ISBN: 978-80-244-5925-7 | ISBN online: 978-80-244-5926-4 | DOI: 10.5507/pdf.21.24459257

Moderní technologie ve výuce

Kamil Kopecký, René Szotkowski, Lukáš Kubala, Veronika Krejčí, Martin Havelka


Kniha Moderní technologie ve výuce je průvodcem po světě vzdělávacích technologií, které lze s úspěchem využít ke zvyšování efektivity a kvality výuky na všech stupních škol. Svým zaměřením pak kniha cílí především na učitele, kteří se potřebují rychle ve světě moderních technologií zorientovat a potřebují jednoduchého průvodce. Publikace se skládá ze dvou hlavních částí – první je věnována představení nejrůznějších technologií, které lze efektivním způsobem využít ve výuce a také v domácí přípravě, druhá část pak nabízí konkrétní náměty pro využití jednotlivých technologií ve výuce konkrétních vyučovacích předmětů.

1. vydání, Publikováno: 2021, online: 2021, vydavatel: Univerzita Palackého v Olomouci, Křížkovského 8, 771 47 Olomouc



Reference

  1. 3D Matter. (2016). What is the best type of plastic for my 3D printing application? https://my3dmatter.com/what-is-the-best-type-of-plastic-for-my-3d-printing-application/
  2. ALAOUI, Y. (n.d.). Lithophanes: 3D Printing Your Photos! Instructables.Com. Retrieved May 22, 2020, from https://www.instructables.com/id/Litophanes-How-to-3D-Print-your-photos/
  3. ALLADJEX. Oculus Quest - recenze z pohledu běžného hráče. Games.cz [online]. Alladjex, 2019 [cit. 2020-07-12]. Dostupné z: https://games.tiscali.cz/recenze/oculus-quest-recenze-z-pohledu-bezneho-hrace-330447
  4. BACH, M. (2018). Ze 2D do 3D. Jak udělat 3D model z obrázku nebo fotografie? Josefprusa.Cz. https://josefprusa.cz/ze-2d-do-3d-jak-udelat-3d-model-z-obrazku-nebo-fotografie/
  5. Cvičebnice pro LEGO Mindstorms EV3. Metodický portál RVP: DIGIFOLIO [online]. 2015 [cit. 2017-08-20]. Dostupné z: http://digifolio.rvp.cz/artefact/file/download.php?file=74223&view=11751.
  6. ENDRŠTOVÁ, M. (2018). Učitelé v technologiích tápou, často končí u powerpointu, zjistila inspekce. IDNES. https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ucitele-neumi-vyuzivat-digitalni-technologie-setreni-ceska-skolni-inspekce.A180619_110644_domaci_nub?utm_source=facebook&utm_medium=sharecd&utm_campaign=desktop
  7. FORAL, Zdeněk. Vliv a role smartphonu na vzdělávání současnosti a budoucnosti - virtuální realita ve vzdělávání. Brno, 2017. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělání.
  8. HAVELKA, Martin a STOFFOVÁ, Veronika. Robotika - stavba a programování robotů [CD-ROM]. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. Studijní texty. ISBN 978-80-244-5194-7.
  9. ILDA. (n.d.). Laser Safety Facts. Retrieved May 22, 2020, from https://www.lasersafetyfacts.com/
  10. INSPIRE. (n.d.). Artie 3000. Retrieved May 24, 2020, from https://engineering.purdue.edu/INSPIRE/Reviews/toys/artie-3001
  11. Ke stažení - Mindstorms LEGO.com. Mindstorms EV3 [online]. 2017 [cit. 2017-08-20]. Dostupné z: https://www.lego.com/cs-cz/mindstorms/downloads.
  12. KONEČNÝ, Lukáš. Aktuální projekty virtuální reality ve vzdělávání. Brno, 2018. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Kabinet informačních studií a knihovnictví.
  13. KOPECKÝ, K. (2019a). 3D tisková pera. Digidoupě. https://www.digidoupe.upol.cz/index.php/digiseznam/61-3d-pera
  14. KOPECKÝ, K. (2019b). Hlasoví asistenti - Google Assistant, Alexa, Siri a Cortana. Digidoupě. https://www.digidoupe.upol.cz/index.php/digiseznam/63-hlasovi-asistenti-google-assistant-alexa-siri-a-cortana
  15. KOPECKÝ, K. (2019c). Robotická ramena. Digidoupě. https://www.digidoupe.upol.cz/index.php/digiseznam/29-roboticka-ramena
  16. KRYŠTOF, Petr. Využití moderních informačních a komunikačních technologií ve výuce pro 2. stupeň základních škol. Olomouc, 2018. Diplomová práce. Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Katedra technické a informační výchovy.
  17. Microsoft. (2019). HoloLens 2 - přehled, funkce a specifikace. Microsoft Hololens2. https://www.microsoft.com/cs-cz/hololens/hardware
  18. Microsoft.com [online]. 2020 [cit. 2020-07-12]. Dostupné z: https://www.microsoft.com/cs-cz/p/corinth/9nblggh40bzv?activetab=pivot:overviewtab
  19. MIROVÁ, Erika. Rozšířená realita. Brno, 2015. Základní studijní materiál k e-learningu. Masarykova univerzita.
  20. MIROVÁ, Erika. Využití aplikací rozšířené reality ve výuce přírodních věd. Brno, 2017. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Kabinet informačních studií a knihovnictví.
  21. MPSV. (2015). Strategie digitální gramotnosti ČR 2015-2020. https://www.mpsv.cz/web/cz/strategie-digitalni-gramotnosti-cr
  22. MŠMT. (2014). Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020. http://bit.ly/1sbh5Ia
  23. Nauč se programovat - Mindstorms LEGO.com. Mindstorms EV3 [online]. 2017 [cit. 2017-08-20]. Dostupné z: https://www.lego.com/cs-cz/mindstorms/learn-to-program.
  24. NEUMAJER, O. (2017). ČŠI o ICT ve školách: Zajištění nedostatečné, počítače zastaralé, připojení omezené, situace kritická. Spomocník. https://spomocnik.rvp.cz/clanek/21625/CSI-O-ICT-VE-SKOLACH-ZAJISTENI-NEDOSTATECNE-POCITACE-ZASTARALE-PRIPOJENI-OMEZENE-SITUACE-KRITICKA.html
  25. NOVÁK, D. (1997). Elektrotechnické stavebnice v technické výchově. 1. vyd. Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1997. 56 s. ISBN 80- 86039-37-4
  26. Oculus.com [online]. 2020 [cit. 2020-07-12]. Dostupné z: https://www.oculus.com/
  27. PARK, Eun Jung. Lego Mindstorms EV3: stavíme a programujeme roboty. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-802-5143-858.
  28. PATEL, S., & PROFESSOR, A. (2015). A Review on Laser Engraving Process. In IJSRD-International Journal for Scientific Research & Development| (Vol. 3). www.ijsrd.com
  29. PUŽÍK, Martin. Oculus Quest: Recenze a dojmy z hraní. Nejlepší VR brýle na trhu? Vrmag.cz [online]. Martin Pužík, 2019 [cit. 2020-07-12]. Dostupné z: https://vrmag.cz/oculus-quest-recenze-nejlepsi-vr-bryle/
  30. REDECKER, C., & PUNIE, Y. (2018). Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů. https://doi.org/10.2760/159770 Přejít k původnímu zdroji...
  31. ROBOTIÁDA [online]. Brno, 2013 [cit. 2017-08-20]. Dostupné z: http://robotiada.websense.cz/Odkazy.
  32. SALO, P., Virolainen, M., & Saarela, M. (2019). Holographic fan case study. HAMK Unlimited Professional. https://unlimited.hamk.fi/teknologia-ja-liikenne/holographic-fan-case-study/
  33. Sphero.com [online]. 2020 [cit. 2020-07-12]. Dostupné z: https://sphero.com/
  34. STEJSKAL, Ondřej. Rozšířená realita a její využití v současné době. Brno, 2016. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědy.
  35. ŠUBÁK, Michael. Čo môžete robiť s okuliarmi pre virtuálnu realitu pre smartfón. Virtualna realita [online]. Michael Šubák, 2016, 25.12.2016 [cit. 2020-07-01]. Dostupné z: https://virtualnarealita.eu/mobilna-vr/co-mozem-robit-v-mobilnej-vr/
  36. ŠUBÁK, Michael. V košiciach otvorili ďalšiu učebňu s virtuálnou realitou. Virtualna realita [online]. Michael Šubák, 2019, 16.5.2019 [cit. 2020-07-01]. Dostupné z: https://virtualnarealita.eu/vseobecne-virtualna-realita/nova-ucebna-s-vr-kosice/
  37. ŠUBÁK, Michael. VR okuliare pre mobilnú VR. Virtualna realita [online]. Michael Šubák, 2017, 28.4.2017 [cit. 2020-07-01]. Dostupné z: https://virtualnarealita.eu/mobilna-vr/vr-okuliare-prehlad/
  38. ZHENGHAO, Chen. et al. Who's Benefiting from MOOCs, and Why. 2015. [cit. 2017-1-27]. Dostupné z: https://hbr.org/2015/09/whos-benefiting-from-moocs-and-why