
ISBN: 978-80-244-5246-3 | DOI: 10.5507/pdf.17.24452463
Pedagogická antropologie v podmínkách současné školy
- Cichá Martina, Hřivnová Michaela, Chrásková Marie, Kočí Jana, Kurková Petra, Preissová Krejčí Andrea, Sofková Tereza, Tomanová Jitka, Tománková Kristína, Zemánek Petr
Kniha předkládá osobité, teoreticko-praktické pojetí pedagogické antropologie, na jehož tvorbě se podíleli pracovníci Katedry antropologie a zdravovědy PdF UP v Olomouci. Koncept knihy je postaven na výzkumných šetřeních, jejichž pojítkem je "diverzita". Ta je pojímána jak z hlediska biologicko-zdravotního, tak sociokulturního a filozofického. Na zdraví žáka, studenta, ale i učitele je nahlíženo v intencích holisticky pojatých definic, které zohledňují všechny jeho souvislosti, v aplikaci do výchovně-vzdělávacího procesu. Opomenuta nebyla ani problematika kulturní diverzity, která přesahuje školní třídy a má praktické dopady do multikulturní výchovy. Kniha má aplikační charakter, ukazuje konkrétní možnosti využití antropologických poznatků v pedagogické praxi a v podmínkách současné školy.
1. vydání, Publikováno: 2017, vydavatel: Univerzita Palackého v Olomouci, Křížkovského 8, 771 47 Olomouc
Reference
- ALBRIGHT, C. - THOMPSON, D. L. The effectiveness of walking in preventing cardiovascular disease in women: A review of the current literature. Journal of Womens's Health, 2006, roč. 15, č. 3, s. 271-280. ISSN 1540-9996.
Přejít k původnímu zdroji...
- AMIR, O. - LEVINE-YUNDOF, R. Listeners' Attitude Toward People With Dysphonia. Journal of Voice, 2013, roč. 27, č. 4, č. čl. 524.e1. DOI: 10.1016/j.jvoice.2013.01.015.
Přejít k původnímu zdroji...
- AMPOFO-BOATENG, K. - THOMSON, J. A. Children's perception of safety and danger on the road. British Journal of Psychology, 1991, roč. 82, č. 4, s. 487-505. ISSN 0007-1269.
Přejít k původnímu zdroji...
- Antropologie dětství a mládí z hlediska výchovy (Výzkumný záměr - MSM 114100002) 1999-2004. [on-line]. In Katedra psychologie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy [cit. 2017-09-28]. Dostupné na www: <http://kps.pedf.cuni.cz/vyzkumy_a_projekty/soubory/VZMSM114100002.pdf>.
- ATKINSON, R. L. a kol. Psychologie. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-35-X.
- BARTOŠOVÁ, M. Výchova ke zdraví očima žáků základních škol v Pardubickém kraji. Diplomová práce. Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta. Olomouc 2015. Vedoucí práce Michaela Hřivnová.
- BAUMAN, Z. Globalizace: Důsledky pro člověka. Praha: Mladá fronta, 1999 (orig. 1998). ISBN 80-204-0817-7.
- BEDNÁROVÁ, I. Aktivní poslech v hodinách hudební výchovy. Diplomová práce. Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta. Olomouc 2014. Vedoucí práce Jarmila Šiřická.
- BERGER, P. L. - LUCKMANN, T. Sociální konstrukce reality. Praha: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2001. ISBN 80-85959-46-1.
- BESIP. Národní strategie bezpečnosti silničního provozu 2011-2020. [on-line]. 2011 [cit. 2017-07-03]. Dostupné na www: <http://www.ibesip.cz/data/web/soubory/nsbsp-2011-2020-formatovani-ii.pdf>.
- BOČKOVÁ, T. Atlas porcí. Centrum Anabell, z. s., 2015. [cit. 2016-06-16]. Dostupné na www: <http://knihovna.anabell.cz></http:>.
- BOURDIEU, P. Teorie jednání. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-518-3.
- CICHÁ, M. - MÁČALOVÁ, J. - MORAVCOVÁ, B. - PREISSOVÁ KREJČÍ, A. - ROUBÍNKOVÁ, M. Role učitele při implementaci multikulturního vzdělávání do školních kurikul. Civilia, 2016, roč. 7, č. 1, s. 59-79.
- CICHÁ, M. - MÁČALOVÁ, J. - MORAVCOVÁ, B. - PREISSOVÁ KREJČÍ, A. - PROKEŠ, M. - ROUBÍNKOVÁ, M. Romové očima pedagogů základních a středních škol. AntropoWebzin, roč. 2016, č. 1-2, s. 21-30.
- CICHÁ, M. - PREISSOVÁ KREJČÍ, A. - MÁČALOVÁ, J. Formování inkluzivního prostředí na české škole jako priorita pedagogické antropologie. Anthropologia integra, 2017, roč. 8, č. 1, s. 29-37.
Přejít k původnímu zdroji...
- CICHÁ, M. - PREISSOVÁ KREJČÍ, A. Health of the individual, of the family and of the society in the context of value-orientation among youth. In FAMILY - HEALTH - DISEASE. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta humanitních studií, 2014, s. 23-39. ISBN 978-80-7454-411-8.
- CICHÁ, M. - ŠTEIGL, J. Výchova ke zdraví jako nedílná součást pedagogické způsobilosti. In Tradice a perspektivy výchovy a vzdělávání. Česko-slovenské pedagogické studie I. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2005, s. 101-113. ISBN 80-7182-196-9.
- CICHÁ, M. a kol. Integrální antropologie. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-816-0.
- CICHÁ, M. Lidské tělo, zdraví a nemoc z pohledu integrální antropologie. In CICHÁ, M. a kol. Integrální antropologie. Praha: Triton, 2014, s. 14-39. ISBN 978-80-7387-816-0.
- CICHÁ, M. Multikulturalismus z pohledu filosofie, antropologie a pedagogiky (očekávání a realita). In Výchova, škola, spoločnosť - minulosť a súčasnosť. Bratislava: Univerzita Komenského, 2007. ISBN 978-80-223-2295-9.
- CLARKOVÁ, N. Sportovní výživa. Praha: Grada Publishing, 2000. ISBN 80-247-9047-5.
- CUBEREK, R. - GÁBA, A. a kol. Chůze v životě starších žen se sedavým zaměstnáním. Olomouc: Univerzita Palackého, 2014. ISBN 978-80-244-4376-8.
- Czech Republic HiT (2015). [on-line]. WHO, 2015 [cit. 2016-06-28]. Dostupné na www: <http://www.euro.who.int/en/countries/czech-republic/publications3/czech-republic-hit-2015>.
- ČABLOVÁ, L. - MIOVSKÝ, M. Rizikové a protektivní faktory v rodině, které predikují užívaní alkoholu u dětí a dospívajících. Československá psychologie. [on-line]. 2013, roč. 56, č. 3, s. 258 [cit. 2016-06-24]. ISSN 0009-062X. Dostupné na www: <cspsych.psu.cas.cz/archiv.php?from=800&to=806&what=3/2013>.
- ČÁP, J. - MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
- ČÁP, J. (ed.). Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-534-3.
- ČÁSLAVA, P. Životní styl. Bakalářská práce. Univerzita Masarykova v Brně, Fakulta sportovních studií. Brno 2008. Vedoucí práce Radka Střeštíková.
- ČELEDOVÁ, L. - ČEVELA, R. Výchova ke zdraví, vybrané kapitoly. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3213.
- ČSÚ. Obyvatelstvo podle pohlaví, věku a rodinného stavu. [on-line]. 2014 [cit. 2015-11-01]. Dostupné na www: <https://www.czso.cz/documents/10180/20541835/30000414k01.pdf/1a3310e8-ed0f-43f6-a0c7-f5871b963cb2?version=1.1>.
- DA SILVA, K. Kineziologie a stravování. Praha: Fontána, 2003. ISBN 80-7336-087.
- Declaration of Alma-Ata. [on-line]. WHO, 1978, s. 1 [cit. 2016-06-28]. Dostupné na www: <http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0009/113877/E93944.pdf>.
- DOLEŽEL, Z. Pitný režim u dětí. Pediatrie pro praxi, 2007, roč. 8, č. 3, s. 136-138. ISSN 1213-0494.
- DOMNWACHUKWU, C. S. An Introduction to Mulicultural Education: From Theory to Practice. Lanham: Rowman & Littlefield Publishers, 2010. ISBN 978-1-60709-683-2.
- DORKOVÁ, Z. - CICHÁ, M. - FEDYN, B. Jak vnímají žáci hodnotu svého zdraví? In KACHLÍK, P. - MUŽÍK, P. Program zdraví 21 a výchova ke zdraví. Sborník (CD) z konference Fórum výchovy ke zdraví (10. ročník), konané 20.-22. dubna 2007 v Benešově u Prahy. Brno: Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-4369-5.
- DOSTÁLOVÁ, J. - DLOUHÝ, P. - TLÁSKAL, P. Výživová doporučení pro obyvatelstvo České republiky. Společnost pro výživu. [on-line]. 2012. [cit. 2016-06-09]. Dostupné na www: <http://www.vyzivaspol.cz/vyzivova-doporuceni-pro-obyvatelstvo--ceske-republiky></http:>.
- DROBNÁ, M. Postnatálny rast a vývin. In POSPÍŠIL, F. M. - DROBNÁ, M. a kol. Biológia človeka II. Bratislava: UK v Bratislave, 2002, s. 3-41. ISBN 80-223-1542-7.
- DUFFKOVÁ, J. Životní způsob / životní styl a jeho variantnost. Praha: MČSS při AV ČR, 2005. ISBN 80-7308-131-8.
- DUKÁT, A. a kol. Prevalencia abdominálnej obezity na Slovensku, študia IDEA Slovakia. Vnitřní lékařství, 2007, roč. 53, č. 4, s. 326-330. ISSN 0042-773X.
- DYTRTOVÁ, R. - KRHUTOVÁ, M. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-802-4728-636.
- EDDY, E. M. - PARTRIDGE, W. L. (eds.). Applied Anthropology in America. 2. vyd. New York: Columbia University Press, 1987. ISBN 978-0231063739.
Přejít k původnímu zdroji...
- EuroPainClinics ®. [on-line]. 2016 [cit. 2016-06-16]. Dostupné na www: <http://www.painback.eu/cs/bolest-zad/epidemiologie>.
- European Commission. Traffic Safety Basic Facts on Children, European Commission, Directorate General for Transport. [on- -line]. 2016 [cit. 2017-07-03]. Dostupné na www: <http://ec.europa.eu/transport/road_safety/sites/roadsafety/files/pdf/statistics/dacota/bfs2016_children.pdf>.
- FATKOVÁ, G. Limity antropologie dětství: Případ "dětství" v sociálně vyloučené lokalitě. Lidé města. Urban People, 2013, roč. 15, č. 1, s. 27-47 [cit. 2017-10-19]. ISSN 1212-811. Dostupné na www: <http://lidemesta.cz/assets/media/files/15_2013_1/Fatkov%C3%A1.pdf>.
- FETTER, V. - PROKOPEC, M. a kol. Antropologie. Praha: Academia, 1967.
- FIALA, J. - BRÁZDOVÁ, Z. - KOZINA, V. Nová metoda hodnocení výživových zvyklostí. Hygiena, 1999, roč. 44, č. 1, s. 15-23.
- ISSN 1802-6281.
- FIALOVÁ, L. - KRCH, F. D. Pojetí vlastního těla: zdraví, zdatnost, vzhled. Praha: Univerzita Karlova, 2012. ISBN 978-80-246-21-60-9.
- FIALOVÁ, L. Moderní body image. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1350-0.
- FROHLICHOVÁ, L. Škola podporující zdraví. [on-line]. Státní zdravotní ústav. 2012 [cit. 2016-04-20]. Dostupné na www: <http://www.szu.cz/tema/podpora-zdravi/skolapodporujicizdravi>.
- GAVORA, P. Akí sú moji žiaci: Pedagogická diagnostika žiaka. Bratislava: Práca, 1999. ISBN 80-7094-335-1.
- GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
- GEIST, B. Sociologický slovník. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-28-7.
- Globalization: Threats or Opportunity. [on-line]. International Monetary Fund: IMF Publications, 2000 [cit. 2017-07-30]. Dostupné na www: <http://www.imf.org/external/np/exr/ib/2000/041200to.htm>.
- GOLDMANN, R. Zdravotníci a podpora zdraví ve školním prostředí. In Zdravá škola. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998, s. 85-94. ISBN 80-7067-866-6.
- GROFOVÁ, K. - ČERNÝ, V. Relaxační techniky pro tělo, dech a mysl: návrat k přirozenému uvolnění. Brno: Edika, 2015. ISBN 978-80-266-0835-6.
- HÁBL, J. Aby člověk neupadal v nečlověka. Komenského pedagogická humanizace jako antropologický problém. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2015. ISBN 978-80-7465-136-6.
- HADAČOVÁ, H. Výuka témat Výchovy ke zdraví na 1. stupni ZŠ očima žáků i pedagogů. Diplomová práce. Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta. Olomouc 2014. Vedoucí práce Michaela Hřivnová.
- HAINER, V. a kol. Základy klinické obezitologie. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3252-7.
- HARDING, N. The Ethnography Project: A Method for Increasing Sensitivity in Teacher Candidates. [on-line]. Critical Multicultural Pavilion. Research Room an EdChange project by Paul C. Gorski, 2005 [cit. 2017-9-14]. Dostupné na www: <http://www.edchange.org/multicultural/papers/ethnography.html>.
- HARTL, P. - HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. 2. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-807-3675-691.
- HASKELL, W. L. - LEE, I. M. - PATE, R. R. a kol. Physical activity and public health: Updated recommendation for adults from the American College of Sports Medicine and the American Heart Association. Circulation, 2007, roč. 116, č. 9, s. 1081-1093. ISSN 1346-9843.
Přejít k původnímu zdroji...
- HAVLÍNOVÁ, M. a kol. Program podpory zdraví ve škole. 2., rozš. vyd. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-059-3.
- Health service executive and department of health and children. The National Guidelines on Physical Activity for Ireland. [on-line]. 2008 [cit. 2016-06-06]. Dostupné na www: <http://www.getirelandactive.ie/pdfs/GIA_GUIDE.pdf>.
- HELUS, Z. Psychologie: pro střední školy. 3. vyd. Praha: Fortuna, 2003. ISBN 80-716-8876-2.
- HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. 2., opr. vyd. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-123-9.
- HEWETT, W. L. Anthropology and Education. American Anthropologist, 1904, roč. 6, č. 4, s. 574-575.
Přejít k původnímu zdroji...
- HEWETT, W. L. Ethnic Factors in Education. American Anthropologist, 1905, roč. 7, č. 1, s. 1-16.
Přejít k původnímu zdroji...
- HEWSTONE, M. - STROEBE, W. (eds.). Sociální psychologie: moderní učebnice sociální psychologie. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-092-5.
- HEYWARD, V. D. - WAGNER, D. R. Applied body composition assessment. Champaign, IL: Human Kinetics, 2004. ISBN 9780736046305.
- HIRT, T. Svět podle multikulturalismu. In HIRT, T. - JAKOUBEK, M. a kol. Soudobé spory o multikulturalismus a politiku identit. Plzeň: Nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, s. 10.
- HLADÍK, J. Konstrukce a modely multikulturních kompetencí. Pedagogická orientace, 2010, roč. 20, č. 4, s. 27-47. ISSN 1211-4669.
- HODAČOVÁ, L. a kol. Prevalence kouření v populaci českých dětí. [on-line]. Praktický lékař. 2015, roč. 95, č. 4, s. 148-153 [cit. 2016-06-20]. ISSN 1803-6597. Dostupné na www: <http://www.prolekare.cz/prakticky-lekar-clanek/prevalence-koureni--v-populaci-ceskych-deti-55336?confirm_rules=1>.
- HOLČÍK, J. Systém péče o zdraví a zdravotní gramotnost. Brno: Masarykova univerzita, 2010. ISBN 978-80-210-5239-0.
- HOLČÍK, J. Zdraví 21. Výklad základních pojmů. Úvod do evropské zdravotní strategie. Zdraví pro všechny ve 21. století. Praha: Ministerstvo zdravotnictví ČR, 2004. ISBN 80-85047-33-0.
- HOLČÍK, J. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví. Brno: MSD, 2009. ISBN 978-80-7392-089-0.
- HORSKÝ, J. - HRONÍKOVÁ, L. - STELLA, M. a kol. Natura et cultura I. Antropologická bádání mezi empirií a interpretací. Praha: Togga, 2014. ISBN 978-80-7476-056-3.
- HOŘÁKOVÁ, P. Výchova ke zdraví v kurikulu mateřských škol ve Zlínském kraji. Diplomová práce. Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta. Olomouc 2016. Vedoucí práce Michaela Hřivnová.
- HŘIVNOVÁ, M. Evaluation of educational standards in Health education with an emphasis on sexually reproductive health. In SGEM Conference on Psychology & Psychiatry, Sociology & Healthcare Education. Albena: International Multidisciplinary Scientific Conferences on Social Sciences & Arts, 2016.
- HŘIVNOVÁ, M. Health Literacy in Pupils in the Context of Research of Resulting Curriculum of Health Educatiion. [on-line]. The Anthropologist. 2016, roč. 24, č. 1, s. 277-283 [cit. 2016-06-15]. ISSN 0972-0073. Dostupné na www: <http://krepublishers.com/02-Journals/T-Anth/Anth-24-0-000-16-Web/Anth-24-0-000-16-Contents/Anth-24-0-000-16-Contents.htm>.
Přejít k původnímu zdroji...
- HŘIVNOVÁ, M. The Conception of Health Education at Primary Schools in the Czech Republic. In SGEM Conference on Psychology & Psychiatry, Sociology & Healthcare Education. Albena: International Multidisciplinary Scientific Conferences on Social Sciences & Arts, 2014, s. 899-912. ISBN 978-619-7105-23-0. ISSN 2367-5659.
Přejít k původnímu zdroji...
- HŘIVNOVÁ, M. Výchova ke zdraví - úroveň rezulátového kurikula v kontextu vzdělávacích standardů a zdravotní gramotnosti. In CHRASTINA, J. (ed.). Percepce subjektivního dopadu zdravotního postižení / přítomnosti chronického onemocnění a pojetí zdravotního uvědomění a gramotnosti - výzkumy, teorie a jejich využití v práci s klientem. Olomouc: Univerzita Palackého, 2016.
- HŘIVNOVÁ, M. Lexikon dobré praxe: výchova ke zdraví a zdravému životnímu stylu v mateřské škole. Brno: Anabell, 2013. ISBN 978-80-905436-2-1.
- CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
- CHRÁSKA, M., ml. - CHRÁSKOVÁ, M. Semantic Differential and its Risks in the Measurement of Students' Attitudes. In MINAS, M. Procedia - Social and Behavioral Sciences. Amsterdam: Elsevier (NL), 2016, s. 820-829. ISSN 1877-0428. DOI 10.1016/j.sbspro.2016.02.155.
Přejít k původnímu zdroji...
- CHRÁSKOVÁ, M. Attitudes of Students in 2nd Stage of Elementary Schools to Health Promotion in the Context of Health Literacy. SGEM Conference on Psychology & Psychiatry, Sociology & Healthcare Education. Albena: International Multidisciplinary Scientific Conferences on Social Sciences & Arts, 2016.
- CHRÁSKOVÁ, M. Sémantický diferenciál a jeho rizika při měření mezikulturních rozdílů v postojích studentů. EDUKACJA - TECHNIKA - INFORMATYKA, 2006, roč. 5, č. 1, s. 243-248. ISSN 2080-9069.
Přejít k původnímu zdroji...
- CHUMLEA, W. C. - GUO, S. S. - ZELLER, C. M. Total body water data for white adults 18 to 64 years of age: The Fels Longitudinal Study. Kidney International, 1999, roč. 56, č. 1, s. 244-252. ISSN 0085-2538.
Přejít k původnímu zdroji...
- JACKSON, L. - CUMMING, S. P. a kol. Biological maturation and physical activity in adolescent British females: The roles of physical self-concept and perceived parental support. Psychology of Sport and Exercise, 2013, roč. 14, s. 447-454. ISSN 1469-0292.
Přejít k původnímu zdroji...
- JAKOUBEK, M. Multikulturalizmus vs. kultura. In HIRT, T. - JAKOUBEK, M. a kol. Soudobé spory o multikulturalismus a politiku identit. Plzeň: Nakladatelství Aleš Čeněk, 2005. ISBN 80-86898-22-9.
- JAMES, W. Pragmatismus. Nové jméno pro staré způsoby myšlení. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2003. ISBN 80-7325-022-5.
- JAMES, W. Pragmatistická koncepcia pravdy. In MIHINA, F. - VIŠŇOVSKÝ, E. (eds.). Pragmatizmus. Bratislava: IRIS, 1998. ISBN 80-88778-45-X.
- JANOUŠEK, J. a kol. Metody sociální psychologie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986. Bez ISBN.
- JANOUŠEK, J. a kol. Sociální psychologie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. Bez ISBN.
- JENÍČEK, V. Globální problémy světa. Praha: C. H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-326-4.
- JIRKA, Z. Regenerace a sport. Praha: Olympia, 1990. ISBN 80-7033-052-X.
- JŮVA, V. a kol. Základy pedagogiky pro doplňující pedagogické studium. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-85931-95-8.
- KALÁBOVÁ, H. Fenomenologie zdraví a nemoci. Liberec: Technická univerzita, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, 2011. ISBN 978-80-7372-725-3.
- KALEJA, M. (Ne)připravený pedagog a žák z prostředí sociální exkluze. Opava: Slezská univerzita, 2015. ISBN 978-80-7510-191-4.
- KALMAN, M. - SIGMUND, E. a kol. Národní zpráva o zdraví a životním stylu dětí a školáků na základě mezinárodního výzkumu uskutečněného v roce 2010 v rámci mezinárodního projektu HBSC. Olomouc: Univerzita Palackého, 2011. ISBN 978-80-244-2986-167.
- KALMAN, M. - VAŠÍČKOVÁ, J. Zdravý a životní styl dětí a školáků. Olomouc: Univerzita Palackého, 2013. ISBN 978-80-244-3409-4.
- KALMAN, M. a kol. Mezinárodní zpráva o zdraví a životním stylu dětí a školáků na základě výzkumu studie Health Behaviour in School-Aged Children realizované v roce 2014. [on-line]. Olomouc: Univerzita Palackého, 2016. [cit. 2016-06-12]. Dostupné na www: <http://hbsc.upol.cz/download/nar-zprava-v4-2014.pdf>.
- KAMINSKY, L. A. - DEWEY, D. The Association between Body Mass Index and Physical Activity, and Body Image, Self Esteem and Social Support in adolescents with Type 1 diabetes. Canadian Journal of Diabetes, 2014, roč. 38, s. 244-249. ISSN 1499-2671.
Přejít k původnímu zdroji...
- KANT, A. K. - SCHATZKIN, A. a kol. Frequency of eating occasions and weight change in the NHANES I Epidemiologic Follow-up Study. International journal of obesity and related metabolic disorders: Journal of the International Association for the Study of Obesity, 1995, roč. 19, s. 468-474. ISSN 0307-0565.
- KANTANISTA, A. - OSIŃSKI, W. a kol. Body image, BMI, and physical activity in girls and boys aged 14-16 years. Body Image, 2015, roč. 15, s. 40-43. ISSN 1740-1445.
Přejít k původnímu zdroji...
- KAŠPÁRKOVÁ, M. Hudební poslechové aktivity dětí a mládeže ve volném čase. Diplomová páce. Jihočeská Univerzita v Českých Budějovicích, Teologická fakulta. České Budějovice 2011. Vedoucí práce Karel Ochozka.
- KATZMARZYK, P. T. - BAUR, L. A. - BLAIR, S. N. a kol. International conference on physical activity and obesity in children: Summary statement and recommendations. Applied Physiology of Nutritional Metabolism, 2008, roč. 33, č. 2, s. 371-388. ISSN 0148-6071.
Přejít k původnímu zdroji...
- KEDIA, S. - Van WILLIGEN, J. Applied Anthropology: Domains of Application. Westport: Praeger, 2010. ISBN 0275978426.
- KELÍŠKOVÁ, P. Výchova ke zdraví na základní škole očima žáků a pedagogů ve Zlínském kraji. Diplomová práce. Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta. Olomouc 2015. Vedoucí práce Michaela Hřivnová.
- KELLER, J. Abeceda prosperity. 2. vyd. Brno: Doplněk, 2010. ISBN 978-80-7239-249-0.
- KELLER, J. Až na dno blahobytu. 3. vyd. Praha: Earth Save CZ, s. r. o., 2005. ISBN 80-903085-7-0.
- KELLER, J. Dvanáct omylů sociologie. Praha: Sociologické nakladatelství, 1995. ISBN 80-85850-09-5.
- KERLINGER, F. N. Základy výzkumu chování: pedagogický a psychologický výzkum. Praha: Academia, 1972. Bez ISBN.
- KICKBUSCH, I. - PELIKAN, J. M. - APFEL, F. - TSOUROS, A. D. (eds.). Health literacy. The solid facts. Copenhagen (Denmark): WHO, 2013. ISBN 978-92-890-0015-4.
- KIRSCHENBAUM, D. S. - GIERUT, K. J. Five recent expert recommendations on the treatment of childhood and adolescent obesity: toward an emerging consensus - a stepped care approach. Childhood Obesity, 2013, roč. 9, č. 5, s. 376-385. ISSN 0307-0565.
Přejít k původnímu zdroji...
- KLEINMAN, A. Everything That Really Matters: Social Suffering, Subjectivity, and the Remaking of Human Experience in a Disordering World. Harvard Theological Review, 1997, roč. 90, č. 3, s. 315-335.
Přejít k původnímu zdroji...
- KLENER, P. a kol. Vnitřní lékařství. 3. přeprac. a dopl. vyd. Praha: Karolinum a Galén, 2006. ISBN 80-7262-430-X (Galén) a 80-246-1252-6 (Karolinum).
- KLIMEŠOVÁ, I. - STELZER, J. Fyziologie výživy. Olomouc: Univerzita Palackého, 2013. ISBN 978-80-244-3280-9.
- KOCOURKOVÁ, J. - KOUTEK, J. Specifika poruch příjmu potravy u dětí a adolescentů - diagnostické a terapeutické otázky. [on-line]. Pediatrie pro praxi. 2002, roč. 3, č. 3, s. 98-100 [cit. 2016-06-22]. Dostupné na www: <http://www.solen.cz/pdfs/ped/2002/03/02.pdf>.
- KOHOUTEK, R. Psychologie duševního vývoje. Brno: MZLU v Brně-ICV, 2008. ISBN 978-80-7375-185-2.
- KOLÁŘ, M. Respirační infekce a jejich léčba. Praha: Maxdorf, 2016. ISBN 978-80-7345-481-4.
- Kolektiv autorů. Epidemie obezity. [on-line]. Olomouc: Univerzita Palackého, 2012 [cit. 2016-06-16]. Dostupné na www: <http://www.epidemieobezity.upol.cz></http:>.
- Kolektiv autorů. Mezinárodní zpráva o zdraví a životním stylu dětí a školáků na základě výzkumu studie Health Behavior in School- -Aged realizované v roce 2014. [on-line]. Olomouc: Univerzita Palackého, 2016 [cit. 2016-06-16]. Dostupné na www: <http://hbsc.upol.cz></http:>.
- Kolektiv autorů. Rejstřík škol a školských zařízení. [on-line]. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, 2016, verze 2.61 [cit. 2016-06-16]. Dostupné na www: <http://rejskol.msmt.cz></http:>.
- KOMADEL, Ľ. Diagnostika všeobecnej trénovanosti. In KOMADEL, Ľ. A kol. Telovýchovné lekárstvo. Bratislava: SPN, 1985, s. 48-104.
- KON, I. S. Kapitoly z psychologie dospívaní. Praha: SPN, 1986.
- KOPECKÝ, M. Somatický a motorický vývoj 7 až 15letých chlapců a dívek v olomouckém regionu. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1281-0.
- KOTAS, R. Bolesti hlavy v klinické praxi. Praha: Maxdorf, 2015. ISBN 978-80-7345-443-2.
- KOTRBA, T. - LACINA, L. Aktivizační metody ve výuce: Příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister & Principal, 2011, s. 21-28.
- KOTTAK, C. P. Anthropology: An Appreciating Human Diversity. New York: McGraw-Hill, 2011. ISBN 0-07786-154-X.
- KOTULÁN, J. a kol. Zdravotní nauky pro pedagogy. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-210-2179-9.
- KOŽÍŠEK, F. Pitný režim. [on-line]. Praha: Státní zdravotní ústav, 2005. [cit. 2016-06-16]. Dostupné na www: <http://www.szu.cz/tema/zivotni-prostredi/pitny-rezim>.
- KRATOCHVÍL, Z. Filosofie mezi mýtem a vědou: od Homéra po Descarta. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1789-5.
- KRCH, F. D. - ŠVÉDOVÁ, J. Příručka pro zdravotníky. Brno: Občanské sdružení Anabell, 2013. ISBN 978-80-905436-5-2.
- KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie nemoci. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0179-0.
- KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-551-2.
- KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. 3. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-568-4.
- KUČERA, M. Pohybový systém. In HANDZO, P. a kol. Telovýchovné lekárstvo. 2. vyd. Bratislava: Osveta, 1988, s. 32-39.
- KUČERA, Z. Zdravotní gramotnost v České republice - výsledky reprezentativního šetření. Praha: Ministerstvo zdravotnictví ČR a WHO, 2015. (Studie zdravotní gramotnosti realizovaná Státním zdravotním ústavem za finanční podpory WHO a Ministerstva zdravotnictví ČR.) Nepublikovaný publikační výstup (citováno se souhlasem).
- KUČEROVÁ, S. Pedagogická antropologie stále aktuální. Pedagogika. Časopis pro vědy o vzdělávání a výchově, 1992, roč. XLII, č. 3, s. 327-334.
- KUSÁ, J. Pedagogická reflexe multikulturní výchovy při práci s literárními texty na 2. stupni základních škol. Disertační práce. Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta. Olomouc 2012.
- KVINTOVÁ, J. - KUDLÁČEK, M. - SIGMUNDOVÁ, D. Active Lifestyle as a Determinant of Life Satisfaction among University Students. The Anthropologist. [on-line]. 2016, roč. 24, č. 1, s. 179-185 [cit. 2016-06-15]. ISSN 0972-0073. Dostupné na www: <http://krepublishers.com/02-Journals/T-Anth/Anth-24-0-000-16-Web/Anth-24-0-000-16-Contents/Anth-24-0-000-16-Contents.htm>.
Přejít k původnímu zdroji...
- LANCY, D. F. The Anthropology of Childhood: Cherubs, Chattel, Changelings. 2. vyd. Cambridge University Press, 2015. ISBN 978-1107420984.
Přejít k původnímu zdroji...
- LE BRETON, D. Anthropologie du corp et modernité. Paris: Éditions Presses Universitaires de France, 2003 (orig. 1990). ISBN 2-13055-247-1.
- LÍMOVÁ, L. Teorie dopravní výchovy. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 8024611570.
- LIPOVETSKY, G. Paradoxní štěstí: Esej o hyperkonzumní společnosti. Praha: Prostor, 2007. ISBN 978-80-7260-184-4.
- LÖWISCH, D. J. Kultur und Pädagogik. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft, 1989. ISBN 3-534-80107-5.
- LUKEŠ, M. Dopravní výchova na školách jako předpoklad snižování dopravní nehodovosti. Rigorózní práce. Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta. Olomouc 2011. Vedoucí práce Helena Grecmanová.
- MA, Y. Association between Eating Patterns and Obesity in a Free-living US Adult Population. American Journal of Epidemiology, 2003, roč. 158, č. 1, s. 85-92. ISSN: 0002-9262.
Přejít k původnímu zdroji...
- MACEK, P. Adolescence. 2. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-747-7.
- MÁČALOVÁ, J. - PREISSOVÁ KREJČÍ, A. Reprezentace Romů v médiích. In PETRANOVÁ, D. - PRAVDOVÁ, H. - SOLÍK, M. Megatrendy a médiá 2015: Mediálna farma II. Trnava: UCM, 2015.
- MÁČALOVÁ, J. Multikulturalismus ve školní praxi: náhled pedagogů. In HUSÁR, J. - MACHALOVÁ, M. - HANGONI, T. - KUZYŠIN, B. Nová sociálna edukácia človeka III. Prešov: Prešovská univerzita, 2014.
- MADARASOVÁ GECKOVÁ, A. - DANKULINCOVÁ, Z. - SIGMUNDOVÁ, D. - KALMAN, M. (eds.). Mezinárodní zpráva o zdraví a životním stylu dětí a školáků na základě výzkumu studie Health Behaviour in School-Aged Children realizované v roce 2014, Česká republika, Slovenská republika, Maďarsko, Ukrajina a Polsko. Olomouc: Univerzita Palackého, 2016. ISBN 978-80-971997-2-2.
- MÁCHA, K. 100 tezí o integrální antropologii. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. ISBN 80-244-0985-2.
- MACHOVÁ, J. - KUBÁTOVÁ, D. a kol. Výchova ke zdraví. Praha: Grada, 2010. ISBN: 978-80-247-2715-8.
- MACHOVÁ, J. Biologie člověka. Praha: Univerzita Karlova, 2002. ISBN 80-7184-867-0.
- MALACHOV, G. Zlatá pravidla stravování. Praha: Eugenika, 2008. ISBN 978-80-8100-042-3.
- MALINA, J. Antropologický slovník. [on-line]. 2009 [cit. 2012-10-12]. Pojmy "socializace", "enkulturace", "akulturace". Dostupné na www: <http://is.muni.cz/do/1431/UAntrBiol/el/antropos/slovnik.html>.
- MANNING, M. L. - BARUTH, L. G. Multicultural Education of Children and Adolescents. Boston: Pearson, 2009.
- MAREŠ, J. a kol. Kvalita života u dětí a dospívajících I. Brno: MSD, 2006. ISBN 80-86633-65-9.
- MAREŠ, J. a kol. Kvalita života u dětí a dospívajících II. Brno: MSD, 2007. ISBN 978-80-7392-008-1.
- MAREŠ, J. a kol. Kvalita života u dětí a dospívajících III. Brno: MSD, 2008. ISBN 978-80-7392-076-0.
- MARTIN, R. - SALLER, K. Lehrbuch der Anthropologie in systematischer Darstellung mit Besonderer Berücksichtigung der Anthropologischen Methoden. Stuttgart: G. Fischer, 1967.
- MATIEGKA, J. The testing of efficienci. American Journal of Physical Anthropology, 1921, roč. 4, č. 3, s. 223-230.
Přejít k původnímu zdroji...
- MAZÁČOVÁ, N. Vybrané problémy obecné didaktiky. Praha: Univerzita Karlova, 2014.
- MEDVEDSKAYA, E. I. Semantic space for schoolchildren with different levels of academic success in the pedagogical mind. Voprosy psikhologii, 2007, roč. 5, s. 47-59. ISSN 0042-8841.
- MELTZER, L. J. - BENNETT-JOHNSON, S. a kol. Disordered eating, body mass, and glycemic control in adolescents with type I diabetes. Diabetes Care, 2001, roč. 24, s. 678-682. ISSN 0149-5992.
Přejít k původnímu zdroji...
- MIKIEWICZ, P. Socjologia edukacji. Warszawa: PWN, 2016. ISBN 978-83-01-18786-6.
- MILES, M. Disability and seafness in east Asia: Social and educational responses, from antiquity to recent times. [on-line]. 2007 [cit. 2015-09-10]. Dostupné na www: <http://independentliving.org/docs7/miles200708.html>.
- Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Koncepce státní politiky v tělovýchově a sportu v České republice. Usnesení vlády č. 2/1999 ze dne 6. ledna 1999. [on-line]. Praha: MŠMT, 2001 [cit. 2016-06-16]. Dostupné na www: <http://www.msmt.cz/sport/koncepce-statni-politiky-v-telovychove-a-sportu-v-ceske-republice>.
- MITIS, F. - SETHI, D. European facts and global status report on road safety 2013. [on-line]. 2013 [cit. 2017-07-03]. Geneva: World Health Organization, 2013. ISBN 978-92-890-0297-4. Dostupné na www: <http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0010/185572/e96811.pdf>.
- Modul pedagogické propedeutiky. [on-line]. Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, 2015 [cit. 2016-06-15]. Dostupné na www: <http://www.pdf-info.upol.cz/Akred_2015-full/Akredit_studijni_obory.php>.
- Modul učitelské způsobilosti. [on-line]. Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, 2015 [cit. 2016-06-15]. Dostupné na www: <http://www.pdf-info.upol.cz/Akred_2015-full/Akredit_studijni_obory.php>.
- MONTESSORI, M. Tajuplné dětství. Praha: Nakladatelství světových pedagogických směrů, 1998. ISBN 80-86-189-00-7.
- MONTGOMERY, H. Children and Childhood. In BARNARD, A. - SPENCER, J. (eds.). The Routledge Encyclopedia of Social and Cultural Anthropology. 2. vyd. London: Routledge, 2010, s. 114-117. ISBN 9780415409780.
- MORAVCOVÁ, B. - ROUBÍNKOVÁ, M. Hodnoty a postoje českých žáků ve vztahu k jinakosti. In HUSÁR, J. - MACHALOVÁ, M. - HANGONI, T. - KUZYŠIN, B. Nová sociálna edukácia IV. Prešov: Prešovská univerzita, 2016.
- MORAVCOVÁ, B. Reflexe multikulturalismu ve sdílených hodnotách učitelů a žáků. Diplomová práce. Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta. Olomouc 2016. Vedoucí práce Andrea Preissová Krejčí.
- MOREE, D. Základy interkulturního soužití. Praha: Portál, 2015.
- MOREE, D. a kol. Než začneme s multikulturní výchovou: Od skupinových konceptů k osobnostnímu přístupu. Praha: Člověk v tísni, 2008.
- MRAVČÍK, V. a kol. Výroční zpráva o stavu ve věcech drog v České republice v roce 2014. Praha: Úřad vlády, 2015. ISBN 978-80-7440-134-3.
- MŠSR. Usmernenie Ministerstva školstva Slovenskej republiky k starostlivosti o športovo-talentovanú mládež. [on-line]. Bratislava: MŠ SR, 2002, s. 1 [cit. 2008-05-15]. Dostupné na www: <http://www.minedu.sk/data/USERDATA/Sport/STM/2002_151_Usmernenie_k_UTM.pdf>.
- MÜLLEROVÁ, D. Zdravá výživa a prevence civilizačních nemocí ve schématech. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-421-7.
- MUŽÍKOVÁ, L. Škola a zdraví pro 21. století. Podněty pro implementaci výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů. Brno: Masarykova univerzita, 2010. ISBN 978-80-210-5328-1.
- NAKONEČNÝ, M. Encyklopedie obecné psychologie. 2., rozš. vyd. Praha: Academia, 1997. ISBN 80-200-0625-7.
- NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996. ISBN 80-200-0592-7.
- NAKONEČNÝ, M. Psychologie osobnosti. 2. vyd. Praha: Academia, 1997. ISBN 80-200-0628-1.
- Národní strategie primární prevence rizikového chování dětí a mládeže na období 2013-2018. [on-line]. 2013, s. 3-6 [cit. 2016- 06-22]. Dostupné na www: <www.msmt.cz/file/28077_1_1></www>.
- National Center for Injury Prevention and Control. WISQARS (Web-based Injury Statistics Query and Reporting System). [on-line]. 2013 [cit. 2017-07-03]. Dostupné na www: <http://www.cdc.gov/ncipc/wisqars></http:>.
- Návykové látky. [on-line]. 2009 [cit. 2016-06-11]. Dostupné na www: <http://www.vychovakezdravi.cz/clanky/zavislosti.html>.
- NEŠPOR, K. - PERNICOVÁ, H. a kol. Jak zůstat fit a předejít závislostem. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-299-8.
- NEŠPOR, K. - SCÉMY, L. Alkohol u dětí a dospívajících-prevence a léčba. [on-line]. Praktický lékař. 2011, roč. 91, č. 6, s. 360-362 [cit. 2016-06-21]. ISSN 1803-6597. Dostupné na www: <http://www.prolekare.cz/casopis-lekaru-ceskych-clanek/alkohol-u-deti-a-dospivajicich-prevence-a-lecba-33438>.
- NEUBAUER, J. - SEDLAČÍK, M. - KŘÍŽ, O. Základy statistiky. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4273-1.
- OPRŠALOVÁ, K. Analýza RVP PV a ŠVP PV ve vztahu k výchově ke zdraví v předškolním vzdělávání. Diplomová práce. Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta. Olomouc 2016. Vedoucí práce Michaela Hřivnová.
- PAI, Y. - ADLER, S. A. - SHADIOW, L. Cultural foundations of education. 4., přep. vyd. Pearson Merrill Prentice Hall, 2006. ISBN 978-0131702813.
- PAPEŽOVÁ, H. - HANUSOVÁ, H. Poruchy příjmu potravy. Příručka pro pomáhající profese. Praha: Univerzita Karlova, 2012. ISBN 978-80-87258-98-9.
- PAULINYOVÁ, M. a kol. Poruchy príjmu potravy z pohľadu pedopsychiatra. [on-line]. Česko-slovenská pediatrie. 2011, roč. 66, č. 3, s. 169-176 [cit. 2016-06-25]. ISSN 1803-6597. Dostupné na www: <http://www.prolekare.cz/cesko-slovenska-pediatrie--clanek/poruchy-prijmu-potravy-z-pohladu-pedopsychiatra-35243>.
- PEDEN, M. a kol. (ed.). Pedestrian safety: A road safety manual decision makers and practitioners. [on-line]. Geneva: World Health Organization, 2013 [cit. 2017-07-03]. ISBN 978-92-4-150535-2. Dostupné na www: <http://apps.who.int/iris/bitstream/10665/79753/1/9789241505352_eng.pdf>.
- PELCOVÁ, N. Filozofická a pedagogická antropologie. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0076-5.
- PELCOVÁ, N. Vzorce lidství. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-756-5.
- PEŠEK, R. - NEČESANÁ, K. Prevence užívání tabáku, alkoholu a jiných drog u dospívajících. Praha: Ministerstvo zdravotnictví České republiky, 2009. ISBN 978-80-254-5971-3.
- PETRIE, T. A. - GREENLEAF, C. - MARTIN, S. Biopsychosocial and Physical Correlates of Middle School Boys' and Girls' Body Satisfaction. Sex Roles, 2010, roč. 63, s. 631-644. ISSN 0360-0025.
Přejít k původnímu zdroji...
- PHILIPS, A. Multiculturalism without Culture. Princeton: Princeton University Press, 2009.
- PILAŘOVÁ, L. Problematika závislosti na nikotinu. [on-line]. Psychiatrie pro praxi. 2003, roč. 4, č. 5, s. 205-208 [cit. 2016-06- 06]. ISSN 1803-5272. Dostupné na www: <http://www.psychiatriepropraxi.cz/pdfs/psy/2003/05/04.pdf>.
- PÖSCHL, R. Postoje žáků ke škole. Dotazník pro žáky. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání, 2011. ISBN 978-80-86856-70-4.
- POSPÍŠIL, L. Antropologie a věda. Olomouc: Univerzita Palackého, 1992 (angl. orig. 1984).
- PREISSOVÁ KREJČÍ, A. - CICHÁ, M. - GULOVÁ, L. Jinakost, předsudky, multikulturalismus: Možnosti a limity multikulturní výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3287-8.
- PREISSOVÁ KREJČÍ, A. - CICHÁ, M. - MÁČALOVÁ, J. Redukcionistické chápání multikulturní výchovy na českých školách. Studia Paedagogica, 2016, roč. 21, č. 3, s. 63-79.
Přejít k původnímu zdroji...
- PREISSOVÁ KREJČÍ, A. - CICHÁ, M. - MÁČALOVÁ, J. Values and attitudes orientation of Czech teachers and students focusing on accepting or rejecting the otherness of cultural and ethnic minorities. Pedagogická orientace, 2016, roč. 26, č. 4, s. 677-694.
Přejít k původnímu zdroji...
- PREISSOVÁ KREJČÍ, A. - CICHÁ, M. Hodnotové orientace adolescentů v České republice a ve středním Mexiku. (Výběr z komparativní studie.) Paidagogós, roč. 2011, č. 2, s. 71-101. ISSN 1213-3809.
- PREISSOVÁ KREJČÍ, A. - CICHÁ, M. Pedagogická antropologie. In CICHÁ, M. a kol. Integrální antropologie. Praha: Triton, 2014, s. 327-338. ISBN 978-80-7387-816-0.
- PREISSOVÁ KREJČÍ, A. - MÁČALOVÁ, J. - CICHÁ, M. - MORAVCOVÁ, B. Migrace, integrace a česká škola. Paidagogós, roč. 2016, č. 1, s. 70-89.
- PREISSOVÁ KREJČÍ, A. - ŠOTOLA, J. (eds.). Metodika pro realizaci multikulturní výchovy formou zážitkové pedagogiky. Olomouc: Univerzita Palackého, 2012.
- PREISSOVÁ KREJČÍ, A. Multikulturalismus - ztracené paradigma? Olomouc: Univerzita Palackého, 2014. ISBN 978-80-244-4134-4.
- PREISSOVÁ KREJČÍ, A. Tolerantní nebo xenofobní společnost? Filozoficko-pedagogické aspekty multikulturního vzdělávání. In HUSÁR, J. - MACHALOVÁ, M. - HANGONI, T. - KUZYŠIN, B. Nová sociálna edukácia IV. Prešov: Prešovský univerzita, 2016.
- PREISSOVÁ KREJČÍ, A. Za hranice multikulturalismu. Olomouc: Univerzita Palackého, 2016. ISBN 978-80-244-4966-1.
Přejít k původnímu zdroji...
- PROKEŠOVÁ, M. Dítě v nás. Filosoficko-pedagogické pojetí dětství a dítěte. Ostrava: Ostravská univerzita, 2011. ISBN 978-80-7464-024-7.
- PRŮCHA, J. - WALTEROVÁ, E. - MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 6., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
- PRŮCHA, J. - WALTEROVÁ, E. - MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-52-1.
- PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 2., přeprac. a aktual. vyd. Praha: Portál, 2002a. ISBN 80-7178-631-4.
- PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 5., přeprac. a aktual. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0456-5.
- PRŮCHA, J. Učitel: Současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002b. ISBN 80-7178-621-7.
- RACHEL, A. a kol. Predictors and Health-Related Outcomes of Positive Body Image in Adolescent Girls: A Prospective Study. [on-line]. American Psychologist. American Psychological Association. 2016, roč. 52, č. 3, s. 463-474 [cit. 2016-06-25]. ISSN 0003-066X. Dostupné na www: <http://dx.doi.org/10.1037/dev0000095>.
Přejít k původnímu zdroji...
- RAMADAN, I. Multikulturní politika České republiky ve vztahu k "romské komunitě". In JAKOUBEK, M. - BUDILOVÁ, L. (eds.). Romové a cikáni - neznámí i známí. Voznice: Leda, 2008.
- Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. [on-line]. Výzkumný ústav pedagogický, 2007 [cit. 2016-06-26]. Dostupné na www: <http://www.nuv.cz/file/159>.
- Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání Veterinářství 43-41-M/01. [on-line]. Národní ústav odborného vzdělávání, 2007 [cit. 2016-06-06]. Dostupné na www: <http://zpd.nuov.cz/RVP/ML/RVP%204341M01%20Veterinarstvi.pdf>.
- Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. [on-line]. Výzkumný ústav pedagogický, 2004 [cit. 2016-06-06]. Dostupné na www: <http://www.nuv.cz/file/445>.
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (platný od 1. 9. 2016). [on-line]. 2016 [cit. 2017-07-03]. Dostupné na www: <http://www.msmt.cz/file/37052></http:>.
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (verze platná od 1. 9. 2016). [on-line]. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, 2016 [cit. 2016-09-05]. Dostupné na www: <http://www.nuv.cz/t/rvp-pro-zakladni-vzdelavani>.
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (verze platná od 1. 9. 2013). [on-line]. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, 2013 [cit. 2016-05-25]. Dostupné na www: <http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/upraveny-ramcovyvzdelavaci-program-pro-zakladni-vzdelavani>.
- RAŠKOVÁ, M. 5 otázek k sexuální výchově dětí předškolního a mladšího školního věku (3-11 let): informativní příručka o sexuální výchově nejen pro studenty, učitele, vychovatele a rodiče. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007. ISBN 978-80-244-1737-0.
- RAŠTICOVÁ, M. Prediktory nespokojenosti s tělem a souvislost s depresí v adolescenci. [on-line]. E-psychologie. 2009, roč. 3, č. 1, s. 30-42 [cit. 2016-06-25]. ISSN 1802-8853. Dostupné na www: <http://e-psycholog.eu/pdf/rasticova.pdf>.
- RAUDENSKÁ, J. - JAVŮRKOVÁ, A. Lékařská psychologie ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2223-8.
- RIEGEROVÁ, J. - PŘIDALOVÁ, M. - ULBRICHOVÁ, M. Aplikace fyzické antropologie v tělesné výchově a sportu. Olomouc: Hanex, 2006. ISBN 80-85783-52-5.
- Rodinné chování v České republice: první děti později a mimo manželství. [on-line]. Eurostat Statistic Explained, 2016 [cit. 2016- 06-30]. Dostupné na www: <http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Marriages_and_births_in_the_Czech_Republic/cs>.
- ROKYTA, R. a kol. Bolesti zad. Plzeň: ADELA, 2009. ISBN 978-80-87094-14-3.
- ROKYTA, R. a kol. Fyziologie pro bakalářská studia v medicíně, přírodovědných a tělovýchovných oborech. Praha: ISV nakladatelství, 2000. ISBN 80-8586-645-5.
- RORTY, R. Filozofické orchidey. Bratislava: Kalligram, 2006.
- RORTY, R. Nahodilost, ironie, solidarita. Praha: Univerzita Karlova, 1996. ISBN 80-86039-14-5.
- RORTY, R. Veda ako solidarita. In GÁL, E. - MARCELLI, M. (eds.). Za zrkadlom moderny. Bratislava: Archa, 1991. ISBN 80-7115-025-8.
- ROUBÍČEK, V. Úvod do demografie. Praha: CODEX Bohemia, s. r. o., 1997. ISBN 80-85963-43-4.
- ROVNÝ, I. a kol. Hygiena 2. Martin: Osveta, 1998. ISBN 80-88824-32-X.
- Rozvoj zdravotní gramotnosti na období 2015-2020. Akční plán č. 12. Zdraví 2020 Národní strategie ochrany a podpory zdraví a prevence nemocí. [on-line]. Ministerstvo zdravotnictví, 2015 [cit. 2016-06-20]. Dostupné na www: <http://www.mzcr.cz/Admin/_upload/files/5/ak%C4%8Dn%C3%AD%20pl%C3%A1ny%20-%20p%C5%99%C3%ADlohy/AP%2012%20rozvoj%20zdravotn%C3%AD%20gramotnosti.pdf>.
- RÝDL, K. Didaktické perspektivy inovujících procesů v rámci humanizace výchovy a vzdělávání. In VALIŠOVÁ, A. a kol. Historie a perspektivy didaktického myšlení. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0914-2.
- SARIS, W. H. M. - BLAIR, S. N. - VAN BAAK, M. A. a kol. How much physical activity is enough to prevent unhealthy weight gain? Outcome of the IASO 1st stock conference and consensus statement. Obesity Revue, 2003, roč. 4, s. 101-114. ISSN 1467-789X.
Přejít k původnímu zdroji...
- SARTORI, G. Pluralismus, multikulturalismus a přistěhovalci: Esej o multietnické společnosti. Praha: Dokořán, 2005 (orig. 2000). ISBN 80-7363-022-2.
- SEILEROVÁ, B. Človek vo filozofickej antropológii. Bratislava: IRIS, 1995. ISBN 80-88778-10-7.
- SCHWEBEL, D. - BARTON, B. - SHEN, J. - WELLS, H. - BOGAR, A. - HEATH, G. - McCULLOUGH, D. Systematic Review and Meta-Analysis of Behavioral Interventions to Improve Child Pedestrian Safety. Journal of Pediatric Psychology, 2014, roč. 39, č. 8, s. 826-845. ISSN 0146-8693.
Přejít k původnímu zdroji...
- SCHWEBEL, D. C. - McCLURE, L. A. - SEVERSON, J. Teaching children to cross streets safely: A randomized controlled trial. Health Psychology, 2014b, roč. 33, č. 7, s. 628-638. ISSN 0278-6133.
Přejít k původnímu zdroji...
- SCHWEBEL, D. C. - McCLURE, L. A. - SEVERSON, J. Usability and feasibility of an internet-based virtual pedestrian environment to teach children to cross streets safely. Virtual Reality, 2014a, roč. 18, č. 1, s. 5-11. ISSN 1359-4338.
Přejít k původnímu zdroji...
- SCHWEBEL, D. C. - McCLURE, L. A. Training children in pedestrian safety: Distinguishing gains in knowledge from gains in safe behavior. The Journal of Primary Prevention, 2014, roč. 35, č. 3, s. 151-162. ISSN 0278-095X.
Přejít k původnímu zdroji...
- SICIŃSKA, K. - DABROVSKA-LORANC, M. Centre of Road Traffic Safety Education for Children and youths - modern Educational Center in Road Traffic Safety. Transport Problems. An International Scientific Journal, 2015, roč. 10, č. 1, s. 137-148. ISSN 78945.
Přejít k původnímu zdroji...
- SKALKOVÁ, J. Humanizace vzdělávání a výchovy jako soudobý pedagogický problém. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 1993. ISBN 80-7044-063-5.
- SKARUPSKÁ, H. Pedagogická antropologie. Olomouc: Univerzita Palackého, 2013. ISBN 978-80-244-3761-3.
- SLEETER, C. E. - GRANT, C. A. Making Choices for Multicultural Education. Five Approaches to Race, Class, and Gender. New York: John Wiley & Sons, 2009.
- SMETÁČKOVÁ, I. a kol. Představy o mužském/chlapeckém vzhledu ve školních třídách. [on-line]. Gender, rovné příležitosti. 2013, roč. 14, č. 1, s. 79-87 [cit. 2016-06-25]. ISSN 1805-7632. Dostupné na www: <http://www.genderonline.cz/uploads/2bebf82ddac534689fce83b5ec4943699fbf5c20_smetackova-cechova-klasova-slavickova-predstavy-o-muzskem-vzhledu.pdf>.
- SOFKOVÁ, T. - PŘIDALOVÁ, M. - PELCLOVÁ, J. Intervention in the form of exercise program for women attending courses in weight reduction. Acta Gymnica, 2014, roč. 44, č. 1, s. 47-56. ISSN 2336-4912.
Přejít k původnímu zdroji...
- SOKOL, J. Antropologie výchovy a vzdělávání. [on-line]. 2014 [cit. 2017-09-30]. Dostupné na www: <http://www.jansokol.cz/2014/03/antropologie-vychovy-a-vzdelavani></http:>.
- SPINDLER, G. - HAMMOND, L. The use of anthropological methods in educational research: Two perspectives. Harvard Educational Review, 2000, roč. 70, č. 1, s. 39-48. ISSN 0017-8055 (print); 1943-5045 (on-line).
- SPINDLER, G. D. (ed.). Fifty Years of Anthropology and Education 1950-2000: A Spindler Anthology. Psychology Press, 2000. ISBN 0805834958.
Přejít k původnímu zdroji...
- SPINDLER, G. D. Education and Anthropology. Stanford: Stanford: University Press, 1955. ISBN080473822X.
- SPINDLER, G. D. Education and Cultural Process: Anthropological Approaches. 3. vyd. Illinois, Long Grove: Waveland Press, 1997 (orig. 1967). ISBN 0-88133-958-X.
- Standardy pro základní vzdělávání - Výchova ke zdraví. [on-line]. Národní ústav pro vzdělávání, 2015 [cit. 2016-05-16]. Dostupné na www: <http://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=9832>.
- Státní zdravotní ústav. Rizikové faktory životního stylu. [on-line]. Praha: SZÚ, 2008 [cit. 2016-05-12]. Dostupné na www: <http://www.szu.cz/tema/prevence/rizikove-faktory-zivotniho-stylu>.
- Státní zdravotní ústav. Vadné držení těla u dětí. [on-line]. Praha: SZÚ, 2007 [cit. 2016-05-10]. Dostupné na www: <http://www.szu.cz/tema/prevence/vysledky-setreni-vadne-drzeni-tela-u-deti>.
- Stav HIV infekce v České republice k 30. 4. 2016. [on-line]. Hiv-prevence, 2016 [cit. 2016-06-20]. Dostupné na www: <http://www.hiv-prevence.cz/clanky/stav-hiv-infekce-v-ceske-republice-k-30-4-2016-szu.html>.
- SVOBODA, M. Metody psychologické diagnostiky dospělých. Praha: CAPA, 1992. ISBN 80-7064-037-5.
- ŠTEIGL, J. - ŠTEIGLOVÁ, T. Zdraví učitelů a učitelské povolání. In Antropologicko-psychologický pohled na populaci regionu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. ISBN 80-244-1000-1.
- ŠTEIGL, J. Problémy současného člověka a možnosti integrální antropologie při jejich řešení. Přednáška z antropologické konference, konané v Olomouci 19.-20. 6. 2007 (nepublikováno).
- ŠULOVÁ, L. - FAIT, T. - WEISS, P. a kol. Výchova k sexuálně reprodukčnímu zdraví. Praha: Maxdorf, 2011. ISBN 978-80-7345-238-4.
- TABIBI, Z. - PFEFFER, K. Choosing a safe place to cross the road: the relationship between attention and identification of safe and dangerous road-crossing sites. Child: Care, Health & Development, 2003, roč. 29, č. 4, s. 237-244. ISSN 0305-1862.
Přejít k původnímu zdroji...
- TESAŘ, F. Etnické konflikty. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-097-9.
- THOMPSON, D. L. - RAKOW, J. - PERDUE, S. M. Relationship between accumulated walking and body composition in middle- -aged women. Medicine & Science in Sports & Exercise, 2014, roč. 36, s. 911-914. ISSN 0195-9131.
Přejít k původnímu zdroji...
- THOMSON, J. - WHELAN, K. M. A community approach to road safety education using practical training methods: The Drumchapel project. [on-line]. London: Department of Transportation, 1997 [cit. 2017-07-03]. Dostupné na www: <http://strathprints.strath.ac.uk/18700/6/strathprints018700.pdf>.
- THOMSON, J. A. - AMPOFO-BOATENG, K. - LEE, D. N. - GRIEVE, R. - PITCAIRN, T. K. - DEMETRE, J. D. The effectiveness of parents in promoting the development of road crossing skills in young children. British Journal of Educational Psychology, 1998, roč. 68, č. 4, s. 475-491. ISSN 0007-0998.
Přejít k původnímu zdroji...
- TIMLIN, M. T. - PEREIRA, M. A. a kol. Breakfast eating and weight change in a 5-year prospective analysis of adolescents: Project eating among teens. The Journal of Pediatrics, 2008, roč. 121, č. 3, s. 638-645. ISSN 0022-3476.
Přejít k původnímu zdroji...
- TLÁSKAL, P. S jakými důsledky nesprávné výživy se setkává dětský lékař. [on-line]. Společnost pro výživu. 2004 [cit. 2016-06- 09]. Dostupné na www: <http://www.vyzivaspol.cz/s-jakymi-dusledky-nespravne-vyzivy-se-setkava-detsky-lekar></http:>.
- TOMÁNKOVÁ, K. Somatický a psychosociálny vývin dievčat staršieho školského věku vo vzťahu k pohybovej aktivite. Diplomová práce. Univerzita Konštantína Filozofa. Nitra 2009. Vedoucí práce Barbora Matejovičová.
- TUDOR-LOCKE, C. - BASSETT, R. How many steps/day are enough? Preliminary pedometer indices for public health. Sports Medicine, 2004, roč. 34, č. 1, s. 1-8. ISSN 0112-1642.
Přejít k původnímu zdroji...
- TUREK, B. - ŠÍMA, P. - MICHALOVÁ, I. Jak a proč výživa ovlivňuje zdraví: zdravotní tvrzení na potravinách. Praha: Potravinářská komora České republiky, 2013. ISBN 978-80-905096-8-9 (Potravinářská komora České republiky) a 978-80-85047-46-2 (Ministerstvo zdravotnictví České republiky).
- U.S. Department of health and human services. Physical activity guidelines for Americans. [on-line]. 2008 [cit. 2012-02-13]. Dostupné na www: <http://www.health.gov/paguidelines/pdf/paguide.pdf>.
- VÁGNEROVÁ, M. Psychologie osobnosti. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1832-6.
- VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 9788024621531.
- VALA, J. Exact research on the reception of poetry. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2011, č. 25, s. 520-527. ISSN 1877-0428.
Přejít k původnímu zdroji...
- VARENNE, H. - GORDON, E. W. (eds.). Alternative anthropological perspectives on education. Volume 1. Perspectives on Comprehensive Education. Lewiston, NY: The Edwin Mellen Press, 2008.
- VARENNE, H. - GORDON, E. W. (eds.). Theoretical Perspectives on Comprehensive Education: The Way Forward. Volume 2. Perspectives on Comprehensive Education. Lewiston, NY: The Edwin Mellen Press, 2009.
- VAŠŤATKOVÁ, J. - CHVÁL, M. K využití sémantického diferenciálu při autoevaluaci školy. ORBIS SCHOLAE, 2010, roč. 4, č. 1, s. 111-128. ISSN 1802-4637.
Přejít k původnímu zdroji...
- VEJROSTOVÁ, K. Způsoby trávení volného času dětí 2. stupně ZŠ v okrese Žďár nad Sázavou. Bakalářská práce. Masarykova Univerzita, Fakulta sportovních studií. Brno 2011. Vedoucí práce Lenka Přikrylová.
- VEVERKOVÁ, L. - VLČEK, P. - ČAPOV, I. "Pane doktore, bolí mne nohy…" Diferenciální diagnostika bolestí dolních končetin. [on-line]. Interní medicína pro praxi, 2015, roč. 17, č. 3, s. 133-136 [cit. 2016-06-16]. Dostupné na www: <www.internimedicina. cz>.
- VÝROST, J. - SLAMĚNÍK, I. Sociální psychologie. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1428-8.
- VÝROST, J. Sociálno-psychologický výskum postojov. Bratislava: Veda, 1989. Bez ISBN.
- WANG, Z. - PIERSON, J. R. R. - HEYMSFIELD, S. The five-level model: A new approach to organizing body-composition research. American Journal of Clinical Nutrition, 1992, roč. 56, č. 1, s. 19-28. ISSN 0002-9165.
Přejít k původnímu zdroji...
- WEINER, J. S. - LOURIE, J. A. A Guide to Field Methods in Human Biology. IBP Handbook No. 9. Oxford: Blackwell Scientific Publications, 1969.
- WEISS, P. Sexuální atraktivita a její determinanty. [on-line]. Psychiatrie pro praxi. 2009, roč. 10, č. 4, s. 190-192 [cit. 2016-06-29]. ISSN 1339-4258. Dostupné na www: <http://www.solen.sk/pdf/13fced00580306c317e1e79c7470c9f1.pdf>.
- WELK, G. J. Principles of design and analyses for the calibration of accelerometry-based activity monitors. Medicine and Science in Sports and Exercise, 2005, roč. 37, č. 11, s. 501-511. ISSN 0195-9131.
Přejít k původnímu zdroji...
- WHO. Health Impact Assessment. The determinants of health. [on-line]. 2013 [cit. 2016-05-11]. Dostupné na www: <http://www.who.int/hia/evidence/doh/en/index.htmlx>.
- WITTGENSTEIN, L. Filosofická zkoumání. 2. vyd. Praha: Filosofia, 1998. ISBN 80-7007-040-4.
- WOLF, P. Platové třídy a tabulky 2016: kompletní přehled! 24. 10. 2015. [on-line]. KupníSíla.cz, 2016 [cit. 2016-06-16]. Dostupné na www: <http://kupnisila.cz/platove-tridy-tabulky></http:>.
- World Health Organization (WHO). World report on child injury prevention. [on-line]. Geneva: World Health Organization, 2008 [cit. 2017-07-03]. ISBN 978-92-4-156357-4. Dostupné na www: <http://apps.who.int/iris/bitstream/10665/43851/1/9789241563574_ eng.pdf>.
- World Health Organization Regional Office for Europe. Growing up unequal: gender and socioeconomic differences in young people's health and well-being. Copenhagen: UN City (Denmark), 2016. ISBN 9-789289-051361.
- Zdraví 2020 - Národní strategie ochrany a podpory zdraví a prevence nemocí. Praha: Ministerstvo zdravotnictví České republiky, 2014. ISBN 978-80-85047-47-9.
- Zdraví 21. Dlouhodobý program zlepšování zdravotního stavu obyvatelstva ČR. Zdraví pro všechny v 21. století. Praha: Ministerstvo zdravotnictví České republiky, 2003. ISBN 80-85047-99-3.
- ZELINA, M. Humanizácia školstva. Bratislava: Psychodiagnostika, 1993. ISBN 80-88714-00-1.
- ZEMÁNEK, P. Demografie a populační politika. Olomouc: Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3368-4.
- ZEMÁNEK, P. Mladý učitel z pohledu antropologicko-pedagogického. Disertační práce. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. Vedoucí práce Jan Šteigl.
- Zpráva o zdraví obyvatel České republiky. Praha: Ministerstvo zdravotnictví České republiky, 2014. ISBN 978-80-85047-49-3.
- ZVADOVÁ, Z. - JANOUŠEK, S. - ROTH, Z. Úrazovost u dětí školního věku - současné směry prevence. Prevence úrazů a otrav, 2012, roč. 1, č. 8, s. 7-18. ISSN 1801-0261.
- ZVADOVÁ, Z. Dopravní edukace a její efektivita - význam socioekonomických determinant - 2013. Prevence, 2013, roč. 10, č. 7, s. 12-15.
- ZVÁROVÁ, J. Základy statistiky pro biomedicínské obory. [on-line]. Praha: Karolinum, 2002 [cit. 2016-06-16]. ISBN 80-718-4786-0. Dostupné na www: <http://new.euromise.org/czech/tajne/ucebnice/html/html/statist.html>.