
ISBN: 978-80-244-5606-5 | ISBN online: 978-80-244-5607-2 | DOI: 10.5507/cmtf.19.24456065
Bedekr společného vzdělávání
- Gabriela Šarníková, Zdeněk Meier, Michal Prokeš, Mária Heveriová, Peter Tavel
Bedekr tvoří teoretická část věnovaná otázce inkluze či společného vzdělávání. Praktické části navazují na potřeby, které vyplynuly z realizovaného projektu. Jsou zaměřeny na přípravu a osobní rozvoj pedagoga při práci s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí, na spolupráci se zákonnými zástupci a jejich rozvoj. Následují aktivity pro děti a nabídka již existujících programů z dané problematiky. Text jsme v přílohové části rozšířili o aktivity pro rozvoj gramotnosti a některých dovedností dětí a o charakteristiku pedagogiky M. Montessoriové a metody instrumentálního obohacování R. Feuersteina, jejichž přístupy jsme využívali během realizace projektu.
1. vydání, Publikováno: 2019, online: 2019, vydavatel: Univerzita Palackého v Olomouci, Křížkovského 8, 771 47 Olomouc
Reference
- BASL, Josef, MATĚJŮ, Petr, STRAKOVÁ, Jana a VESELÝ, Arnošt (Eds.), 2010. Nerovnosti ve vzdělávání: od měření k řešení. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON).
- BUDA, Bela, 1994. Empatia. Nové Zámky: Psychoprof.
- BURIAN, Jan, 2019. Práve teď. [online] [cit. 2019-07-25]. Dostupé z: http://praveted.info/
- DEYOUNG, Sandra, 2015. Teaching Strategies for Nurse Educators. Wayne: William Paterson University of New Jersey.
- FEUERSTEIN, Reuven, 2006. Podpora inkluzivního a kognitivního vyučování ve školách. In POKORNÁ, Věra (ed.). Inkluzivní a kognitivní edukace. Praha: PdF UK, s. 10-21.
- FEUERSTEIN, Reuven, FEUERSTEIN, Raphael S., FALIK, Louis and Rand, Yaacov, 2014. Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti. Praha: Karolinum.
- GAVORA, Peter, 2002. Gramotnosť: Vývin modelov, erflexia praxe a výskumu. Pedagogika. 2(52), 171-181.
- HERINKOVÁ, Eliška, 2019. 4 spôsoby, ako viesť dieťa k empatii [online] [cit. 2019-06-02]. Dostupné z: https://eduworld.sk/cd/eliska-herinkova/3416/4-sposoby-ako-viest-dieta-k-empatii.
- KAHNEMAN, Daniel, 2011. Myšlení rychlé a pomalé. Brno: Jan Melvil.
- KATRŇÁK, Tomáš, 2004. Odsouzeni k manuální práci: vzdělanostní reprodukce v dělnické rodině. Praha: Sociologické nakladatelství.
- KILLINGSWORTH, Matthew, GILBERT, Daniel. 2010. A Wandering Mind Is anUnhappy Mind. Sicence. 2010(330). 932. Dostupné z: http://www.danielgilbert.com/KILLINGSWORTH%20&%20GILBERT%20(2010).pdf
Přejít k původnímu zdroji...
- KIM, Larry, 2015. Multitasking Is Killing Your Brain. [online]. Dostupné z: https://www.inc.com/larry-kim/why-multi-tasking-is-killing-your-brain.html
- KONÍĆKOVÁ, Jaroslava, 2019a. Ako ukotviť svoju myseľ v prítomnosti? [online] [cit. 2019-06-25]. Dostupné z: https://eduworld.sk/cd/jaroslava-konickova/6072/ako-ukotvit-svoju-mysel-v-pritomnosti.
- KONÍČKOVÁ, Jaroslava, 2019b. Hra na rozvoj empatie detí. [online] [cit. 2019-05-20]. Dostupné z: https://eduworld.sk/cd/jaroslava-konickova/5878/hry-na-rozvoj-empatie.
- KONÍČKOVÁ, Jaroslava, 2019c. Pätnásť aktivít na podporu sociálnych a emocionálních zručností žiakov [online] [cit. 2019-05-20]. Dostupné z: https://eduworld.sk/cd/jaroslava-konickova/4015/15-aktivit-na-podporu-socialnych-a-emocionalnych-zrucnosti-ziakov
- LAZAROVÁ, Bohumíra, HLOUŠKOVÁ, Lenka, TRNKOVÁ, Kateřina, POL, Milan a LUKAS, Josef, 2015. Řízení inkluze ve škole. Brno: MU.
- LENGYEL, Peter, 2019. Ako viesť žiakov k samostatnosti [online] [cit. 2019-05-20]. Dobrá škola. Dostupné z: http://www.dobraskola.com/?tx_t3blog_pi1%5BblogList%5D%5BshowUid%5D=617&cHash=95526d375a655eac370c387da1157b1e
- LUKÁČOVÁ, Zuzana, 2013. Rozvoj finančnej gramotnosti žiakov v primárnom vzdelávaní. Bratislava: MPC.
- MÁJOVÁ, Ludmila, 2006. Program "Instrumentálního obohacení" jako nástroj profesního rozvoje učitelů. In POKORNÁ, Věra (ed.). Inkluzivní a kognitivní edukace. Praha: PdF UK, s. 285-291.
- MÁLKOVÁ, Gabriela, 2009. Zprostředkované učení: jak učit žáky myslet a učit se. Praha: Portál.
- MONTESSORIOVÁ, Maria, 2012. Tajuplné dětství. Praha: Triton.
- PECK, Morgan Scott, 2002. Nevyšlapanou cestou. Praha: Argo.
- PRAŠKO, Ján, HOLUBOVÁ, Michaela, 2016. Sociální fobie a její léčba. Praha: Grada.
- ROGERS, Carl R., 2014. Způsob bytí. Praha: Portál.
- ROSENBERG, Marshall B., 2008. Nenásilné komunikace. Řeč života. Praha: Portál.
- SINEĽNIKOV, Velerij, 2007. Tajomná sila slova. Bratislava: Eugenika.
- STEHLÍKOVÁ, Monika, 2018. Tajomstvo reči tela. Bratislava: BodyTalks.
- TAVEL, Peter, MADARASOVÁ GECKOVÁ, Andrea, 2008. Človek mezi ľuďmi. Pusté Úľany: Schola Philosophica.
- VESELÝ, Miro, 2019. Afirmácie - preprogramujte si myslenie [online] [cit. 2019-07-25]. Dostupné z: https://uspech-ako.sk/afirmacie/