quack, C. A., Quack, D. (2007). Städtetourismus - eine Einführung. In: Becker, C., Hopfinger, H., Steinecke, A. (Hrsg.): Geographie der Freizeit und des Tourismus: Bilanz und Ausblick. Oldenbourg Wissenschaft sverlag, 898 s.
- Richards, G. (2002). Tourism attraction systems: Exploring Cultural Behavior. Annals of Tourism Research, 29(4), 1048-1064.
Přejít k původnímu zdroji...
- Russo, A. P. (2002). The "vicious circle" of tourism development in heritage cities. Annals of Tourism Research, 29(1), 165-182.
Přejít k původnímu zdroji...
- Selby, M. (2004). Understanding Urban Tourism: Image, Culture and Experience. London: Tauris. 228 s.
- Shoval, N., McKercher, B., Ng, E., & Birenboim, A. (2011). Hotel location and tourist activity in cities. Annals of Tourism Research, 38(4).
Přejít k původnímu zdroji...
- Schreiber, M. T. (Hrsg.) (2002). Kongress- und Tagungsmanagement. 2. Auflage. Oldenbourg Wissenschaft sverlag. 608 s.
Přejít k původnímu zdroji...
- Schröder, A. (2004). Industrietourismus. In: Becker, C., Hopfinger, H., Steinecke, A. (Hrsg.): Geographie der Freizeit und des Tourismus. Bilanz und Ausblick. München und Wien 2004. 2. Auflage, s. 213-224.
Přejít k původnímu zdroji...
- Simpson, F. (1999). Tourism Impact in the Historic Centre of Prague: Resident and Visitor Perceptions of the Historic Built Environment. The Geographi cal Journal, 165(2), 173-183.
Přejít k původnímu zdroji...
- Steinecke, A. (2007). Kulturtourismus. Marktstrukturen, Fallstudien, Perspektiven. Oldenburg Verlag 2007. XIV, 396 s.
Přejít k původnímu zdroji...
- Steinecke, A., Wachowiak, H. (1996). Städtetourism als touristische Ziele - Analyse des Nachfragepotentials im deutschen Städtetourisum. In: Steinecke, A. (Hrsg.): Die Stadt als Wirtschaft sraum. Berliner Geographische Studien, 44, Berlin, s. 67-80.
- Šauer, M., Vystoupil, J. (2005). Urban Tourism in Czech Republic. In: Wyrzykowski, J. (Ed.). (2005). Condi tions of The Foreign Tourism Development in Cen tral and Eastern Europe: Urban tourism - present state and development perspectvies, 8, 129-136.
- Švajdová, A. (2009). Slovakia as a Touristic Destination - Historical Towns/Cities (Regional Geographical Analysis). Diploma Thesis. Brno: Masaryk Univer sity, 104 s. (in Slovak).
- Urtasun, A., & Gutiérrez, I. (2006). Hotel location in tourism cities: Madrid 1936-1998. Annals of Tourism Research, 33(2).
Přejít k původnímu zdroji...
- Vanolo, A. (2008). The image of the creative city: Some reflections on urban branding in Turin. Cities, 25(6), 370-382.
Přejít k původnímu zdroji...
- Volle, B. (2000). Städtetourismus - eine inhaltlich kommentirte Bibliographie. Trier.
- Vystoupil, J., Mariot, P. (1987). Cestovní ruch a rekreace. Mapový list V/4. In: Atlas obyvatelstva ČSSR. Praha (GÚ ČSAV)
- Vystoupil, J., Šauer, M. (2004). Urban Tourism in the Czech Republic. In: Urban Tourism, Present State and Development Perspectives. Wroclaw: Wroclaw University, s. 53-59, 6 s.
- Vystoupil, J., Holešinská, A., Kunc, J., Maryáš, J., Seidenglanz, D., Šauer, M., Tonev, P., Viturka, M. (2006). Atlas cestovního ruchu České republiky. 1. vyd. Praha: MMR, ESF MU, 156 s.
- Vystoupil, J., Šauer, M., a kol. (2011). Geografie cestovního ruchu České republiky. 1. vyd. Plzeň: Aleš Čeněk, 318 s.
- Vystoupil, J., Kasagranda, A., Šauer, M. (2016). Funkčně-prostorová typologie středisek cestovního ruchu Česka a Slovenska. Geografický časopis, roč. 68/2016, č. 2, s. 171-192.
- Williams, S. (1995). Recreation in the Urban Enviroment, London: Routledge.
- Wyrzykowski, J. (Ed.). (2005). Condi tions of The Foreign Tourism Development in Cen tral and Eastern Europe: Urban tourism - present state and development perspectives, 8.
- Zelenka, J., Pásková, M. (2012). Výkladový slovník cestovního ruchu. Praha: Linde.
- Czech Convention Bureau (2016). O nás. [Online] Czech Convention Bureau. Dostupné z: http://www.czechconvention. com/o-nas.
- Institute for Economics and Peace (2016). Global Peace Indes. Sydney: IEP.
- Goeldner, Ch. R., & Ritchie, B. J. R. (2014). Cestovní ruch: principy, příklady, trendy. Brno: BizBooks.
- Havel, M., & Jánoška, K. (2008). Vademecum pro profesionály ve světě MICE. 1. díl "Průvodce světem MICE". Praha: MMR ČR.
- Indrová, J. (2007). Mezinárodní cestovní ruch, vybrané kapitoly. Praha: Oeconomica.
- Indrová, J. (2009). Cestovní ruch: (základy). Praha: Oeconomica.
- International Congress and Convention Association (2016). ICCA Statistics Report. Amsterodam: ICCA Head Office.
- International Congress and Convention Association (2013). A Modern History of International Association Meetings (1963-1992). Amsterodam: ICCA Head Office.
- KPMG ČR (2011). Analýza kongresového a incentivního segmentu cestovního ruchu. Praha: KPMG.
- Rogers, T. (2013). Conferences and Conventions: A Global Industry. London: Routledge.
Přejít k původnímu zdroji...
- Syrovátková, J. (2013). Specifické formy cestovního ruchu. Liberec: Technická univerzita v Liberci. Union of International Associations (2016). The Yearbook of International Organizations 2015. Brussels: UIA.
- Vaško, M. (2012). Dopad rozvoje informačních a komunikačních technologií na současný trh cestovního ruchu. Folia Turistica, 2, 407-412.
- Zelenka, J., & Pásková, M. (2012). Výkladový slovník cestovního ruchu. Praha: Linde.
- Ashworth, G., & Page, S. J. (2011). Progress in Tourism Management: Urban tourism research: Recent progress and current paradoxes. Tourism Management, 32(1), 1-15.
Přejít k původnímu zdroji...
- Bramwell, B., & Rawding, L. (1996) Tourism marketing images of industrial cities. Annals of Tourism Research, 23, 201-221.
Přejít k původnímu zdroji...
- Carlisle, S., Johansen, A., & Kunc, M. (2016). Strategic foresight for (coastal) urban tourism market complexity: The case of Bournemouth. Tourism Management, 54, 81-95.
Přejít k původnímu zdroji...
- Český statistický úřad (2016). Statistická ročenka Olomouckého kraje. Retrieved from: https://www.czso.cz/csu/czso/rocenky_souhrn/pdf.
- Eurostat. (červenec, 2016). Tourism intensity. Retrived from: http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Glossary:Tourism_intensity.
- Eurocities Annual Report (2016). Retrieved from: http://www.eurocities.eu/eurocities/publications/EUROCITIESannual-report-2015-2016-WSPO-A7FCY5.pdf.
- Edwards, D., Griffin, T., & Hayllar, B. (2008). Urban Tourism Research. Developing an Agenda. Annals of Tourism Research, 35, 1032-1052.
Přejít k původnímu zdroji...
- Hall, C. M., & Page, S. (2003). Managing urban tourism. Harlow: Prentice Hall.
Přejít k původnímu zdroji...
- Jafari, J. (Ed.). (2002). Encyclopedia of tourism. Oxford: Routledge.
Přejít k původnímu zdroji...
- Krajský úřad Olomouckého kraje (13. 5. 2016). Databáze turistických cílů a statistika návštěvnosti. Retrieved from: https://www.kr-olomoucky.cz/databaze-turistickych-cilu-a-statistiky-navstevnosti-cl-1…
- Law, C. M. (1993). Urban tourism: attracting visitors to large cities. Mansell Publishing Limited.
- Law, C. M. (2002). Urban tourism: The visitor economy and the growth of large cities. Cengage Learning Emea.
- Magistrát města Olomouce (2016). Statistiky návštěvnosti města. Retrived from: http://tourism.olomouc.eu/b2b/statistics/cs.
- Maitland, R., & Ritchie, B. W. (Eds.). (2009). City tourism: National capital perspectives. Wallingford: Cabi.
Přejít k původnímu zdroji...
- Oddělení cestovního ruchu Magistrátu města Olomouce. (2014). Strategie rozvoje cestovního ruchu města Olomouce 2014-2020. Retrieved from: http://tourism.olomouc.eu/b2b/strategy-documents/cs/pdf.
- Ološlap (2016). Jízdy po Olomouci. Retrieved from: http://www.oloslap.cz/jizdy.
- Page, S. J. (1995). Urban tourism. London: Routledge.
- Pearce, D. G. (2001). An integrative framework for urban tourism research. Annals of Tourism Research, 28, 926-946.
Přejít k původnímu zdroji...
- Praque International Marathon. (2015). Ekonomický dopad RunCzech běžecké ligy v roce 2014. Výroční zpráva. Praha: Praque International Marathon.
- RunCzech. (2016). Mattoni 1/2maraton Olomouc v roce 2016. Retrieved from: https://www.runczech.com/cs/akce/mattoni-1-2maraton-olomouc-2017/zavody/mattoni-1-2maraton-olomouc/index.shtml.
- Van der Borg, J. (1994). Research note and report: Demand for city tourism in Europe. Annals of Tourism Research, 21, 832-833.
Přejít k původnímu zdroji...
- Van der Borg, J., Costa, P., & Gotti, G. (1996). Tourism in European heritage cities. Annals of Tourism Research, 23(2), 306-321.
Přejít k původnímu zdroji...
- Van Limburg, B. (1998). Research note: City marketing: a multi-attribute approach. Tourism Management, 19, 475-477.
Přejít k původnímu zdroji...
- Vopařilová, Š. (předseda spolku). (2016). Ústní sdělení o činnosti spolku Praqulic - pobočka Olomouc ze dne 5. 11. 2016.
- World Tourism Organization. (2012). Global Report on City Tourism - Cities 2012 Project. Madrid: UNWTO.
- Yin, R. K. (2004). Case study research: Design and methods. Thousand Oaks: Sage.
- Yuan, H., Xu, H., Qian, Y., & Li, Y. (2016). Make your travels marter: Summarizing urban tourism information from massive blog data. International Journal of Information Management, 36(Part B), 1306-1319.
Přejít k původnímu zdroji...
- Zelenka, J., Pásková, M. (2012). Výkladový slovník cestovního ruchu. 2. vyd. Praha: Linde.
- Al-Asfour, A., & Lettau, L. (2014). Strategies for leadership styles for multi-generational workforce. Journal of Leadership, Accountability and Ethics, 11(2), 58.
- Allen, P. (2004). Welcoming Y. Benefits Canada, 28(9), 51-53.
- Adler, A. T. (2011). The Brown County Jamboree and Bill Monroe's Bluegrass Festivals. University of Illinois Press.
- Anderson, K. L. (1933). The unity of Veblen's theoretical system. The Quarterly Journal of Economics, 47(4), 598-626.
Přejít k původnímu zdroji...
- Archer, B. (1995). Importance of tourism for the economy of Bermuda. Annals of tourism research, 22(4), 918-930.
Přejít k původnímu zdroji...
- Bassiouni, D. H., & Hackley, C. (2014). Generation Z'children's adaptation to digital consumer culture: A critical literature review. Journal of Customer Behaviour, 13(2), 113-133.
Přejít k původnímu zdroji...
- Braun, E. (2008). City Marketing: Towards an integrated approach (No. EPS-2008-142-ORG).
- Brooks, I. (2003). Firemní kultura jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Brno: Computer press.
- Bull, A., et al., 1991. The economics of travel and tourism. Melbourne: Longman Cheshire Pty Ltd. ISBN 0-7299-0175-0.
- Dolnicar, S. (2002). A review of data-driven market segmentation in tourism. Journal of Travel & Tourism Marketing, 12(1), 1-22.
Přejít k původnímu zdroji...
- Du Cros, H., & McKercher, B. (2015). Cultural tourism (Vol. 2). New York, NY: Routledge.
Přejít k původnímu zdroji...
- Edwards, J., Moital, M., Vaughan, R. (2004). The impacts of mega-events: The case of EXPO'98-Lisbon', in Long, P., Robinson, M. (Eds.). Festivals and tourism: Marketing, management and evaluation, s. 95-215. Sunderland, Business Education Publishers.
- Felsenstein, D., & Fleischer, A. (2003). Local festivals and tourism promotion: The role of public assistance and visitor expenditure. Journal of Travel Research, 41(4), 385-392.
Přejít k původnímu zdroji...
- Frýdlová, M., Vostrá, H. (2011). Determinants influencing consumer behaviour in organic food market. Acta univ. agric. et silvic. Mendel. Brun., 59, 7: 111-120. ISSN 1211-8516.
Přejít k původnímu zdroji...
- Gelder, G., Robinson, P. (2009). A Critical Comparative Study of Visitor Motivations for Attending Music Festivals: A Case Study of Glastonbury and V Festival Event Management, 13(3), 181-196
Přejít k původnímu zdroji...
- Getz, D. (1989). Special events: Defining the product. Tourism management, 10(2), 125-137.
Přejít k původnímu zdroji...
- Getz, D. (2009). Policy for sustainable and responsible festivals and events: Institutionalization of a new paradigm. Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events, 1(1), 61-78.
Přejít k původnímu zdroji...
- Getz, D., & Page, S. J. (2016). Event studies: Theory, research and policy for planned events. Routledge.
- Goeldner, C. R., & Ritchie, J. B. (2012). Tourism: principles, practices, philosophies (No. Ed. 12). John Wiley and Sons, Inc.
- Heeley, J. (2011). Inside city tourism. Channel View Publications.
Přejít k původnímu zdroji...
- Hernández-Mogollón, J. M., Folgado-Fernández, J. A., & Duarte, P. (2014). Event tourism analysis and state of the art. European Journal of Tourism, Hospitality and Recreation, 5(2), 83-102.
- Inkson, C., & Minnaert, L. (2012). Tourism management: an introduction. Sage Publications.
- Inman, R. P., 1985. Managing the service economy: Prospects and Problems. Cambridge University Press. ISBN 0-521-37858-3.
- Ježek, J. (2011). Městský marketing-koncepty, aplikace, kritická analýza. Ekonomický časopis, 59(03), 243-258.
- Kesner, L., Moravec, I., Novotný, R., & Škodová-Parmová, D. (2008). Management kulturního cestovního ruchu. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
- Kerzner, H. (2009). Project Management. New Jersey: John WileyaSons. ISBN 978-0-470-27870.
- Kim, K., Uysal, M., Chen, J. S. (2002). Festival visitor motivation from the organizers' points of view. Event Management 7(2), 127-134.
Přejít k původnímu zdroji...
- Kolb, B. (2006). Tourism Marketing for Cities and Towns: Using Branding and Events to Attract Tourists. Amsterdam: Elsevier.
Přejít k původnímu zdroji...
- Kotíková, H., & Schwartzhoff ová, E. (2008). Nové trendy v pořádání akcí a událostí (events) v cestovním ruchu. Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
- Kotíková, H. (2013). Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: Grada.
- Kotler, P., & Keller, K. L. (2007). Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007.
- Kotler, P., & Levy, S. J. (1969). Broadening the concept of marketing. The Journal of Marketing, 10-15.
Přejít k původnímu zdroji...
- Leenders, M. A. (2010). The relative importance of the brand of music festivals: a customer equity perspective. Journal of Strategic Marketing, 18(4), 291-301.
Přejít k původnímu zdroji...
- Lester, D. (1995). Theories of personality. A system approach. New Jersey: Tailor a Francis. ISBN 1-56032-351-5.
- Lipsey, G., Nakamura, A. (2006). Services industrie and the knowladge-based Canada: Canada Industry. Economy. ISBN 1-55238-149-8.
- Liu, Y., & Chen, C. (2007). The effects of festivals and special events on city image design. Frontiers of Architecture and Civil Engineering in China, 1(2), 255-259.
Přejít k původnímu zdroji...
- Mair, J., & Whitford, M. (2013). An exploration of events research: event topics, themes and emerging trends. International Journal of Event and Festival Management, 4(1), 6-30.
Přejít k původnímu zdroji...
- Maslow, A. (1954). The Theory of Hierarchy of Needs Concept. New York: McGraw-Hill.
- Maslow, A. H. (1948). "Higher" and "Lower" Needs. The Journal of Psychology, 25(2), 433-436.
Přejít k původnímu zdroji...
- Mason, P., Beaumont-Kerridge, J. (2004). Motivations for attendance at the 2001 Sidmouth International Festival: Fun, family, friends, fulfilment or folk?', in: Long, P., and Robinson, M. (Eds.) Festivals and yourism: Marketing, management and evaluation, s. 33-46, Sunderland: Business Education Publishers.
- McKay, G. (1996). Senseless Acts of Beauty: Cultures of Resistance Since the Sixties. London: Verso.
- McKercher, B., & Du Cros, H. (2002). Cultural tourism: The partnership between tourism and cultural heritage management. Routledge.
- McKercher, B., Mei, W. S., & Tse, T. S. (2006). Are short duration cultural festivals tourist attractions? Journal of Sustainable Tourism, 14(1), 55-66.
Přejít k původnímu zdroji...
- Misener, L., & Mason, D. S. (2008). Urban regimes and the sporting events agenda: A cross-national comparison of civic development strategies. Journal of Sport Management, 22(5), 603-627.
Přejít k původnímu zdroji...
- Morgan, M. (2008). What makes a good festival? Understanding the event experience. Event Management, 12(2), 81-93.
Přejít k původnímu zdroji...
- Moscardo, G. (2007). Analyzing the role of festivals and events in regional development. Event Management, 11(1-2), 23-32.
Přejít k původnímu zdroji...
- Navrátil, J., Pícha, K., Martinát, S., Knotek, J., Kučera, T., Balounová, Z., … & Rajchard, J. (2013). A model for the identification of areas favourable for the development of tourism: A case study of the Šumava Mts. and South Bohemia tourist regions (Czech Republic). Moravian geographical reports, 21(1), 25-40.
Přejít k původnímu zdroji...
- Navrátil, J., Kučera, T., Pícha, K., White Baravalle Gilliam, V. L., & Havlíková, G. (2016). The preferences of tourists in their expectations of chateau gardens: a Central and Eastern European perspective. Journal of Tourism and Cultural Change, 14(4), 307-322.
Přejít k původnímu zdroji...
- Neal, J. D., Uysal, M., Sirgy, M. J. (2007). The effect of tourism services on travelers' quality of life. Journal of Travel Research, 46(2), 154-163. ISSN 0047-2875.
Přejít k původnímu zdroji...
- Payne, A. (1996). Marketing služeb. Praha: Grada.
- Piddington, R. (1950). An introduction to social anthropology. London: Oliver and Boyd.
- Pegg, S., Patterson, I. (2010). Rethinking Music Festivals as a Staged Event: Gaining Insights from Understanding Visitor Motivations and the Experiences They Seek. Journal of Convention & Event Tourism, 11(2), 85-99.
Přejít k původnímu zdroji...
- Perone, J. E. (2005). Woodstock: An Encyclopedia of the Music and Art Fair. Westport: Greenwood Publishing Group.
- Pícha, K., Skořepa, L., & Navrátil, J. (2013). Assessment of the results of the strategic orientation on regional and local products in food retail. Acta universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis, 61(4), 1061-1068.
Přejít k původnímu zdroji...
- Quinn, B. (2005). Arts festivals and the city. Urban studies, 42(5-6), 927-943.
Přejít k původnímu zdroji...
- Richards, G. (2007). Cultural Tourism: Global and local perspectives. Psychology Press.
- Richards, G., & Wilson, J. (2004). The impact of cultural events on city image: Rotterdam, cultural capital of Europe 2001. Urban studies, 41(10), 1931-1951.
Přejít k původnímu zdroji...
- Ritchie, J., Crouch, G. I. (2003). The competitive destination: a sustainable tourism perspective. Wallingford: CABI publishing.
Přejít k původnímu zdroji...
- Robinson, M., & Picard, D. (2006). Tourism, culture and sustainable development. Paris: UNESCO
- Saayman, M., & Saayman, A. (2006). Does the location of arts festivals matter for the economic impact? Papers in Regional Science, 85(4), 569-584.
Přejít k původnímu zdroji...
- Saleh, F., & Ryan, C. (1993). Jazz and knitwear: Factors that attract tourists to festivals. Tourism Management, 14(4), 289-297.
Přejít k původnímu zdroji...
- StatSoft (2011). Electronic statistics textbook. URL: http://www.statsoft.com/textbook/(June 2013).
- Švec, R., Slabá, M., & Solarová, P. (2015). Podniky cestovního ruchu 2. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích.
- Švec, R., Solarová, P. (2016). Traditional folk event with national importance: The impact of visitors' age. Deturope, 8(1), 78-91.
Přejít k původnímu zdroji...
- Tittelbachová, Š. (2009). Turismus a veřejná správa. 1. vyd. Praha: Grada Publishing.
- Tkaczynski, A., Rundle-Th iele, S. R., & Beaumont, N. (2009). Segmentation: A tourism stakeholder view. Tourism Management, 30(2), 169-175.
Přejít k původnímu zdroji...
- Van Zyl, C., Botha, C. (2003). Motivational factors of local residents to attend the Aardklop National Arts Festival. Event Management, 8(4), 213-222.
Přejít k původnímu zdroji...
- Vajčnerová, I., 2009. Kvalita destinace cestovního ruchu - integrovaný management kvality. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 57(6), 361-367.
Přejít k původnímu zdroji...
- Veblen, T. (1999). Teorie zahálčivé třídy. Praha: Sociologické nakladatelství.
- Vitáková, M. (2007). Využití kulturních a přírodních památek pro cestovní ruch. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
- Waterman, S. (1998). Carnivals for elites? The cultural politics of arts festivals. Progress in Human Geography, February 22(1), 54-74.
Přejít k původnímu zdroji...
- Ashworth, G., & Page, S. J. (2011). Urban tourism research: Recent progress and current paradoxes, Tourism Management, 32(1), 1-15.
Přejít k původnímu zdroji...
- Bieger, T. (2005). Management von Destination, 6. vydání, Munchen: Oldenbourg Wissenschaft sverlag.
- Buhalis, D. (2000). Marketing the competitive destination of the future, Tourism management, 21(1): 97-116.
Přejít k původnímu zdroji...
- Buhalis, D. (2003). eTourism: information technology for Strategic Tourism Management. London: Prentice Hall, 376 s.
- Davidson, R., & Maitland, R. (1997). Tourism destinations. London: Hodder & Stoughton.
- Grönroos, C. (2007). Service Management and Marketing: Customer management in service competition. 3rd rev. edition. New York: John Wiley & Sons, 496 s.
- Hall, C. M. (2000). Tourism Planning: Policies, processes, relationships. UK: Prentice Hall, Hodder & Stoughton.
- Hughes, H. (2000). Arts, Entertainment and Tourism. Oxford: Butterworth Heinemann.
Přejít k původnímu zdroji...
- Kolb, B. M. (2006). Tourism marketing for cities and towns: using branding and events to attract tourism. Amsterdam: Elsevier, xvi, 310.
Přejít k původnímu zdroji...
- Krešič, D. (2008). Index of Destination Attractiveness (IDA): a Tool for Measuring Attractiveness of Tourism destination. In: Tourism-Governance and Entrepreneurship: proceedings of the fourth international Conference an Enterprise Odyssey. Zagreb: University of Zagreb.
- Law, C. (1993). Urban tourism: Attracting visitors to large cities. London: Mansell.
- Law, C. (1996). Tourism in major cities. London: Thomson Business Press.
- Leiper, N. (1995). Tourism Management. Melbourne: RMIT Press.
- Lorton Consulting & Lorton Scribblings. The new interest in urban tourism: don't forget the quality, [online] Available at: http://tourismplanningprofessionals,com/?p=440 [Accessed 20 July 2016].
- Medlik, S. (1969). Economic Importance of Tourism. Revue de tourisme, Institut de recherches touristiques de ľ Université de Berne.
- Middleton, V. T. C., & Clarke, J. R. (2001). Marketing in Travel and Tourism. 3rd ed. Boston: Butterworth- Heinemann, 487.
- Mlejnková, K. (2016). The Significance of Quality in Urban Destination of Tourism. Bachelor thesis. Brno: Mendel University in Brno.
- Oppermann, M. (2000). Tourism destination loyalty. Journal of Travel Research, 39(1), 78-84.
Přejít k původnímu zdroji...
- Page, S. (1994). Urban Tourism. London: Routledge.
- Pásková, M. (2009). Udržitelnost rozvoje cestovního ruchu. Hradec Králové: Gaudeamus.
- Rejzková, B. (2015). Significance of quality factors in urban destinations. Bachelor thesis. Brno: Mendel University in Brno.
- Ritchie, J. & Crouch, G. I. (2003). The competitive destination: a sustainable tourism perspective. Wallingford: CABI Publishing, xvii.
Přejít k původnímu zdroji...
- Ryglová, K., Vajčnerová, I., Šácha, J., & Stojarová, Š. (2015). The quality as a competitive factor of the destination, Procedia Economics and Finance. Business Economics and Management 2015 Conference Zvolen, 34, 550-556.
Přejít k původnímu zdroji...
- Vajčnerová, I., Šácha, J., & Ryglová, K. (2012). Using the principal component analysis for evaluating the quality of a tourist destination. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis.
Přejít k původnímu zdroji...
- Woods, M., & Deegan, J. (2003). A Warm Welcome for destination quality brands: The example of the Pays Cathare region. International Journal of Tourism Research, 5(4), 269-282.
Přejít k původnímu zdroji...
- Xielong, X. (2011). Service quality Measurement from Customer Perception Based on Services Science, Management and Engineering. Systems Engineering Procedia 2011, 1(1), 337-343.
Přejít k původnímu zdroji...
- Yoon, Y., & Uysal, M. (2003). An examination of the effects of motivation and satisfaction on destination loyalty: A structural model. Tourism Management, 26(1), 45-56.
Přejít k původnímu zdroji...
- Yuan, Y., & Fu, W. (2014). Quality evaluation of tourism service based on multi-level grey theory - A case study of Zhangjiajie city. 11th International Conference on Service Systems and Service Management 2014.
Přejít k původnímu zdroji...
- Žabkar, V., Brenčič, M. M., & Dmitrović, T. (2010). Modelling perceived quality, visitor satisfaction and behavioural intentions at the destination level, Tourism Management, 31(4), 537-546.
Přejít k původnímu zdroji...
- Blahušek, J., Luther, D., Pospíšilová, J. (2006). Identifikace dokumentace jevů tradiční lidové kultury v České republice. Strážnice: Ústav lidové kultury. ISBN 80-86156-77-X
- Brouček, S., a Jeřábek, R. (2007). Lidová kultura: Národopisná encyklopedie Čech, Moravy a Slezska. Praha: Mladá fronta. ISBN 978-80-204-1450-2.
- Culture Consulting. (2002). Strategie rozvoje kulturního cestovního ruchu v České republice. 1. vydání. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
- CzechTourism. (2010). Nejnavštěvovanější turistické cíle v Česku 2009. COT business, září 2010. ISSN 12124281.
- Fokt, M. (2008). Zoologické zahrady České republiky a okolních zemí. Praha: Academia 398 s. ISBN 978-80-200-1620-1
- Gúčik, M. (2001). Kultúra a cestovný ruch. Bánská Bystrica: UMB. ISBN 80-8055-507-9.
- Indrová, J. (2009). Cestovní ruch: (základy). Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-24-1569-4.
- Jančář, J. (2000). Lidová kultura na Moravě. Strážnice: Ústav lidové kultury. Vlastivěda moravská. ISBN 80-727-5005-4.
- Johnová, R. (2007). Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada.
- Kadlec, M., Svoboda, M. (2007). Památková péče, cestovní ruch a veřejná správa. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj.
- Kesner, L., ad. (2008). Management kulturního cestovního ruchu. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
- Lednický, V. (2014). Současné trendy v cestovním ruchu. In: Kolektiv autorů: Vybrané trendy současného podnikání v České republice. Karviná: OPF SU, s. 140-164. ISBN 978-80-7248-945-9.
- McKerchner, B., Du Cros, H. (2002). Cultural Tourism. Partnership between Tourism and Cultural Heritage Management. New York: The Haworth Press.
- MK ČR. (2008). Návrh státní kulturní politiky na léta 2009-2014. [online]. [cit. 2011. 03. 12].
- Poria, Y., Butler, R., Airev, D. (2003). The core of heritage tourism. Annals of Tourism Research, vol. 30, no. 1, s. 238-254.
Přejít k původnímu zdroji...
- Porter, B. W., Salazar, N B. (2005). Heritage Tourism, Conflict, and the Puclic Interest: An Introduction. International Journal of Studies, vol. 11, no. 5, s. 361-370.
Přejít k původnímu zdroji...
- Tichá, T. (2006). Kultura a cestovní ruch, hlavní konkurenční výhody České republiky. Praha. Diplomová práce. Vysoká škola ekonomická v Praze.
- Vaníček, J. (2004). Cestovní ruch a marketingový výzkum. COT business, 2004 (1), s. I-VIII, ISSN 1212-4281.
- Vaníček, J. (2011a). Marketing for hospitality and tourism. In: Marketing & komunikace. 2011(3), s. 29-30. ISSN 12115622.
- Vaníček, J. (2011b). Městské památkové rezervace a cestovní ruch. COT business, květen 2011, s. 26-27. ISSN 12124281.
- Vaníček, J., Štohanslová, G. (2011). Profil návštěvníka ZOO Praha. COT business, červenec/srpen 2011, s. 20-22. ISSN 12124281.
- Vitáková, M. (2007). Využití kulturních a přírodních památek pro cestovní ruch. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj.
- Barboříková, K. (2013). Analýza profilu návštěvníka lázeňského místa Třeboň. Opava: Bakalářská práce, Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezské univerzita v Opavě, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu.
- Berbr, L. (2013). Analýza profilu obyvatele a návštěvníka lázeňského místa Konstantinovy Lázně. Opava: Bakalářská práce, Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezské univerzita v Opavě, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu.
- Burachovič, S., Wieser, S. (2001). Encyklopedie lázní a léčivých pramenů v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Praha: Libri.
- Fialová, D. (2015). České lázeňství. Geografické rozhledy. Praha, (1), 8-9.
- Hampl, M. (2013). Analýza profilu obyvatele a návštěvníka lázeňského místa Hodonín. Opava: Bakalářská práce, Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezské univerzita v Opavě, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu.
- Chovanec, J. (1966). Československé přírodní léčebné lázně a přírodní léčivé zdroje (právní zabezpečení jejich rozvoje a ochrany). Praha: Ministerstvo zdravotnictví - Ústřední správa lázní a zřídel ve Vydavatelství obchodu.
- Jakubíková, D. (2012). Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada.
- Klatovská, Z. (2013). Analýza profilu obyvatele a návštěvníka lázeňského místa Klášterec nad Ohří. Opava: Bakalářská práce, Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezské univerzita v Opavě, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu.
- Knop, K. (1999). Lázeňství - ekonomika a management. Praha: Grada Publishing.
- Kotler, P., Bowen, T., Markens, J. C. (2003). Marketing for hospitality and tourism. 3rd ed. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
- Krejčová, L. (2013). Analýza profilu návštěvníka lázeňského místa Mariánské Lázně. Opava: Bakalářská práce, Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezské univerzita v Opavě, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu.
- Křízek, V. (1987). Obrazy z dějin lázeňství. Praha: Avicenum.
- Kuchárová, V. (2013). Analýza profilu obyvatele lázeňského místa Třeboň. Opava: Bakalářská práce, Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezské univerzita v Opavě, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu.
- Mokrošová, P. (2013). Analýza profilu obyvatele lázeňského místa Karviná. Opava: Bakalářská práce, Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezské univerzita v Opavě, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu.
- Müllerová, J. (2013). Analýza profilu obyvatele lázeňského místa Velké Losiny. Opava: Bakalářská práce, Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezské univerzita v Opavě, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu.
- Paličková, L. (2013). Analýza profilu obyvatele a návštěvníka lázeňského místa Darkov. Opava: Bakalářská práce, Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezské univerzita v Opavě, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu.
- Pavlovská, M. (2013). Analýza profilu obyvatele a návštěvníka lázeňského místa Mšené-lázně. Opava: Bakalářská práce, Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezské univerzita v Opavě, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu.
- Ráboňová, L. (2013). Analýza profilu návštěvníka lázeňského místa Teplice nad Bečvou. Opava: Bakalářská práce, Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezské univerzita v Opavě, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu.
- Regionální informační servis. [online]. 25. 2. 2016 [cit. 2016-12-03]. Dostupné z www: http://www.risy.cz/cs/vyhledavace/obce/.
- Schmidtová, I. (2013). Analýza profilu obyvatele a návštěvníka lázeňského místa Bludov. Opava: Bakalářská práce, Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezské univerzita v Opavě, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu.
- Suchánková, E. (2013). Analýza profilu obyvatele a návštěvníka lázeňského místa Poděbrady. Opava: Bakalářská práce, Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezské univerzita v Opavě, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu.
- Šiffnerová, H. (2013). Analýza profilu návštěvníka a obyvatele lázeňského místa Jánské Lázně. Opava: Bakalářská práce, Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezské univerzita v Opavě, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu.
- Šťávová, I. (2013). Analýza profilu obyvatele lázeňského místa Teplice nad Bečvou. Opava: Bakalářská práce, Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezské univerzita v Opavě, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu.
- Thielová, V. (2013). Analýza profilu návštěvníka lázeňského místa Velké Losiny. Opava: Bakalářská práce, Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezské univerzita v Opavě, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu.
- Thomanková, L. (2013). Analýza profilu obyvatele a návštěvníka lázeňského místa Klimkovice. Opava: Bakalářská práce, Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezské univerzita v Opavě, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu.
- Urbancová, K. (2013). Analýza profilu obyvatele a návštěvníka lázeňského místa Ostrožská Nová Ves. Opava: Bakalářská práce, Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezské univerzita v Opavě, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu.
- Vaněčková, L. (2013). Analýza profilu obyvatele lázeňského místa Mariánské Lázně. Opava: Bakalářská práce, Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezské univerzita v Opavě, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu.
- Vaníček, J. (2012). A Study on ZOO Visitors and the Impact of a ZOO Location on the structure of visitors. Annual Conference Proceedings of Research and Academic Papers, Volume XXIV, 31st Annual ISTTE Conference, Freiburg (Germany), 220-225.
- Vaníček, J. (2011). Městské památkové rezervace a cestovní ruch. COT Business. Praha, (5).
- Vaníček, J. (2010). Profil návštěvníka hradu nebo zámku. COT Business. Praha, (1), 46-49.
- Vyhláška č. 267/2012 Sb., o stanovení Indikačního seznamu pro lázeňskou léčebně rehabilitační péči o dospělé, děti a dorost.
- Vyhňáková, Z. (2013). Analýza profilu obyvatele a návštěvníka lázeňského místa Slatinice. Opava: Bakalářská práce, Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezské univerzita v Opavě, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu.
- Vystoupil, J., a kol. (2006). Atlas cestovního ruchu České republiky. Brno: Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity.
- Wozniaková, J. (2013) Analýza profilu návštěvníka lázeňského místa Karviná. Opava: Bakalářská práce, Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezské univerzita v Opavě, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu.
- Zákon č. 125/1948 Sb., o znárodnění přírodních léčivých zdrojů a lázní a o začlenění a správě konfiskovaného majetku.
- Zákon č. 164/2001 Sb., o přírodních léčivých zdrojích, zdrojích přírodních minerálních vod, přírodních léčebných lázních a lázeňských místech a o změně některých souvisejících zákonů (tzv. lázeňský zákon).
- Zeman, L., Zatloukal, P. Slavné lázně Čech, Moravy a Slezska. Praha: Foibos Books, 2014.
- Baltescu, C. A., & Boscor, D. (2013). An analysis of the cultural tourism development in Romania. In: Bulletin of the Transilvania University of Brasov, 6(2), 115-120.
- Calvo, P. B. (2012). Marketing a komunikace ve službách 2012. Mezinárodní konference Hotelnictví, turismus a vzdělávání.
- Čibinskiene, A., & Navickas, V. (2012). Evaluation of the Economic Impact of Events in Kaunas Through the Expenditres of Visitors. In: Vadyba Journal of Management, 2(21), 55-62.
- Dovolená po Česku. (2015). Největší města v ČR - města podle počtu obyvatel. Dostupné z: <http://www.dovolenapocesku.cz/lokality/nejvetsi-mesta-v-cr-mesta-podle-poctu-obyvatel.html>.
- Egresi, I., & Kara, F. (2014). Economic and Tourism Impact of Small events: The Case of Small-scale festivals in Istanbul, Turkey. In: Studia UBB, Geographia, 59(1), 47-64.
- Elias-Varotsis, S. (2006). "Festivals and Events -(Re)interperting cultural identity". Tourism Reviews, 61(2), 24-29.
Přejít k původnímu zdroji...
- European Commision. (2015). European Capitals of Culture: 30 years. Dostupné z: <http://ec.europa.eu/programmes/creative-europe/actions/documents/30-years-brochure_en.pdf>.
- European Commission. (2009). Designation of a European Capital of Culture for 2015 in the Czech Republic. Dostupné z: <http://ec.europa.eu/programmes/creative-europe/actions/documents/ecoc/2015/preselectionczechrep_en.pdf>.
- Francová, E. (2003). Cestovní ruch. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
- Fridrichovská, L. (2013). Nové trendy v event marketingu. Praha: UJAK.
- Hendl, J. (2008). Kvalitativní výzkum: Základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál.
- Holloway, J., Humphreys, Ch. C., & Davidson, R. (2009). The Business of Tourism. Harlow Engl: Prentice Hall.
- Jackson, J., Houghton, M., Russell, R., & Trindos, P. (2005). Innovations in Measuring Economic Impacts of Regional Festivals: A Do-It-Yourself Kit. In: Journal of Travel Research. 43, 360-367.
Přejít k původnímu zdroji...
- Město Cheb. (2016). Valdštejnské slavnosti v Chebu. Dostupné z: < http://www.valdstejnske-slavnosti.eu/cz/>.
- Město Kadaň. (2015). Zpráva o cestovním ruchu 2015. Dostupné z: <www.mesto-kadan.eu/dokumenty/zzprava2015. pdf>.
- Niemczyk, A., & Seweryn, R. (2014). Cunsumption of specific tourist products - the value of participation in mega-event and its influence in shaping visitor loyalty to a destination. In: Journal of International Studies, 7(1), 109-121.
Přejít k původnímu zdroji...
- Norazirah, A., Abdul, A. W. N., & Oazzah, O. (2013). Mediation Effect of Visitors' Event Experiences in Relation to Event Features and Post Consumption Behaviors. In Journal of Convention & Event Tourism, 14(3), 177-192.
- Ozdemi, G., & Culha, O. (2009). Satisfaction and Loyalty of Festival Visitor. In: ANATOLIA: An International Journal of Tourism and Hospitality Research, 20(2), 359-373.
Přejít k původnímu zdroji...
- Pilsner Urquell. (2015). Letošní Pilsner Fest přivítal více než 50 000 návštěvníků, kteří společně oslavili 173. výročí piva Pilsner Urquell. Dostupné z: < https://www.prazdroj.cz/1543-leto-n-pilsner-fest-p-iv-tal-v-ce-ne-50-000-nvt-vn-k-kte-spole-n-oslavili-173-v-ro-piva-pilsner-urquell>.
- Pližingr, P. (2011). Marketing a management Valdštejnských slavností v Chebu. Bakalářská práce. Cheb: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta ekonomická.
- Plzeňský Prazdroj. (2016). Letošní Pilsner Fest přivítal více než 50 000 návštěvníků, kteří společně oslavili 174. výročí plzeňského piva. Dostupné z: <https://www.prazdroj.cz/letosni-pilsner-fest-privital-vice-nez-50-000-navstevnikukterispolecne-oslavili-174-vyroci-plzenskeho-piva>.
- Prazdroj Visit (2015). PILSNER FEST 2015. Dostupné z: <http://www.prazdrojvisit.cz/kalendar-akci/pilsnerfest- 2015></http:>.
- Raabová, T. (2010). Multiplikační efekty kulturních odvětví v české ekonomice. Dostupné z: <http://www.idu.cz/media/document/multiplikacni-efekty-2010.pdf>.
- Tittelbachová, Š. (2011). Turismus a veřejná správa. Praha: Grada Publishing.
- Vildová, E., et al. (2015). Measuring Customer Satisfaction and Loyalty in Spa Companies. In: E+M Economics &, 18(1), 151-168.
Přejít k původnímu zdroji...
- WTO. (2007). A Practical Guide to Tourism Destination Management. Madrid: WTO.
- Yong-Ki, L., et al. (2014). The Impact of a Mega Event on Visitors' Attitude Toward Hosting Destinations: Using Trust Transfer Theory. In Journal of Travel & Tourism Marketing, 31(4), 507-521.
- Zedková, A., Kajzar, P. (2013). Cultural Destinations as one of the most important generators of tourism. In Scientific Papers of the University of Pardubice, 20(29), 191-202.
- Živá ulice Plzeň. (2015). Největší Živá ulice! Dostupné z: < https://www.zivaulice.eu/press/tiskove-zpravy-2015/nejvetsi-ziva-ulice.html>.
- Hollerová, O. (2003). Vývoj infrastruktury služeb v historické části města Tábora. Diplomová práce ZF JU v Českých Budějovicích.
- Dewailly, J. M., Flament, E. (1993). Géographie du tourisme et des loisirs. Paris: d.i.e.m., sedes.
- Jankovec, O. (1998) Základní informace o historické zóně. Výběrový katalog urbanistických a stavebních proměn historické zóny města Tábora. Tábor.
- Mlčochová, K. (1997). Revitalizace historického jádra Tábora s ohledem na cestovní ruch. Bakalářská práce ZF JU v Českých Budějovicích.
- Musil, J. (1967). Sociologie soudobého města. Praha: Svoboda.
- Ouředníček, M. (2000). Teorie stádií vývoje měst a diferenciální urbanizace. In: Geografie - Sborník České geografické společnosti 105, č. 4, s. 361-369.
Přejít k původnímu zdroji...
- Sýkora, L. (1993). Teoretické přístupy ke studiu města. In: Sýkora, Pavlínek, eds.: Teoretické přístupy a vybrané problémy v současné geografii. Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje PřF UK Praha.
- Szczyrba, Z. (2006). Geografie obchodu - se zaměřením na současné trendy v maloobchodě. Olomouc: Univerzita Palackého.
- Šmíd, L. (2010). Procesy restrukturalizace služeb v historickém centru města Tábora do r. 2008. Diplomová práce PF JCU v Českých Budějovicích.
- Šíp, J. (2012). Vývoj vědeckých přístupů ke studiu základů cestovního ruchu. Czech Hospitality and Tourism Papers, č. 14/2012, s. 75-92.
- Šíp, J. (2014). Analýza restrukturalizačních procesů služeb v historickém jádru města Tábora za uplynulých 110 let. Logos Polytechnicos, roč. 5, č. 3, s. 153-169, ISSN 1804-3682 (Print).
- Uzlová, M. (2013). Studium rozvoje městského centra v Táboře mimo jeho historické jádro. Bakalářská práce. Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezská univerzita v Opavě. 68 s.
- Vaníček, J., Šíp, J., Pachrová, S. (2012). The Changes in Czech Historic Towns and Tourizm in Transformation of Historical Functions in Context of Tourizm and Sustainability. University of Ekonomy in Bydgoszcz Poland. s. 113-129. Kalendář politického okresu Táborského na rok 1901. Národní Jednota Pošumavská, 1901. Okresní archiv Tábor.
- Ashworth, G. J., & Tunbridge, J. E. (1990). The Tourist-Historic City. London: Belhaven Press.
- Ashworth, G. J. (2009). Questioning the Urban in Urban Tourism. In: Maciocco, G., Serreli, S. (eds.). Enhancing the City: New Perspectives for Tourism and Leisure. Urban and Landscape Perspectives, vol. 6. London, UK: Springer Science + Business Media, s. 207-220.
Přejít k původnímu zdroji...
- Čermáková, D. (2012). Podnikání migrantů v Praze: případová studie Královská cesta. In: Ouředníček, M., Temelová, J. (eds.). Sociální proměny pražských čtvrtí. Praha: Academia, s. 116-135.
- ČSÚ (1994). Statistická ročenka České republiky. 1. vyd. Praha: Český spisovatel, Kapitola 19, Vnitřní obchod, cestovní ruch, služby, s. 336-344.
- ČSÚ (2015). Veřejná databáze. Český statistický úřad (ČSÚ), 2015 [cit. 2016-05-15]. Dostupné z URL <https://vdb.czso.cz/vdbvo2/faces/cs/index.jsf?page=uzivdotaz#k=5&pvokc=100&uroven=30&w=>
- Darcy, S., & Small, J. (2008).Th eorizing Precincts: Disciplinary Perspectives. In: Hayllar, B, Griffin, T., Edwards, D. (eds.). City Spaces - Tourst Places: Urban Tourism Precincts. Oxford: Elsevier, s. 63-92.
Přejít k původnímu zdroji...
- Dumbrovská, V. (2016). Urban tourism development in Prague: from tourist mecca to tourist ghetto. In: Bellini, N., Pasquinelli, C. (eds.). Tourism in the City: Towards an Integrative Agenda on Urban Tourism. Springer International Publishing, s. 275-283.
Přejít k původnímu zdroji...
- Dumbrovská, V., & Fialová, D. (2016). Turistické okrsky a turistifikace a turistifikace v Praze: Případová studie královské cesty. Studia Turistica 7(1), s. 6-17.
- Getz, D. (1993). Planning for Tourism Business Districts. Annals of Tourism Research 20(1), s. 583-600.
Přejít k původnímu zdroji...
- Hayllar, B., & Griffin T. (2005). The precinct experience: a phenomenological approach. Tourism Management, 26, s. 517-528.
Přejít k původnímu zdroji...
- Hoffman, L. M., & Musil, J. (2009). Tourism and the Post-industrial City. A Great Cities Institute Working Papers. No. GCP-09-05. Great Cities Institute: University of Illinois at Chicago.
- Hoffman, L., & Musil, J. (1999). Culture Meets Comerce: Tourism in Postcommunist Prague. In: Judd, D. R., Fainstein, S. S. (eds.). The Tourist City. New Haven, CT, USA: University Yale Press, s. 179-197.
- Horák, M. (2014). Úspěch i zklamání: Demokracie a veřejná politika v Praze 1990-2000. Praha: Karolinum.
- Judd, D. R., & Fainstein, S. S. (1999). The Tourist City. New Haven: Yale University Press.
- Kadlecová, V., Fialová, D. (2010). Královská cesta v Praze - vizitka Česka. Mezinárodní konference Aktuální problémy cestovního ruchu na téma "Kulturní cestovní ruch". VŠP Jihlava a FH Wien, Jihlava.
- Kruczek, Z. (2010). Between Attraction and Tourist Trap: Cultural Tourism Dilemmas in the 21 st Century. Economic Review of Tourism, 43(3), s. 144-150.
- Maitland, R., & Newman, P. (2004). Develping tourism on the fringe of central London. International Journal of Tourism Research, 6(5), s. 339-348.
Přejít k původnímu zdroji...
- Mullins, P. (1991). Tourism urbanization. International Journal of Urban and Regional Research, 115(3), s. 326-342.
Přejít k původnímu zdroji...
- Novy, J. (2013). 'Berlin Does Not Love You': Notes on Berlin's tourism controversy and its discontents. In: Bernt, M., Grell, B., Holm, A. The Berlin reader: a compendium on urban change and activism. Berlin: Transcript Verlag, s. 223-237.
Přejít k původnímu zdroji...
- NPÚ (2016). MonumNet [databáze online]. Národní památkový ústav [cit. 2016-05-15]. Dostupné z URL <http://monumnet.npu.cz/pamfond/hledani.php>
- Ouředníček, M., & Temelová, J. (2009).Twenty years aft er socialism: The transforamation of Prague's innerstructure. Studia Universitatis Babes-Bolyai, Sociologia, 54(1), s. 9-30.
- Pásková, M. (2009). Udržitelnost rozvoje cestovního ruchu. Hradec Králové: GAUDEAMUS Univerzita Hradec Králové.
- Page, S., & Hall, C. M. (2003). Managing Urban Tourism. Michigan: Prentice Hall.
- Pearce, D. G. (2001). An Integrative Framework for Urban Tourism Research. Annals of Tourism Research, 28(4), s. 926-946.
Přejít k původnímu zdroji...
- Pearce, G. D. (1998).Tourist districts in Paris: structure and functions. Tourism Management, 19(1), s. 49-65.
Přejít k původnímu zdroji...
- Portella, A. (2014). Visual Pollution: Advertising, Signage and Environmental Quality. Farnham: Ashgate Publishing Limited.
- Roche, M. (1992). Mega-events and micro-modernization: on the sociology of the new urban tourism. British Journal of Sociology, 43(4), s. 563-600.
Přejít k původnímu zdroji...
- Simpson, F. (1999).Tourist Impact in the Historic Centre of Prague: Resident and Visitor Perceptions of the Historic Built Environment. The Geographical Journal, 165(2), s. 173-183.
Přejít k původnímu zdroji...
- Stansfield, C. A. Jr., & Rickert, J. E. (1970). The Recreational Business District. Journal of Leisure Research, 2(4), s. 213-225.
Přejít k původnímu zdroji...
- Sýkora, L. (1994). Local urban restructuring as a mirror of globalisation processes: Prague in the 1990s. Urban Studies, 31(7), s. 1149-1166.
Přejít k původnímu zdroji...
- Šauer, M., & Holešinská, A. (2012). Transformation of global cities - urban tourism and branding: Prague perspective. In: Proceedings of the ATLAS Annual Conference London. Arnhem: ATLAS.
- Weaver, E. A. (1993). Model of urban tourism space in small Caribbean islands. Geographical Review, 83(2), s. 134-140.
Přejít k původnímu zdroji...
- Břeň, J. (2013). Místní poplatek za lázeňský nebo rekreační pobyt.[online]. 2016 [cit. 2016-09-15]. Dostupné z: <http://denik.obce.cz/clanek.asp?id=6600079>.
- Čertík, M., Attl, P., Kulichová, M., Plzáková, L., & Studnička, P. (2014). Analýza výběru místních poplatků ve vztahu ke kapacitám a výkonnosti ubytovacích a lázeňských zařízení v České republice. Praha: Vysoká škola hotelová.
- Charvát, J. (1967). Die Kurtaxe - geschichtliche Eintwicklung und derzeitiger Stand. Praha: Internationale Bäderwirtschaft swissenschaft liche Arbeitsstätte.
- Křížek, V. (2002). Obrazy z dějin lázeňství. Praha: Libri. ISBN 80-7277-092-6.
- Ministerstvo financí ČR. (2014). Zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích. [online]. 2016 [cit. 2016-11-17]. Dostupné z: <http://www.mfcr.cz/cps/rde/xbcr/mfcr/ZAKON_1990-565_Z_O_MISTNICH_POPLATCICH_-_Aktualni_zneni.pdf>.
- Pelc, V. (2012). Místní poplatky - praktická příručka pro obce. 2. vyd. Praha: C. H. Beck.
- Plzáková, L., Studnička, P., & Tittelbachová, Š. (2015). Vliv místních poplatků na rozvoj cestovního ruchu. Praha: Vysoká škola hotelová.
- Plzáková, L., Studnička, P., & Tittelbachová, Š. (2016). Návrh změn režimu místních poplatků v přímé vazbě na cestovní ruch. Praha: Vysoká škola hotelová.
- Radvan, M. (2012). Místní daně. Praha: Wolters Kluwer.
- Bína, J. (2012). Aktualizace potenciálu cestovního ruchu v České republice. Brno: Ústav územního rozvoje.
- Francová, K. (2009): Cestovní ruch na Labské cyklostezce Nymburk - Poděbrady. Bakalářská práce. Vysoká škola ekonomická v Praze.
- Černý, J., Fojtík, P., & Řehounek, J. (2006). Nymburk, Turistický průvodce. Nymburk: VEGA - L.
- Holešinská, A. (2010). Destinační management jako nástroj regionální politiky cestovního ruchu. Disertační práce. Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita. Kapacita hromadných ubytovacích zařízení podle kategorií (2015). Český statistický úřad, veřejná databáze. Dostupné z: https://vdb.czso.cz/vdbvo2/faces/cs/index.jsf?page=vystup-objekt&pvo=CRU01&z=T&f=TABULKA-&katalog=30838&str=v133&c=v3~8__RP2015&u=v133__VUZEMI__43__537004 [cit. 5. 1. 2017].
- Lyu, S. O., Hwang, J. (2015). Are the days of tourist information centers gone? Effects of the ubiquitous information environment. Tourism Management, 48, 54-63.
Přejít k původnímu zdroji...
- Matlovičová, K. (2015). Značka území. Prešov: Prešovská univerzita v Prešově.
- Němeček, T., Ulrychová, T. (2016). Kulturně-historický potenciál města Nymburk. http://arcg.is/1Nql66C
- Řehounek, J. (2015). Sakrální a votivní drobné stavby, sochy a křížky v Nymburce. Nymburk: Jan Řehounekkaplanka Nymburk.
- Říha, I., Špaňhel, M., Vojtěch, V., Dohnal, M., Chvatíková, P., & Vavřínek, J. (2011). Strategie rozvoje města Nymburk pro léta 2011-2020. Dostupné z: http://www.meu-nbk.cz/files/files_strategie-rozvoje-mesta/analytikasrmn.pdf [cit. 18. 3. 2016].
- Ulrychová, T. (2016). Návštěvnický management historickém městě. Případová studie Nymburk. Bakalářská práce, KSGRR PřF UK v Praze.
- Vystoupil, J., Holešinská, A., Kunc, J. & Šauer, M. (2007). Návrh nové rajonizace cestovního ruchu ČR. Brno: Ekonomicko-správní fakulta MU.
- Wong, C., McKercher, B. (2011). Tourist informatic center staff as knowledge brokers: The Case of Macau. Annals of Tourism Research, 38(2), 481-498.
Přejít k původnímu zdroji...