ISBN: 978-80-244-5752-9 | ISBN online: 978-80-244-5674-4 | DOI: 10.5507/pdf.20.24456744

Metodika pro inovace školních vzdělávacích programů konzervatoří

Michal Růžička, Barbora Kvapilová, Tereza Houšková, Lenka Růžičková, Martin Dominik Polínek, Pavlína Baslerová

The methodology is the result of the project: CZ.02.3.62 / 0.0 / 0.0 / 16_037 / 0004022 - Uniqueness for inclusion, respectively its key activities - Creation of a proposal to modify the educational content of school educational programs (SEP) of conservatories with regard to the future pedagogical career of graduates and strengthening the competencies of conservatory graduates to educate pupils with special educational needs. The methodology was created on the basis of mutual meetings of participants, where conversations and focus groups communicated on the issue, shared experiences and procedures and submitted proposals for new procedures. These moderated discussions with evaluation are then reflected in the proposals for changes in the school educational programs of conservatories.

1. edition, Published: 2020, online: 2020, publisher: Univerzita Palackého v Olomouci, Křížkovského 8, 771 47 Olomouc



References

  1. Aked, J., Thompson, S. (2011). Five ways to wellbeing. New applications, new ways of thinking. London: NHS Confederation.
  2. Braun, R., Marková, D., Nováčková, J. (2014). Praktikum školní psychologie. Praha: Portál.
  3. Gillernová, I., Krejčová, L. (2012). Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada.
  4. Gray, A. (2013). Homo sapiens addiction or reaction?. London: HUM.
  5. Haroutounian, J. (2000). The delights and dilemmas of the musically talented teenager. The Journal of Secondary Gifted Education, 12(1), 3-16. DOI: 10.4219/jsge-2000-636 Go to original source...
  6. Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál.
  7. https://www.mayfieldsanc.catholic.edu.au/positive-education/the-five-ways-to-wellbeing
  8. https://www.mentalhealth.org.uk/sites/default/files/schools-wellbeing-week-pack.pdf
  9. Chrastina, J. (2013). Životní styl v ošetřovatelských diagnostických doménách u zdravotně znevýhodněné populace. (Dizertační práce). Olomouc: Univerzita Palackého.
  10. Chrastina, J., Ivanová, K. (2010). Využití metodologické triangulace kvalitativního výzkumu pro zkoumání limitů životního stylu chronicky nemocných dle ošetřovatelských domén. Profese online, 3(3), 151-164. Go to original source...
  11. Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku. Praha: Grada.
  12. MŠMT: Věstník z července 2005 - Koncepce poradenských služeb poskytovaných ve škole (č.j. 27 317/2004-24) [vid 2020-05-01]. Dostupné z: https://wiki.rvp.cz/Knihovna/1.Pedagogick%C3%BD_lexikon/S/%C5%A0koln%C3%AD_psycholog#V.c3.bdklad_hesla
  13. MŠMT: Vyhláška č. 116 ze dne 15. dubna 2011, kterou se mění vyhláška č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních. [vid 2020-05-01]. Dostupné z: https://wiki.rvp.cz/Knihovna/1.Pedagogick%C3%BD_lexikon/S/%C5%A0koln%C3%AD_psycholog#V.c3.bdklad_hesla
  14. MŠMT: Vyhláška č. 72 ze dne 9. února 2005 o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních. [vid 2020-05-01]. Dostupné z: https://wiki.rvp.cz/Knihovna/1.Pedagogick%C3%BD_lexikon/S/%C5%A0koln%C3%AD_psycholog#V.c3.bdklad_hesla
  15. Nařízení vlády č. 75/2005 Sb. o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků. [vid 2020-05-01]. Dostupné z: https://wiki.rvp.cz/Knihovna/1.Pedagogick%C3%BD_lexikon/S/%C5%A0koln%C3%AD_psycholog#V.c3.bdklad_hesla
  16. Nevoralová, M. (2012). Ohniskové skupiny jako evaluační nástroj. Praha: Klinika adiktologie LF UK.
  17. Polínek, M. D. (2015). Tvořivost (nejen) jako prevence rizikového chování. Olomouc: Univerzita Palackého.
  18. Praško, J. (2001). Léčba poruch osobnosti I. Psychiatrie pro praxi: https://www.psychiatriepropraxi.cz/pdfs/psy/2001/01/07.pdf
  19. Růžička, M. a kol. (2013). Krizová intervence pro speciální pedagogy. Olomouc: Univerzita Palackého.
  20. Růžička, M. (2018). Longitudinální evaluační studie intervenčních programů pro osoby se závislostí v kontextu speciálněpedagogické andragogiky etopedické. Kognitivně behaviorální aspekty adiktologické problematiky. (Habilitační práce). Olomouc: Univerzita Palackého.
  21. Stehlíková, M. (2018). Nadané dítě. Praha: Grada. [vid 2020-04 -28]. Dostupné z: https://www.bookport.cz/kniha/nadane-dite-4290/
  22. Valenta, M. (2006). Rukověť dramaterapie a teatroterapie. Olomouc: Univerzita Palackého.
  23. www.cestasrdce.cz
  24. www.coachfederation.cz
  25. www.jjcoaching.cz
  26. Zinker, J. (2004). Tvůrčí proces v Gestalt terapii. Brno: ERA.