
ISBN: 978-80-244-5201-2 | DOI: 10.5507/ff.17.24452012
Sebepojetí dětí a adolescentů
- Radko Obereignerů
Monografie doplňuje a rozšiřuje dostupné informace o Dotazníku sebepojetí dětí a adolescentů Piers-Harris 2 (PHCSCS-2). Předložen je přehled terminologického a koncepčního vymezení sebepojetí. Provedena byla podrobná analýza vnitřní struktury PHCSCS-2, včetně určení pěti- a šestifaktorového vzoru, konfirmační faktorová analýza i analýza původní struktury dotazníku. Zjišťovány byly i další psychometrické parametry, jako reliabilita původní verze diagnostického nástroje i analýza PHCSCS-2 ve vztahu k jiným škálám (Eysenckův osobnostní dotazník pro děti, B-JEPI, Sebehodnocení školní úspěšnosti, SPAS), které jsou dostupné v českých normativních verzích a jsou stále v aplikovaných oblastech pedopsychologie používány.
1. vydání, Publikováno: 2017, vydavatel: Univerzita Palackého v Olomouci, Křížkovského 8, 771 47 Olomouc
Reference
- Ainsworth, M. D. S. (1979). Infant-mother attachment. American Psychologist, 34(10), 932-937. doi: 10.1037/0003-066X.34.10.932
Přejít k původnímu zdroji...
- Alban Metcalfe, B. M. (1981). Self-concept and attitude to school. British Journal of Educational Psychology, 51, 66-76.
Přejít k původnímu zdroji...
- Allen, D. M., & Tarnowski, K. J. (1989). Depressive characteristics of physically abused children. Journal of Abnormal Child Psychology, 17, 1-11.
Přejít k původnímu zdroji...
- Asci, F. H., Kosar, S. N., & Isler, A. K. (2001). The relationship of self-concept and perceived athletic competence to physical activity level and gender among Turkish early adolescents. Adolescence, 36(143), 499.
- Atkinson, R. L. (2003). Psychologie. Praha: Portál.
- Balcar, K. (1983). Úvod do studia psychologie osobnosti. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
- Balcar, K. (1991). Úvod do studia psychologie osobnosti. Chrudim: MACH.
- Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. Englewood Cliff s, NJ: Prentice Hall.
- Bandura, A. (1999). A social cognitive theory of personality. In L. Pervin & O. John (Ed.), Handbook of personality (2nd ed., 154-196). New York: Guilford Publications. (Reprinted in D. Cervone & Y. Shoda [Eds.], The coherence of personality. New York: Guilford Press.)
- Bandura, A., Ross, D., & Ross, S. A. (1963). Imitation of film-mediated aggressive models. The Journal of Abnormal and Social Psychology, 66(1), 3.
Přejít k původnímu zdroji...
- Beck, M. A., Roblee, K., & Hanson, J. (1982). Special education/regular education: A comparison of self-concept. Education, 102, 277-279.
- Bedell, J. R., Giordani, B., Amour, J. L., Tavormina, J., & Boll, T. (1977). Life stress and the psychological and medical adjustment of chronically ill children. Journal of Psychosomatic Research, 21, 237-242.
Přejít k původnímu zdroji...
- Beltempo, J., & Achille, P. A. (1990). The effect of special class placement on the self- -concept of children with learning disabilities. Child Study Journal, 20, 81-103.
- Blatný, M. (2003). Sebepojetí z pohledu sociálně-kognitivní psychologie. In M. Blatný & A. Plháková (Eds.), Temperament, inteligence, sebepojetí. Nové pohledy na tradiční témata psychologického výzkumu. Tišnov: Sdružení SCAN, 87-149.
- Blatný, M., & Plháková, A. (2003). Temperament, inteligence, sebepojetí: nové pohledy na tradiční témata psychologického výzkumu. Brno: Psychologický ústav Akademie věd ČR.
- Blatný, M., Osecká, L., & Hrdlička, M. (1998). Zdroje sebehodnocení u temperamentových typů. Československá psychologie, 42(4), 297-305.
- Brown, V. S. (1970). The relationship of self-concept to academic achievement. Unpublished manuscript. Lafayette, IN: Purdue University.
- Buja, A., & Eyuboglu, N. (1992). Remarks on parallel analysis. Multivariate Behavioral Research, 27(4), 509-540.
Přejít k původnímu zdroji...
- Byrne, B. M. (2010). Structural Equation Modeling with AMOS. Basic Concepts, Applications, and Programming (2nd ed.). New York and London: Routledge.
- Cai, L. (2010). High-dimensional exploratory item factor analysis by a Metropolis- -Hastings Robbins-Monro algorithm. Psychometrika, 75, 33-57.
Přejít k původnímu zdroji...
- Clarke, R. R. (1975). Differences in self-concept among students identified as emotionally disturbed, educable mentally retarded, and normal (Doctoral dissertation, University of Georgia, 1975). Dissertation Abstracts International, 36, 2708A. (UMI No. 75-23, 789, 123).
- Cohen, J. (1960). A coefficient of agreement for nominal scales. Educational and Psychological Measurement, 20, 37-46.
Přejít k původnímu zdroji...
- Cole, E., & Kumchy, C. I. (1981). The CIP battery: Identification of depression in a juvenile delinquent population. Journal of Clinical Psychology, 37, 880-884.
Přejít k původnímu zdroji...
- Coleman, J. M. (1983). Self-concept and the mildly handicapped: The role of social comparisons. Journal of Special Education, 17, 37-45.
Přejít k původnímu zdroji...
- Cooley, C., H. (1918). Social Process, New York: Charles Scribner's Sons.
- Cooley, E. J., & Ayres, R. R. (1988). Self-concept and success/failure attributions of nonhandicapped students and students with learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 21, 174-178.
Přejít k původnímu zdroji...
- Coopersmith, S. (1981). Self-Esteem Inventory. Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Press.
- Čáp, J. (1996). Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha: ISV.
- Čáp, J., & Boschek, P. (1994). Dotazník pro zjišťování způsobu výchovy v rodině. Brno: Psychodiagnostika.
- Damasio, A. (2003). The Feeling of What Happens: Body and Emotion in the Making of Consciousness. New York: Harcourt, 163-187.
- Damasio, A. (2010). Self Comes to Mind: Constructing the Conscious Brain. New York: Pantheon Books, 161-185.
- Dickstein, E. (1977). Self and self-esteem: Theoretical foundations and their implications for research. Human Development, 20, 129-140.
Přejít k původnímu zdroji...
- Dinkmeyer, D. (1970). Developing understanding of self and others (DUSO). Circle Pines, MN: American Guidance Service.
- Drapela, J., & Hrabal, V. (1998). Vybrané poradenské směry. Teorie a strategie. Praha: Karolinum.
- Dusek, J. B., & Flaherty, J. F. (1981). The development of the self-concept during the adolescent years. Monographs of the Society for Research in Child Development, 46(4).
Přejít k původnímu zdroji...
- Edwards-Beckett, J. (1995). Parental expectations and child's self-concept in spina bifida. Children's Health Care, 24, 257-267.
Přejít k původnímu zdroji...
- Eldridge, M. S., Witmer, J. M., Barcikowski, R., & Bauer, L. (1977). The effects of a group guidance program on the self-concepts of EMR children. Measurement & Evaluation in Guidance, 9, 184-191.
Přejít k původnímu zdroji...
- Erikson, E. H. (2002). Dětství a společnost. Praha: Argo.
- Eysenck, H. J., Eysenck, S. B. G., & Senka, J. (1994). B-J.E.P.I.: osobnostný dotazník pre deti: príručka. Bratislava: Psychodiagnostika.
Přejít k původnímu zdroji...
- Fahey, M., & Phillips, S. (1981). The self-concept in middle childhood: Some baseline data. Child Study Journal, 11(3), 155-165.
- Fernell, E., Gillberg, C., & von Wendt, L. (1992). Self-esteem in children with infantile hydrocephalus and in their siblings: Use of Piers-Harris Self-Concept Scale. European Child & Adolescent Psychiatry, 1, 227-232.
Přejít k původnímu zdroji...
- Fontana, D. (1997). Psychologie ve školní praxi. Příručka pro učitele. Praha: Portál.
- Freud, S. (1924). A General Introduction to Psychoanalysis. PDF BooksWorld (retrieved 15. 12. 2016: https://eduardolbm.files.wordpress.com/2014/10/a-general--introduction-to-psychoanalysis-sigmund-freud.pdf).
- Freud, S. (1949). The Ego and the Id. London: The Hogarth Press Ltd.
- Frith, G. (1973). A study of secondary educable programs in Alabama (Doctoral dissertation). University of Alabama, Tuscaloosa, AL.
- Giddens, A. (2013). Sociologie. Praha: Argo.
- Gillernová I. (2005). Způsob výchovy v současné české rodině z pohledu dospívajících chlapců a dívek. In D. Heller, J. Procházková & I. Sobotková (Eds.), Psychologické dny 2004: Svět žen a svět mužů: polarita a vzájemné obohacování: sborník příspěvků z konference Psychologické dny, Olomouc 2004. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Facultas Philosophica, Psychologica suppl. 35.
- Gillernová, I. (2009). Společné činnosti rodičů a dětí a styly rodičovské výchovy. Československá psychologie, 53(4), 336-348.
- Hambleton, R. K., Swaminathan, H., & Rogers, H. J. (1991). Fundamentals of Item Response Theory. Newbury Park: SAGE Publ.
- Hammen, C. (1988). Self-cognitions, stressful events, and the prediction of depression in children of depressed mothers. Journal of Abnormal Child Psychology, 16, 347-360.
Přejít k původnímu zdroji...
- Harter, S. (1978). Effectance motivation reconsidered: Toward a developmental model. Human Development, 1, 34-64.
Přejít k původnímu zdroji...
- Harter, S. (1979). Perceived Competence Scale for Children. Denver, CO: University of Denver.
- Harter, S. (1983). Developmental perspectives on the self-system. In E. M. Hetherington (Ed.), Handbook of child psychology: Vol. 4. Socialization, personality, social development (4th ed.). New York: Wiley.
- Harter, S., Waters, P., & Whitesell, N. R. (1998). Relational self-worth: Differences in perceived worth as a person across interpersonal contexts. Child Development, 69(3), 756.
Přejít k původnímu zdroji...
- Hayesová, N. (2003). Aplikovaná psychologie. Praha: Portál.
- Henggeler, S. W., & Tavormina, J. B. (1979). Stability of psychological assessment measures for children of Mexican American migrant workers. Hispanic Journal of Behavioral Sciences, 1, 263-270.
- Holmes, T. H., & Rahe, R. H. (1967). The Social Readjustment Rating Scale. Journal of Psychosomatic Research, 11, 213-218.
Přejít k původnímu zdroji...
- Hotte, J., & Rafman, S. (1992). The specific effects of incest on prepubertal girls from dysfunctional families. Child Abuse & Neglect, 16, 273-283.
Přejít k původnímu zdroji...
- Chalmers, R. P. (2012). A Multidimensional Item Response Theory Package for the R Environment. Journal of Statistical Soft ware, 48(6), 1-29. Retrieved from http://www.jstatsoft.org/v48/i06/
Přejít k původnímu zdroji...
- Chapman, J. W. (1988). Learning disabled children's self-concepts. Review of educational research, 58(3), 347-371.
Přejít k původnímu zdroji...
- Jastak, J. F., Jastak, S. R., & Bijou, S. W. (1965). Wide Range Achievement Test. Wilmington: Guidance Associates of Delaware.
- Jersild, A. T. (1952). In search of self. New York: Teachers College Bureau of Publications.
- Kanovský, M. (2016). Robustné štatistické metódy v sociálnych vedách. Bratislava: Slovenská asociácia sociálnej antropológie.
- Kashani, J. H., Dandoy, A. C., Vaidya, A. F., & Soltys, S. M., et al. (1990). Risk factors and correlates of severe psychiatric disorders in a sample of inpatient children. American Journal of Psychiatry, 147, 780-784.
Přejít k původnímu zdroji...
- Kashani, J. H., Koenig, P., Shepperd, J. A., & Wilfley, D. E., et al. (1988). Psychopathology and self-concept in asthmatic children. Journal of Pediatric Psychology, 13, 509-520.
Přejít k původnímu zdroji...
- Kashani, J. H., Strober, M., Rosenberg, T. K., & Reid, J. C. (1988). Correlates of psychopathology in adolescents. Psychiatry Research, 26, 141-148.
Přejít k původnímu zdroji...
- Kelly, G. (1955). The Psychology of Personal Constructs: Vol 1 and 2. New York: WW Norton.
- Kelly, G., & Maher, B. (1969). Clinical psychology and personality: the selected papers of George Kelly. New York: John Wiley & Sons.
- Ketcham, B., & Synder, R. T. (1977). Self-attitudes of the intellectually and socially advantaged student: Normative study of the Piers-Harris Children's Self-Concept Scale. Psychological Reports, 40, 111-116.
Přejít k původnímu zdroji...
- Klein, A. G., & Zehms, D. (1996). Self-concept and gift ed girls: A cross sectional study of intellectually gift ed females in grades 3, 5, 8. Roeper Review, 19, 30-34.
Přejít k původnímu zdroji...
- Kohoutek, R. (2006). Pedagogická psychologie. Brno: Institut mezioborových studií Brno.
- Konečná, V., Portešová, Š, Budíková, M., & Koutková, H. (2007). Sebepojetí rozumově nadaných dětí. Československá psychologie, 51(2), 105-115.
- Kovacs, M. (1981). Rating scales to assess depression in school aged children. Acta Paedopsychiatrica, 46, 305-315.
- Krch, F. D., & Drábková, H. (1999). Současné změny životního stylu a duševní zdraví české mládeže (Electronic Publishing Program). Budapest: Open Society Institute. Retrieved from http://www.osi.hu/ep
- Kugle, C. L. (1980). Self-esteem and academic behavior among second graders (Doctoral dissertation). University of Texas, Austin.
- Lamborn, S. D., Mounts, N. S., Steinberg, L., & Dornbusch, S. M. (1991). Patterns of competence and adjustment among adolescents from authoritative, authoritarian, indulgent, and neglectful families. Child development, 62(5), 1049-1065.
Přejít k původnímu zdroji...
- Langmeier, J., & Krejčířová, D. (2006). Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing.
- Lefley, H. P. (1974). Effects of a cultural heritage program on the self-concept of Miccosukee Indian children. Journal of Educational Research, 67, 462-466.
Přejít k původnímu zdroji...
- Lewis, J. D., & Knight, H. V. (2000). Self-concept in gift ed youth: An investigation employing the Piers-Harris subscales. Gift ed Child Quarterly, 44, 45-53.
Přejít k původnímu zdroji...
- Linková, M. (2003). Klima školní třídy a některé jeho determinanty. Klima současné české školy, 117-123.
- Lipsitt, L. P. (1958). A self-concept scale for children and its relation to the children's form of Manifest Anxiety Scale. Child Development, 29, 463-472.
Přejít k původnímu zdroji...
- Lister, D. A. (1975). The relationship of school placement of pre-adolescent mentally handicapped students to measured achievement and self-concept (Doctoral dissertation, University of North Carolina at Chapel Hill, 1975). Dissertation Abstracts International, 36, 3408A-3409A.
- Lorenzo-Seva, U. (1999). Promin: a method for oblique factor rotation. Multivariate Behavioral Research, 34, 347-356.
Přejít k původnímu zdroji...
- Lorenzo-Seva, U., & Ferrando, P. J. (2006). FACTOR: A computer program to fit the exploratory factor analysis model. Behavioral Research Methods, Instruments and Computers, 38(1), 88-91.
Přejít k původnímu zdroji...
- Macek, P. (1999). Adolescence: psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. Praha: Portál.
- Macek, P. (2001). Adolescence, utváření identity a současní čeští dospívající. Praha: Portál.
- Macek, P., & Širůček, J. (2005). Parenting style during childhood and perception of parents as predictors of adolescents self-esteem. In Book of Abstracts. XIIth European Conference on Developmental Psychology. La Laguna, Tenerife: University La Laguna. Retrieved from http://ivdmr.fss.muni.cz/english/storage/Parents_Self_Macek_Sirucek.pdf
- Macek, P., & Tyrlík, M. (2000). Posouzení dobrého a zlého člověka adolescenty: souvislost se sebepojetím, rozdíly mezi děvčaty a chlapci. Československá psychologie, 44(1), 45-55.
- Mahler, M. S., Pine, F., & Bergmann, A. (1975). The psychological birth of the infant. New York: Basic Books.
- Mann, P. H., Beaber, J. D., & Jacobson, M. D. (1969). The effect of group counseling on educable mentally retarded boys' self-concepts. Exceptional Children, 35, 359-366.
Přejít k původnímu zdroji...
- Mannarino, A. P., Cohen, J. A., Smith, J. A., & Moore-Motily, S. (1991). Six- and twelve-month follow-up of sexually abused girls. Journal of Interpersonal Violence, 6, 494-511.
Přejít k původnímu zdroji...
- Markus, H. (1977). Self-schemata and processing information about the self. Journal of personality and social psychology, 35(2), 63.
Přejít k původnímu zdroji...
- Matějček, Z., & Vágnerová, M. (1992). Dotazník sebepojetí školní úspěšnosti SPAS. Bratislava: Psychodiagnostika.
- McCauley, E., Mitchell, J. R., Burke, P. M., & Moss, S. J. (1988). Cognitive attributes of depression in children and adolescents. Journal of Consulting & Clinical Psychology, 56, 903-908.
Přejít k původnímu zdroji...
- McCauley, E., Ross, J. L., Kushner, H., & Cutler, G. (1995). Self-esteem and behavior in girls with Turner syndrome. Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics, 16, 82-88.
Přejít k původnímu zdroji...
- McLaughlin, R. E. (1970). [Studies on self-concept]. Unpublished raw data.
- Mead, G., H. (1934). Mind, Self, and Society. Chicago: University of Chicago Press.
- Miller, N., & Dollard, J. (1941). Social Learning and Imitation. New Haven, CT: Yale University Press.
- Murray, M. E. (1978). The relationship between personality adjustment and success in remedial programs in dyslexic children. Contemporary Educational Psychology, 3, 330-339.
Přejít k původnímu zdroji...
- Nakonečný, M. (1998). Psychologie osobnosti. Praha: Academia.
- Obereignerů, R., Orel, M., Reiterová, E., Mentel, A., Malčík, M., Petrůjová, T., Fac, O., & Friedlová, M. (2015). Dotazník sebepojetí dětí adolescentů PHCSCS-2. Praha: Hogrefe TestCentrum.
- Orel, M., Obereignerů, R., & Mentel, A. (2016). Vybrané aspekty sebepojetí dětí a adolescentů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Přejít k původnímu zdroji...
- Orel, M., Obereignerů, R., Reiterová, E., Malůš, M., & Fac, O. (2015). Rozdíly sebepojetí u dětí a adolescentů České republiky podle věku a pohlaví. Psychologie a její kontexty (Psychology & Its Contexts), 2(6), 65-77.
Přejít k původnímu zdroji...
- Parish, T. S., & Taylor, J. C. (1978). The Personal Attribute Inventory for Children: A report on its validity and reliability as a self-concept scale. Educational and Psychological Measurement, 38, 565-569.
Přejít k původnímu zdroji...
- Pelikán, J. (2007). Hledání těžiště výchovy. Praha: Karolinum.
- Piers, E. V., & Harris, D. B. (1964). Age and other correlates of self-concept in children. Journal of Educational Psychology, 55(2), 91-95.
Přejít k původnímu zdroji...
- Piers, E. V., & Herzberg, D. S. (2002). Piers-Harris 2, Piers-Harris Childern's Self Concept Scale (2nd ed.). Los Angeles: Western Psychological Services.
- Platten, M. R., & Williams, L. R. (1979). A comparative analysis of the factorial structures of two administrations of the Piers-Harris Children's Self-Concept Scale to one group of elementary school children. Educational & Psychological Measurement, 39, 471-478.
Přejít k původnímu zdroji...
- Platten, M. R., & Williams, L. R. (1981). Replication of a test-retest factorial validity study with the Piers-Harris Children's Self Concept Scale. Educational & Psychological Measurement, 41, 453-462.
Přejít k původnímu zdroji...
- Querry, P. H. (1970). A study of the self-concept of children with functional articulation disorders and normal children (Master's thesis). University of Pittsburgh, PA.
- R Core Team (2013). R: A language and environment for statistical computing. R Foundation for Statistical Computing, Vienna, Austria. Retrieved from http://www.R--project.org/
- Robins, R. W., & Trzesniewski, K. H. (2005). Self-Esteem Development Across the Lifespan. American Psychological Society, 14(3), 158-162.
Přejít k původnímu zdroji...
- Robinson, K. E., Jenson, J. M., & Yaffe, J. (1992). Depression and conduct disorder among hospitalized adolescents. Child & Adolescent Social Work Journal, 9, 329-339.
Přejít k původnímu zdroji...
- Rogers, C. R. (1959). A theory of therapy, personality, and interpersonal relationships: As developed in the client-centered framework. In S. Koch (Ed.), Psychology: A study of a science, 3, 184-256. New York: McGraw-Hill.
- Rotter, J. B. (1982). The development and applications of social learning theory. New York: Praeger.
- Ryan, C. M., & Morrow, L. A. (1986). Self-esteem in diabetic adolescents: Relationship between age at onset and gender. Journal of Consulting & Clinical Psychology, 54, 730-731.
Přejít k původnímu zdroji...
- Říčan, P. (2010). Psychologie osobnosti. Praha: Grada Publishing.
- Satirová, V. (2006). Kniha o rodině. Praha: Práh.
- Shavelson, R. J., & Bolus, R. (1982). Self-concept: The interplay of theory and methods. Journal of Educational Psychology, 74(1), 3-17.
Přejít k původnímu zdroji...
- Shavelson, R. J., Hubner, J. J., & Stanton, G. C. (1976). Self-concept: Validation of construct interpretations. Review of educational research, 46(3), 407-441.
Přejít k původnímu zdroji...
- Schauer, G. H. (1975). An analysis of the self-report of fift h and sixth grade regular class children and gift ed class children (Doctoral dissertation). Kent State University, OH.
- Schonfeld, W. A. (1969). The body and the body-image in adolescents. In G. Caplan & S. Leboviei (Eds.), Adolescence: Psycho social perspectives. New York: Basic Books.
- Schor, E. L., Stidley, C. A., & Malspeis, S. (1995). Behavioral correlates of differences between a child's assessment and the parents' assessment of the child's self-esteem. Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics, 16, 211-219.
Přejít k původnímu zdroji...
- Silverman, R., & Zigmond, N. (1983). Self-concept in learning disabled adolescents. Journal of Learning Disabilities, 16, 478-482.
Přejít k původnímu zdroji...
- Simmons, R. J., Corey, M., Cowen, L., & Keenan, N., et al. (1987). Behavioral adjustment of latency age children with cystic fibrosis. Psychosomatic Medicine, 49, 291-301.
Přejít k původnímu zdroji...
- Slaměník, I., & Výrost, J. (1997). Sociální psychologie. Praha: Grada Publishing.
- Slaměník, I., & Výrost, J. (2001). Aplikovaná sociální psychologie. Praha: Grada Publishing.
- Smékal, V. (2002). Pozvání do psychologie osobnosti. Člověk v zrcadle vědomí a jednání. Brno: Barrister & Principal.
- Smith, M. D., & Rogers, C. M. (1977). Item instability on the Piers-Harris Children's Self-Concept Scale for academic underachievers with high, middle, and low self- -concepts: Implica tions for construct validity. Educational & Psychological Measurement, 37, 553-558.
Přejít k původnímu zdroji...
- Snopek, M., & Hublová, V. (2008). Sociální opora a její vztah k životní spokojenosti, sebehodnocení a osobnosti u adolescentů: rodové rozdíly. Československá psychologie, 52(5), 500.
- Světlák, M., Roman, R., Obereignerů, R., & Damborská, A. (2014). Jak se cítíte "teď a tady"? Neuronální pozadí emočního uvědomění. Psychoterapie, 2, 132-141.
- Tavormina, J. B., Kastner, L. S., Slater, P. M., & Watt, S. L (1976). Chronically ill children: A psychologically and emotionally deviant population. J Abnorm Child Psychol, 4(2), 99. doi:10.1007/BF00916515
Přejít k původnímu zdroji...
- ten Berge, J. M. F., & Kiers, H. A. L. (1991). A numerical approach to the exact and the approximate minimum rank of a covariance matrix. Psychometrika, 56, 309-315.
Přejít k původnímu zdroji...
- Timmerman, M. E., & Lorenzo-Seva, U. (2011). Dimensionality Assessment of Ordered Polytomous Items with Parallel Analysis. Psychological Methods, 16, 209-220.
Přejít k původnímu zdroji...
- Tong, J., & Yewchuk, C. (1996). Self-concept and sex-role orientation in gift ed high school students. Gift ed Child Quarterly, 40, 15-23.
Přejít k původnímu zdroji...
- Urbánek, T. (2000). Strukturální modelování v psychologii. Brno: Psychologický ústav AV ČR a Nakladatelství Pavel Křepela.
- U. S. Census Bureau (2001). Census 2000 Summary File 1 (SF 1). [Data file]. Retrieved from http://www.census.gov/main/www/cen2000.html
- Vágnerová, M. (2000). Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál.
- Van der Werff, J. (1990). The problem of self-conceiving. In H. A. Bosma & A. E. Jackson (Eds.), Coping and self-concept in adolescence. Berlin, Heidelberg: Springer.
Přejít k původnímu zdroji...
- Výrost, J., & Slaměník, I. (2008). Sociální psychologie. Praha: Grada Publishing.
- Wagner, W. G. (1991). Brief-term psychological adjustment of sexually abused children. Child Study Journal, 21, 263-276.
- Wedlichová, I. (2008). Sebepojetí dospívajících a způsob výchovy v rodině. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně.
- Wegner, D. M., & Vallacher, R. R. (1980). The self in social psychology. New York: Oxford University Press.
- Wilcox, R. R. (2012). Introduction to Robust Estimation and Hypothesis Testing (3rd ed.). Academic Press.
Přejít k původnímu zdroji...
- Wing, S. W. (1966). A study of children whose reported self-concept differs from classmates' evaluation of them (Doctoral dissertation). University of Oregon, Eugene.
- Wolf, T. M. (1981). Measures of deviant behavior, activity level, and self-concept for educable mentally retarded-emotionally disturbed students. Psychological Reports, 48, 903-910.
Přejít k původnímu zdroji...
- Wylie, R. (1974). The self-concept: A review of methodological con sideration and measuring instruments (Vol. 1). Lincoln: University of Nebraska Press.
- Wynn, L. (1975). An investigation of the self-concepts of educable mentally retarded children in institutional and natural home settings (Doctoral dissertation, University of Alabama). Dissertation Abstracts International, 35(11), 7162A.
- Yates, P. R. (1975). The relationship between self-concept and academic achievement among gift ed elementary school students (Doctoral dissertation, University of Florida, 1975). Dissertation Abstracts International, 36, 2655A.
- Yauman, B. E. (1980). Special education placement and the self-concepts of elementaryschool age children. Learning Disability Quarterly, 3, 30-35.
Přejít k původnímu zdroji...