
ISBN: 978-80-244-5606-5 | ISBN online: 978-80-244-5607-2 | DOI: 10.5507/cmtf.19.24456065
Bedekr společného vzdělávání
- Gabriela Šarníková, Zdeněk Meier, Michal Prokeš, Mária Heveriová, Peter Tavel
The Guide consists of a theoretical part devoted to the issue of inclusive education or joint learning. Its practical parts follow the needs that arose from the implemented project. They are focused on preparation and personal development of a teacher when working with children from socially disadvantaged backgrounds, on cooperation with legal guardians, followed by activities and programmes for children in this area. The annex section consist of activities for development of literacy and some skills of children and characteristics of Montessori´s pedagogy, and methods of instrumental enrichment of Feuerstein.
1. edition, Published: 2019, online: 2019, publisher: Univerzita Palackého v Olomouci, Křížkovského 8, 771 47 Olomouc
References
- BASL, Josef, MATĚJŮ, Petr, STRAKOVÁ, Jana a VESELÝ, Arnošt (Eds.), 2010. Nerovnosti ve vzdělávání: od měření k řešení. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON).
- BUDA, Bela, 1994. Empatia. Nové Zámky: Psychoprof.
- BURIAN, Jan, 2019. Práve teď. [online] [cit. 2019-07-25]. Dostupé z: http://praveted.info/
- DEYOUNG, Sandra, 2015. Teaching Strategies for Nurse Educators. Wayne: William Paterson University of New Jersey.
- FEUERSTEIN, Reuven, 2006. Podpora inkluzivního a kognitivního vyučování ve školách. In POKORNÁ, Věra (ed.). Inkluzivní a kognitivní edukace. Praha: PdF UK, s. 10-21.
- FEUERSTEIN, Reuven, FEUERSTEIN, Raphael S., FALIK, Louis and Rand, Yaacov, 2014. Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti. Praha: Karolinum.
- GAVORA, Peter, 2002. Gramotnosť: Vývin modelov, erflexia praxe a výskumu. Pedagogika. 2(52), 171-181.
- HERINKOVÁ, Eliška, 2019. 4 spôsoby, ako viesť dieťa k empatii [online] [cit. 2019-06-02]. Dostupné z: https://eduworld.sk/cd/eliska-herinkova/3416/4-sposoby-ako-viest-dieta-k-empatii.
- KAHNEMAN, Daniel, 2011. Myšlení rychlé a pomalé. Brno: Jan Melvil.
- KATRŇÁK, Tomáš, 2004. Odsouzeni k manuální práci: vzdělanostní reprodukce v dělnické rodině. Praha: Sociologické nakladatelství.
- KILLINGSWORTH, Matthew, GILBERT, Daniel. 2010. A Wandering Mind Is anUnhappy Mind. Sicence. 2010(330). 932. Dostupné z: http://www.danielgilbert.com/KILLINGSWORTH%20&%20GILBERT%20(2010).pdf
Go to original source...
- KIM, Larry, 2015. Multitasking Is Killing Your Brain. [online]. Dostupné z: https://www.inc.com/larry-kim/why-multi-tasking-is-killing-your-brain.html
- KONÍĆKOVÁ, Jaroslava, 2019a. Ako ukotviť svoju myseľ v prítomnosti? [online] [cit. 2019-06-25]. Dostupné z: https://eduworld.sk/cd/jaroslava-konickova/6072/ako-ukotvit-svoju-mysel-v-pritomnosti.
- KONÍČKOVÁ, Jaroslava, 2019b. Hra na rozvoj empatie detí. [online] [cit. 2019-05-20]. Dostupné z: https://eduworld.sk/cd/jaroslava-konickova/5878/hry-na-rozvoj-empatie.
- KONÍČKOVÁ, Jaroslava, 2019c. Pätnásť aktivít na podporu sociálnych a emocionálních zručností žiakov [online] [cit. 2019-05-20]. Dostupné z: https://eduworld.sk/cd/jaroslava-konickova/4015/15-aktivit-na-podporu-socialnych-a-emocionalnych-zrucnosti-ziakov
- LAZAROVÁ, Bohumíra, HLOUŠKOVÁ, Lenka, TRNKOVÁ, Kateřina, POL, Milan a LUKAS, Josef, 2015. Řízení inkluze ve škole. Brno: MU.
- LENGYEL, Peter, 2019. Ako viesť žiakov k samostatnosti [online] [cit. 2019-05-20]. Dobrá škola. Dostupné z: http://www.dobraskola.com/?tx_t3blog_pi1%5BblogList%5D%5BshowUid%5D=617&cHash=95526d375a655eac370c387da1157b1e
- LUKÁČOVÁ, Zuzana, 2013. Rozvoj finančnej gramotnosti žiakov v primárnom vzdelávaní. Bratislava: MPC.
- MÁJOVÁ, Ludmila, 2006. Program "Instrumentálního obohacení" jako nástroj profesního rozvoje učitelů. In POKORNÁ, Věra (ed.). Inkluzivní a kognitivní edukace. Praha: PdF UK, s. 285-291.
- MÁLKOVÁ, Gabriela, 2009. Zprostředkované učení: jak učit žáky myslet a učit se. Praha: Portál.
- MONTESSORIOVÁ, Maria, 2012. Tajuplné dětství. Praha: Triton.
- PECK, Morgan Scott, 2002. Nevyšlapanou cestou. Praha: Argo.
- PRAŠKO, Ján, HOLUBOVÁ, Michaela, 2016. Sociální fobie a její léčba. Praha: Grada.
- ROGERS, Carl R., 2014. Způsob bytí. Praha: Portál.
- ROSENBERG, Marshall B., 2008. Nenásilné komunikace. Řeč života. Praha: Portál.
- SINEĽNIKOV, Velerij, 2007. Tajomná sila slova. Bratislava: Eugenika.
- STEHLÍKOVÁ, Monika, 2018. Tajomstvo reči tela. Bratislava: BodyTalks.
- TAVEL, Peter, MADARASOVÁ GECKOVÁ, Andrea, 2008. Človek mezi ľuďmi. Pusté Úľany: Schola Philosophica.
- VESELÝ, Miro, 2019. Afirmácie - preprogramujte si myslenie [online] [cit. 2019-07-25]. Dostupné z: https://uspech-ako.sk/afirmacie/