
ISBN: 978-80-244-5925-7 | ISBN online: 978-80-244-5926-4 | DOI: 10.5507/pdf.21.24459257
Moderní technologie ve výuce
- Kamil Kopecký, René Szotkowski, Lukáš Kubala, Veronika Krejčí, Martin Havelka
The book Modern Technologies in Teaching is a modern guide to the world of educational technologies that can be succesfully used to increase the effectiveness and quality of teaching at all levels of schools. With its focus, the book is aimed primarily at teachers who need to quickly orient themselves in the world of modern technology and need a simple guide. The publication consists of two main parts – the first is devoted to the introduction of various technologies that can be used effectively in education and homework, the second part offers specific ideas for the use of individual technologies in teaching specific subjects.
1. edition, Published: 2021, online: 2021, publisher: Univerzita Palackého v Olomouci, Křížkovského 8, 771 47 Olomouc
References
- 3D Matter. (2016). What is the best type of plastic for my 3D printing application? https://my3dmatter.com/what-is-the-best-type-of-plastic-for-my-3d-printing-application/
- ALAOUI, Y. (n.d.). Lithophanes: 3D Printing Your Photos! Instructables.Com. Retrieved May 22, 2020, from https://www.instructables.com/id/Litophanes-How-to-3D-Print-your-photos/
- ALLADJEX. Oculus Quest - recenze z pohledu běžného hráče. Games.cz [online]. Alladjex, 2019 [cit. 2020-07-12]. Dostupné z: https://games.tiscali.cz/recenze/oculus-quest-recenze-z-pohledu-bezneho-hrace-330447
- BACH, M. (2018). Ze 2D do 3D. Jak udělat 3D model z obrázku nebo fotografie? Josefprusa.Cz. https://josefprusa.cz/ze-2d-do-3d-jak-udelat-3d-model-z-obrazku-nebo-fotografie/
- Cvičebnice pro LEGO Mindstorms EV3. Metodický portál RVP: DIGIFOLIO [online]. 2015 [cit. 2017-08-20]. Dostupné z: http://digifolio.rvp.cz/artefact/file/download.php?file=74223&view=11751.
- ENDRŠTOVÁ, M. (2018). Učitelé v technologiích tápou, často končí u powerpointu, zjistila inspekce. IDNES. https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ucitele-neumi-vyuzivat-digitalni-technologie-setreni-ceska-skolni-inspekce.A180619_110644_domaci_nub?utm_source=facebook&utm_medium=sharecd&utm_campaign=desktop
- FORAL, Zdeněk. Vliv a role smartphonu na vzdělávání současnosti a budoucnosti - virtuální realita ve vzdělávání. Brno, 2017. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělání.
- HAVELKA, Martin a STOFFOVÁ, Veronika. Robotika - stavba a programování robotů [CD-ROM]. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. Studijní texty. ISBN 978-80-244-5194-7.
- ILDA. (n.d.). Laser Safety Facts. Retrieved May 22, 2020, from https://www.lasersafetyfacts.com/
- INSPIRE. (n.d.). Artie 3000. Retrieved May 24, 2020, from https://engineering.purdue.edu/INSPIRE/Reviews/toys/artie-3001
- Ke stažení - Mindstorms LEGO.com. Mindstorms EV3 [online]. 2017 [cit. 2017-08-20]. Dostupné z: https://www.lego.com/cs-cz/mindstorms/downloads.
- KONEČNÝ, Lukáš. Aktuální projekty virtuální reality ve vzdělávání. Brno, 2018. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Kabinet informačních studií a knihovnictví.
- KOPECKÝ, K. (2019a). 3D tisková pera. Digidoupě. https://www.digidoupe.upol.cz/index.php/digiseznam/61-3d-pera
- KOPECKÝ, K. (2019b). Hlasoví asistenti - Google Assistant, Alexa, Siri a Cortana. Digidoupě. https://www.digidoupe.upol.cz/index.php/digiseznam/63-hlasovi-asistenti-google-assistant-alexa-siri-a-cortana
- KOPECKÝ, K. (2019c). Robotická ramena. Digidoupě. https://www.digidoupe.upol.cz/index.php/digiseznam/29-roboticka-ramena
- KRYŠTOF, Petr. Využití moderních informačních a komunikačních technologií ve výuce pro 2. stupeň základních škol. Olomouc, 2018. Diplomová práce. Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Katedra technické a informační výchovy.
- Microsoft. (2019). HoloLens 2 - přehled, funkce a specifikace. Microsoft Hololens2. https://www.microsoft.com/cs-cz/hololens/hardware
- Microsoft.com [online]. 2020 [cit. 2020-07-12]. Dostupné z: https://www.microsoft.com/cs-cz/p/corinth/9nblggh40bzv?activetab=pivot:overviewtab
- MIROVÁ, Erika. Rozšířená realita. Brno, 2015. Základní studijní materiál k e-learningu. Masarykova univerzita.
- MIROVÁ, Erika. Využití aplikací rozšířené reality ve výuce přírodních věd. Brno, 2017. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Kabinet informačních studií a knihovnictví.
- MPSV. (2015). Strategie digitální gramotnosti ČR 2015-2020. https://www.mpsv.cz/web/cz/strategie-digitalni-gramotnosti-cr
- MŠMT. (2014). Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020. http://bit.ly/1sbh5Ia
- Nauč se programovat - Mindstorms LEGO.com. Mindstorms EV3 [online]. 2017 [cit. 2017-08-20]. Dostupné z: https://www.lego.com/cs-cz/mindstorms/learn-to-program.
- NEUMAJER, O. (2017). ČŠI o ICT ve školách: Zajištění nedostatečné, počítače zastaralé, připojení omezené, situace kritická. Spomocník. https://spomocnik.rvp.cz/clanek/21625/CSI-O-ICT-VE-SKOLACH-ZAJISTENI-NEDOSTATECNE-POCITACE-ZASTARALE-PRIPOJENI-OMEZENE-SITUACE-KRITICKA.html
- NOVÁK, D. (1997). Elektrotechnické stavebnice v technické výchově. 1. vyd. Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1997. 56 s. ISBN 80- 86039-37-4
- Oculus.com [online]. 2020 [cit. 2020-07-12]. Dostupné z: https://www.oculus.com/
- PARK, Eun Jung. Lego Mindstorms EV3: stavíme a programujeme roboty. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-802-5143-858.
- PATEL, S., & PROFESSOR, A. (2015). A Review on Laser Engraving Process. In IJSRD-International Journal for Scientific Research & Development| (Vol. 3). www.ijsrd.com
- PUŽÍK, Martin. Oculus Quest: Recenze a dojmy z hraní. Nejlepší VR brýle na trhu? Vrmag.cz [online]. Martin Pužík, 2019 [cit. 2020-07-12]. Dostupné z: https://vrmag.cz/oculus-quest-recenze-nejlepsi-vr-bryle/
- REDECKER, C., & PUNIE, Y. (2018). Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů. https://doi.org/10.2760/159770
Go to original source...
- ROBOTIÁDA [online]. Brno, 2013 [cit. 2017-08-20]. Dostupné z: http://robotiada.websense.cz/Odkazy.
- SALO, P., Virolainen, M., & Saarela, M. (2019). Holographic fan case study. HAMK Unlimited Professional. https://unlimited.hamk.fi/teknologia-ja-liikenne/holographic-fan-case-study/
- Sphero.com [online]. 2020 [cit. 2020-07-12]. Dostupné z: https://sphero.com/
- STEJSKAL, Ondřej. Rozšířená realita a její využití v současné době. Brno, 2016. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědy.
- ŠUBÁK, Michael. Čo môžete robiť s okuliarmi pre virtuálnu realitu pre smartfón. Virtualna realita [online]. Michael Šubák, 2016, 25.12.2016 [cit. 2020-07-01]. Dostupné z: https://virtualnarealita.eu/mobilna-vr/co-mozem-robit-v-mobilnej-vr/
- ŠUBÁK, Michael. V košiciach otvorili ďalšiu učebňu s virtuálnou realitou. Virtualna realita [online]. Michael Šubák, 2019, 16.5.2019 [cit. 2020-07-01]. Dostupné z: https://virtualnarealita.eu/vseobecne-virtualna-realita/nova-ucebna-s-vr-kosice/
- ŠUBÁK, Michael. VR okuliare pre mobilnú VR. Virtualna realita [online]. Michael Šubák, 2017, 28.4.2017 [cit. 2020-07-01]. Dostupné z: https://virtualnarealita.eu/mobilna-vr/vr-okuliare-prehlad/
- ZHENGHAO, Chen. et al. Who's Benefiting from MOOCs, and Why. 2015. [cit. 2017-1-27]. Dostupné z: https://hbr.org/2015/09/whos-benefiting-from-moocs-and-why