
ISBN: 978-80-244-6299-8 | ISBN online: 978-80-244-6300-1 | DOI: 10.5507/pdf.23.24462998
Nová média ve výuce mediální výchovy
- Dominik Voráč, Kamil Kopecký
Monografie přináší základní přehled o nových fenoménech, které jsou spojeny se světem internetu a digitálních technologií. Čtenáře postupně seznamuje s tématy jako informační gramotnost, sociální sítě, falešné zprávy na internetu či digitální well-being. Kromě přehledu o tématech a jejich možném vlivu na děti a dospívající poskytuje také rady, jak o těchto tématech učit na základních a středních školách.
1. vydání, Publikováno: 2023, online: 2023, vydavatel: Univerzita Palackého v Olomouci, Křížkovského 8, 771 47 Olomouc
Reference
- Active Radio. (n.d.). Podcast roku. Retrieved January 24, 2023, from https://www.podcastroku.cz/
- Allcott, H., Braghieri, L., Eichmeyer, S., Gentzkow, M., Baym, N., Burke, M., Franco, A., Leavitt, A., Rogers, T., & Waldfogel, J. (2020). The Welfare Effects of Social Media. American Economic Review, 110(3), 629-676. https://doi.org/10.1257/AER.20190658
Přejít k původnímu zdroji...
- AMI Digital. (2021). AMI Digital Index 2021. https://amidigital.cz/ami-digital-index-2021/
- AMI Digital. (2022). AMI Digital Index 2022. https://amidigital.cz/index2022/
- APA. (2000). Violent video games can increase aggression. American Psychological Association. https://www.apa.org/news/press/releases/2000/04/video-games
- APA. (2020). APA RESOLUTION on Violent Video Games. American Psychological Association. https://doi.org/10.1016/j.jpeds.2008.11.033
Přejít k původnímu zdroji...
- Axelsson, C. A. W., Guath, M., & Nygren, T. (2021). Learning how to separate fake from real news: Scalable digital tutorials promoting students' civic online reasoning. Future Internet, 13(3). https://doi.org/10.3390/fi13030060
Přejít k původnímu zdroji...
- Bezpečnostní informací služba. (2015). Výroční zpráva Bezpečnostní informační služby za rok 2014 Obsah. https://www.bis.cz/public/site/bis.cz/content/vyrocni-zpravy/2014-vz-cz.pdf
- Boxell, L., Gentzkow, M., & Shapiro, J. M. (2017). Greater Internet use is not associated with faster growth in political polarization among US demographic groups. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 114(40). https://doi.org/10.1073/pnas.1706588114
Přejít k původnímu zdroji...
- Breakstone, J., Smith, M., Wineburg, S., Rapaport, A., Carle, J., Garland, M., & Saavedra, A. (2021). Students' Civic Online Reasoning: A National Portrait. Educational Researcher, 50(8). https://doi.org/10.3102/0013189X211017495
Přejít k původnímu zdroji...
- Brown, R. C., Bendig, E., Fischer, T., David Goldwich, A., Baumeister, H., & Plener, P. L. (2019). Can acute suicidality be predicted by Instagram data? Results from qualitative and quantitative language analyses. PLoS ONE, 14(9). https://doi.org/10.1371/journal.pone.0220623
Přejít k původnímu zdroji...
- Brožovská, N. (2021). Rodičům se nelíbí "mediální výchova" ve školách. Vidí v ní manipulaci s dětmi. https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Rodicum-se-nelibi-medialni-vychova-ve-skolach-Vidi-v-ni-manipulaci-s-detmi-678713
- Buckingham, D. (2021). Media literacy policy: the reduced version. https://davidbuckingham.net/2021/08/27/media-literacy-policy-the-reduced-version/
- Cash, H., D. Rae, C., H. Steel, A., & Winkler, A. (2012). Internet Addiction: A Brief Summary of Research and Practice. Current Psychiatry Reviews, 8(4). https://doi.org/10.2174/157340012803520513
Přejít k původnímu zdroji...
- Česká škola. (2017). "Tam by sednul granát." Prvňáci teplické školy terčem kyberšikany. http://www.ceskaskola.cz/2017/11/tam-by-sednul-granat-prvnaci-teplicke.html
- Česká školní inspekce. (2018). Mediální výchova na základních a středních školách ve školním roce 2017/2018. https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Tematicka-zprava-Medialni-vychova-na-ZS-a-SS-ve-sk
- Česká tisková kancelář. (2022, June 6). Fiala: Vypnutí dezinformačních webů je jen přechodné opatření. https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/fiala-vypnuti-dezinformacnich-webu-je-jen-prechodne-opatreni/2215958
- Český statistický úřad. (2021). Informační společnost v číslech. https://www.czso.cz/documents/10180/164503431/06100422.pdf/69ccf5e2-92e8-4dcd-b22a-cb3df3e8119a?version=1.3
- Chum, Ji. (2022, April 1). Gazdík: Plošně roste agresivita dětí, může za to i covid. Projít u vstupu do školy rámem není řešení | Radiožurnál. Radiožurnál. https://radiozurnal.rozhlas.cz/gazdik-plosne-roste-agresivita-deti-muze-za-i-covid-projit-u-vstupu-do-skoly-8714941
- Ciroková, K. (2022). Potrestejte žáka, co mě nahrál, žádá učitelka, která šířila dezinformace. Seznam Zprávy. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-potrestejte-zaka-co-me-nahral-zada-ucitelka-ktera-sirila-dezinformace-198997
- CNN Money. (2017). Social Media Manager - 2017 Best Jobs in America. https://money.cnn.com/gallery/pf/2017/01/05/best-jobs-2017/42.html
- Cull, N., Culbert, D., & Welch, D. (2003). Propaganda and mass persuasion. ABC-CLIO.
- Cunliffe, T. B., Gacono, C. B., & Smith, J. M. (2021). Understanding Bias in Diagnosing, Assessing, and Treating Female Offenders. Understanding Female Offenders, 33-112. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-823372-6.00006-0
Přejít k původnímu zdroji...
- Dame Adjin-Tettey, T. (2022). Combating fake news, disinformation, and misinformation: Experimental evidence for media literacy education. Http://Www.Editorialmanager.Com/Cogenthumanities, 9(1). https://doi.org/10.1080/23311983.2022.2037229
Přejít k původnímu zdroji...
- de Veirman, M., Hudders, L., & Nelson, M. R. (2019). What Is Influencer Marketing and How Does It Target Children? A Review and Direction for Future Research. In Frontiers in Psychology (Vol. 10). https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.02685
Přejít k původnímu zdroji...
- Delfabbro, P., King, D. L., & Williams, J. (2021). The psychology of cryptocurrency trading: Risk and protective factors. Journal of Behavioral Addictions, 10(2), 201-207. https://doi.org/10.1556/2006.2021.00037
Přejít k původnímu zdroji...
- Demandsage. (n.d.). YouTube Statistics (2023) - Updated Data, Facts & Figures Shared! Retrieved January 24, 2023, from https://www.demandsage.com/youtube-stats/
- Drummond, A., Sauer, J. D., & Ferguson, C. J. (2020). Do longitudinal studies support long-term relationships between aggressive game play and youth aggressive behaviour? A meta-analytic examination. Royal Society Open Science, 7(7), 200373. https://doi.org/10.1098/RSOS.200373
Přejít k původnímu zdroji...
- Endestad, T., Heim, J., Kaare, B., Torgersen, L., & Brandtzaeg, P. B. (2011). Media user types among young children and social displacement. Nordicom Review, 32(1), 17-30. https://doi.org/10.1515/nor-2017-0102
Přejít k původnímu zdroji...
- Erhart, M., & Kropáčková, R. (2018). Neziskovky jako terč? Podle Volného vymývají dětem mozky. 'Pomáhají tam, kde stát zaspal,' oponuje Gajdůšková. https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/lubomir-volny-spd-alena-gajduskova-cssd_1808081346_haf
- Evropská komise. (n.d.). Posílený kodex zásad boje proti dezinformacím. Retrieved July 12, 2022, from https://ec.europa.eu/info/strategy/priorities-2019-2024/new-push-european-democracy/european-democracy-action-plan/strengthened-eu-code-practice-disinformation_cs
- Festinger, L. (1954). A Theory of Social Comparison Processes. Human Relations, 7(2). https://doi.org/10.1177/001872675400700202
Přejít k původnímu zdroji...
- Forbes. (2022). Žebříček Nejvýdělečnější youtubeři Česka 2022. https://forbes.cz/zebricky/nejvydelecnejsi-youtuberi-ceska-2022/
- Fragen, J. (2022, December 5). PUBG Mobile hits $9B in lifetime consumer spending. Venture Beat. https://venturebeat.com/games/pubg-mobile-9-billion-lifetime-spending-pubgm-sensor-tower/
- Frison, E., & Eggermont, S. (2017). Browsing, Posting, and Liking on Instagram: The Reciprocal Relationships between Different Types of Instagram Use and Adolescents' Depressed Mood. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 20(10). https://doi.org/10.1089/cyber.2017.0156
Přejít k původnímu zdroji...
- FSV UK. (2018). Skrytou reklamu na internetu pozná jedno díte z deseti, zjistili výzkumníci z Univerzity Karlovy.
- FSV UK. (2019). TZ: Nový výzkum FSV UK ukazuje neférové praktiky tabákových společností. https://fsv.cuni.cz/tz-novy-vyzkum-fsv-uk-ukazuje-neferove-praktiky-tabakovych-spolecnosti
- Fuller, A. (2021). YouTube star, 21, takes her own life after being bombarded with hateful messages online "for years". The Sun. https://www.thesun.co.uk/news/17008377/youtube-star-takes-own-life-hateful-messages/
- Fung, I. C. H., Blankenship, E. B., Ahweyevu, J. O., Cooper, L. K., Duke, C. H., Carswell, S. L., Jackson, A. M., Jenkins, J. C., Duncan, E. A., Liang, H., Fu, K. W., & Tse, Z. T. H. (2018). Public Health Implications of Image-Based Social Media: A Systematic Review of Instagram, Pinterest, Tumblr, and Flickr. In The Permanente journal (Vol. 24). https://doi.org/10.7812/TPP/18.307
Přejít k původnímu zdroji...
- Garmazhapova, A. (2013). Gde zhivut trolli. Kak rabotayut internet-provokatory v Sankt-Peterburge i kto imi zapravlyayet. Novaja Gazeta. https://novayagazeta.ru/articles/2013/09/09/56265-gde-zhivut-trolli-kak-rabotayut-internet-provokatory-v-sankt-peterburge-i-kto-imi-zapravlyaet
- Goodman, R., & Hendrix, J. (2022). Major Highlights of the January 6th Report. Just Security. https://www.justsecurity.org/84551/important-elements-of-the-january-6th-report/
- Granic, I., Lobel, A., & Engels, R. C. M. E. (2013). The Benefits of Playing Video Games. https://doi.org/10.1037/a0034857
Přejít k původnímu zdroji...
- Green, C. S., & Bavelier, D. (2006). Effect of action video games on the spatial distribution of visuospatial attention. Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, 32(6), 1465-1478. https://doi.org/10.1037/0096-1523.32.6.1465
Přejít k původnímu zdroji...
- Green, C. S., & Bavelier, D. (2007). Action-video-game experience alters the spatial resolution of vision: Research article. Psychological Science, 18(1), 88-94. https://doi.org/10.1111/j.1467-9280.2007.01853.x
Přejít k původnímu zdroji...
- Gregor, M., & Vejvodová, P. (2016). Analýza manipulativních technik na vybraných českých serverech.
- Guess, A., Lyons, B., Nyhan, B., & Reifler, J. (2018). Avoiding the Echo Chamber about Echo Chambers: Why selective exposure to like-minded political news is less prevalent than you think. In Knight Foundation.
- Hall, J. A., Johnson, R. M., & Ross, E. M. (2019). Where does the time go? An experimental test of what social media displaces and displaced activities' associations with affective well-being and quality of day. New Media and Society, 21(3), 674-692. https://doi.org/10.1177/1461444818804775
Přejít k původnímu zdroji...
- Hall, J. A., Kearney, M. W., & Xing, C. (2019). Two tests of social displacement through social media use. Information Communication and Society, 22(10), 1396-1413. https://doi.org/10.1080/1369118X.2018.1430162
Přejít k původnímu zdroji...
- Hart, G. (n.d.). The five w's of online help systems. Retrieved March 21, 2023, from https://www.geoff-hart.com/articles/2002/fivew.htm
- Higgins, E. T. (1987). Self-discrepancy: A theory relating self and affect. Psychological Review, 94(3), 319-340. https://doi.org/10.1037/0033-295X.94.3.319
Přejít k původnímu zdroji...
- Hobbs, R. (2010). Digital and Media Literacy: A Plan of Action. In Pediatrics (Vol. 126, Issue 3).
- Hrejzek, L. (2022). Shopaholicadel o útocích po rozhovoru pro Expres: Odchytli nás před domem, zachránil mě David. Expres.Cz. https://www.expres.cz/celebrity/shopaholicadel-adela-pulcova-sikana-drsna-chovani-chomutov-vyhruzky.A220830_125315_dx-celebrity_lare
- iab. (2021). Study Finds Internet Economy Grew Seven Times Faster Than Total U.S. Economy, Created Over 7 Million Jobs in the Last Four Years. https://www.iab.com/news/study-finds-internet-economy-grew-seven-times-faster/
- Iyengar, S. S., & Lepper, M. R. (2000). When Choice is Demotivating: Can One Desire Too Much of a Good Thing? https://doi.org/10.1037/0022-3514.79.6.995
Přejít k původnímu zdroji...
- Jenny, S., Gawrysiak, J., & Besombes, N. (2021). Esports.edu: An Inventory and Analysis of Global Higher Education Esports Academic Programming and Curricula. International Journal of Esports. https://www.ijesports.org/article/59/html
- Jiotsa, B., Naccache, B., Duval, M., Rocher, B., & Grall-Bronnec, M. (2021). Social Media Use and Body Image Disorders: Association between Frequency of Comparing One's Own Physical Appearance to That of People Being Followed on Social Media and Body Dissatisfaction and Drive for Thinness. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(6), 2880. https://doi.org/10.3390/ijerph18062880
Přejít k původnímu zdroji...
- Jirák, J., & Šťastná, L. (2012). K periodizaci vývoje mediální výchovy a mediálního vzdělávání v českém prostředí v evropském kontextu. Sborník Národního Muzea v Praze.
- Jirák, J., Šťastná, L., & Zezulková, M. (2018). Mediální výchova jako průřezové téma.
- JSNS. (n.d.). Metodická koncepce 5 klíčových otázek pro mediální výchovu. Retrieved July 21, 2022, from https://www.jsns.cz/projekty/medialni-vzdelavani/5-klicovych-otazek-metodicka-koncepce
- Kasík, P. (2022). Vraťte Česko Čechům, vyzývala Čína. Facebook odhalil proruskou propagandu. Seznam Zprávy. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/tech-technologie-internet-vratte-cesko-cechum-vyzyvala-cina-facebook-odhalil-proruskou-propagandu-215673
- Kochanny, K. (2019). The Impact of Binge-Watching on Your Health. Michigan State University.
- Kopecký, K., Szotkowski, R., Kvintová, J., Křeménková, L., & Voráč, D. (2022). Děti a kult krásy v on-line světě. https://www.e-bezpeci.cz/index.php/pohledem-vedy/2658-deti-a-kult-krasy-v-online-svete-vyzkum
- Kopecký, K., Szotkowski, R., Voráč, D., Mikulcová, K., & Krejčí, V. (2021). Český učitel ve světě médií. https://e-bezpeci.cz/index.php/ke-stazeni/vyzkumne-zpravy/149-cesky-ucitel-ve-svete-medii-2021/file
- Kopecký, K., & Voráč, D. (2020). Syndrom FoMO (fear of missing out). Řízení Školy. https://www.rizeniskoly.cz/aktuality/syndrom-fomo-fear-of-missing-out.a-7155.html
- Kopřiva, J. (2016, November 5). Bubble tea, hit mezi mladými, má problémy v podobě spousty cukru a konzervantů. Lidovky.Cz. https://www.lidovky.cz/relax/zajimavosti/bubble-tea-hit-mezi-mladymi-ma-problemy-v-podobe-spousty-cukru-a-konzervantu.A161105_131132_ln-zajimavosti_jko
- Kraut, R., Kiesler, S., Boneva, B., Cummings, J., Helgeson, V., & Crawford, A. (2002). Internet paradox revisited. Journal of Social Issues, 58(1). https://doi.org/10.1111/1540-4560.00248
Přejít k původnímu zdroji...
- Kraut, R., Patterson, M., Lundmark, V., Kiesler, S., Mukopadhyay, T., & Scherlis, W. (1998). Internet Paradox: A Social Technology That Reduces Social Involvement and Psychological Well-Being? American Psychologist, 53(9). https://doi.org/10.1037/0003-066X.53.9.1017
Přejít k původnímu zdroji...
- Kubant, V. (2020). 'Řešení se přímo nabízí.' Za komentář pod fotkou teplických prvňáčků dostal Kroupa podmínku. IRozlas. https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/teplice-zs-plynarenska-komentar_2007161324_pj
- Leboeuf, C. (2021). What Is Body Positivity? The Path from Shame to Pride. Philosophical Topics, 47(2). https://doi.org/10.5840/PHILTOPICS201947218
Přejít k původnímu zdroji...
- Lister, M., Dovey, J., Giddings, S., Grant, I. H., & Kelly, K. (2009). New media : a critical introduction. https://www.routledge.com/New-Media-A-Critical-Introduction/Lister-Dovey-Giddings-Grant-Kelly/p/book/9780415431613
Přejít k původnímu zdroji...
- Listina základních práv a svobod. (n.d.). Poslanecká Sněmovna Parlamentu České Republiky. Retrieved March 22, 2023, from https://www.psp.cz/docs/laws/listina.html
- Macek, J. (2013). Poznámky ke studiím nových médií. Masarykova univerzita. https://medzur.fss.muni.cz/media/6631/poznamky-ke-studiim-novych-medii.pdf
- Masarykova univerzita. (2021). Koncepce rozvoje univerzitního sportu na MU. https://www.fsps.muni.cz/media/3376351/koncepce-univerzitniho-sportu-21-25.pdf
- Mašek, J. (2020). Odborný článek: O Wikipedii - díl 2.: Jak se hlídá Wikipedie. Metodický Portál RVP. https://clanky.rvp.cz/clanek/22426/O-WIKIPEDII-DIL-2-JAK-SE-HLIDA-WIKIPEDIE.html
- Matrix, S. (2014). The Netflix Effect: Teens, Binge Watching, and On-Demand Digital Media Trends. Jeunesse: Young People, Texts, Cultures, 6(1). https://doi.org/10.1353/jeu.2014.0002
Přejít k původnímu zdroji...
- McGrew, S., & Byrne, V. L. (2020). Who Is behind this? Preparing high school students to evaluate online content. Journal of Research on Technology in Education, 53(4). https://doi.org/10.1080/15391523.2020.1795956
Přejít k původnímu zdroji...
- Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. (2017). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. http://www.nuv.cz/file/4986/
- Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. (2020). Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+. www.msmt.cz
- Ministerstvo vnitra České republiky. (n.d.). Centrum proti terorismu a hybridním hrozbám. Centrum Proti Terorismu a Hybridním Hrozbám. Retrieved July 12, 2022, from https://www.mvcr.cz/cthh/clanek/centrum-proti-terorismu-a-hybridnim-hrozbam.aspx
- Ministry of Education and Culture. (2018). Media literacy in Finland: National media education policy.
- Moreno, M. A., Ton, A., Selkie, E., & Evans, Y. (2016). Secret Society 123: Understanding the Language of Self-Harm on Instagram. Journal of Adolescent Health, 58(1). https://doi.org/10.1016/j.jadohealth.2015.09.015
Přejít k původnímu zdroji...
- Novinky.cz. (2009, March 14). Mladík před masakrem ve Winnendenu hrál počítačovou hru. https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/mladik-pred-masakrem-ve-winnendenu-hral-pocitacovou-hru-40221616
- Obar, J. A., & Wildman, S. (2015). Social media definition and the governance challenge: An introduction to the special issue. In Telecommunications Policy (Vol. 39, Issue 9). https://doi.org/10.1016/j.telpol.2015.07.014
Přejít k původnímu zdroji...
- Overgaard, C. S. B., & Woolley, S. (2022). How social media platforms can reduce polarization. Brookings. https://www.brookings.edu/techstream/how-social-media-platforms-can-reduce-polarization/
- Parreno, R. (2022). Gaming Is Five Times Bigger Than Movies Now - Gameranx. Gameranx. https://gameranx.com/updates/id/416500/article/gaming-is-five-times-bigger-than-movies-now/
- Pennycook, G., McPhetres, J., Zhang, Y., Lu, J. G., & Rand, D. G. (2020). Fighting COVID-19 Misinformation on Social Media: Experimental Evidence for a Scalable Accuracy-Nudge Intervention. Psychological Science, 31(7), 770-780. https://doi.org/10.1177/0956797620939054
Přejít k původnímu zdroji...
- Pennycook, G., & Rand, D. G. (2021). The Psychology of Fake News. Trends in Cognitive Sciences, 25(5), 388-402. https://doi.org/10.1016/J.TICS.2021.02.007
Přejít k původnímu zdroji...
- Pew Research Center. (2018). Teens, Social Media & Technology 2018. https://www.pewresearch.org/internet/2018/05/31/teens-social-media-technology-2018/
- Pew Research Center. (2021). Social Media Use in 2021. https://www.pewresearch.org/internet/2021/04/07/social-media-use-in-2021/
- Pizzi, M. (2013). Putin dissolves RIA Novosti news agency | Al Jazeera America. AlJazeera. http://america.aljazeera.com/articles/2013/12/9/putin-dissolves-rianovostinewsagency.html
- Potter, W. J. (2022a). Analyzing the Distinction between Protectionism and Analyzing the Distinction between Protectionism and Empowerment As Perspectives on Media Literacy Education Empowerment As Perspectives on Media Literacy Education. https://digitalcommons.uri.edu/jmle-preprints
Přejít k původnímu zdroji...
- Potter, W. J. (2022b). Seven Skills of Media Literacy. In Seven Skills of Media Literacy. https://doi.org/10.4135/9781544377025
Přejít k původnímu zdroji...
- Prensky, M. (2001). Digital Natives, Digital Immigrants. 9(5).
Přejít k původnímu zdroji...
- Randal, M. (2003). Propaganda and the ethics of persuasion. Choice Reviews Online, 40(09). https://doi.org/10.5860/choice.40-5152
Přejít k původnímu zdroji...
- Rees, K. (2022). These 8 Tech Giants Have Invested Big in The Metaverse. MUO. https://www.makeuseof.com/companies-investing-in-metaverse/
- Reifová, I. (2004). Slovník mediální komunikace. Portál.
- Rousseau, A., Eggermont, S., & Frison, E. (2017). The reciprocal and indirect relationships between passive Facebook use, comparison on Facebook, and adolescents' body dissatisfaction. Computers in Human Behavior, 73. https://doi.org/10.1016/j.chb.2017.03.056
Přejít k původnímu zdroji...
- Rubinelli, S., Purnat, T. D., Wihelm, E., Traicoff, D., Namageyo-Funa, A., Thomson, A., Wardle, C., Lamichhane, J., Briand, S., & Nguyen, T. (2022). WHO competency framework for health authorities and institutions to manage infodemics: its development and features. Human Resources for Health, 20(1). https://doi.org/10.1186/S12960-022-00733-0
Přejít k původnímu zdroji...
- Sauce, B., Liebherr, M., Judd, N., & Klingberg, T. (2022). The impact of digital media on children's intelligence while controlling for genetic differences in cognition and socioeconomic background. Scientific Reports 2022 12:1, 12(1), 1-14. https://doi.org/10.1038/s41598-022-11341-2
Přejít k původnímu zdroji...
- Savchuk, L. (n.d.). My life as a troll - Lyudmila Savchuk's story. Retrieved January 21, 2023, from https://www.diis.dk/en/my-life-as-a-troll-lyudmila-savchuk-s-story
- Sejbalová, P., & Martincová, J. (2021). SDĚLENÍ Z PRAXE Průzkum na téma: Děti ohrožené pornografií a on-line sexuálními agresory. https://doi.org/10.36290/psy.2021.040
Přejít k původnímu zdroji...
- Šlerka, J. (n.d.). Techniky ruské propagandy. Česká televize. Retrieved January 19, 2023, from https://edu.ceskatelevize.cz/video/8687-techniky-ruske-propagandy?vsrc=tema&vsrcid=medialni-vychova
- Sloboda, Z., Foretová, P., & Burianec, J. (2022). Studie mediální gramotnosti populace ČR: Mediální gramotnost osob starších 15 let.
- Smahelova, M., Drtilova, H., Smahel, D., & Cevelicek, M. (2020). Internet Usage by Women with Eating Disorders during Illness and Recovery. Health Communication, 35(5), 628-636. https://doi.org/10.1080/10410236.2019.1582135
Přejít k původnímu zdroji...
- Smit, C. R., Buijs, L., van Woudenberg, T. J., Bevelander, K. E., & Buijzen, M. (2019). The Impact of Social Media Influencers on Children's Dietary Behaviors. Frontiers in Psychology, 10. https://doi.org/10.3389/FPSYG.2019.02975
Přejít k původnímu zdroji...
- Stanford History Education Group, Wineburg, S., McGrew, S., Breakstone, J., & Ortega, T. (2016). Evaluating information: The cornerstone of civic online reasoning. Stanford Digital Repository.
- Statista. (n.d.). Netflix: number of subscribers worldwide 2022. Retrieved January 24, 2023, from https://www.statista.com/statistics/250934/quarterly-number-of-netflix-streaming-subscribers-worldwide/
- Steinsbekk, S., Wichstrøm, L., Stenseng, F., Nesi, J., Hygen, B. W., & Skalická, V. (2021). The impact of social media use on appearance self-esteem from childhood to adolescence - A 3-wave community study. Computers in Human Behavior, 114. https://doi.org/10.1016/j.chb.2020.106528
Přejít k původnímu zdroji...
- STEM. (2022a). Dezinformace ohrožují naši bezpečnost, myslí si Češi. Většina souhlasí s omezováním dezinformačních zdrojů. https://www.stem.cz/dezinformace-ohrozuji-nasi-bezpecnost-mysli-si-cesi-vetsina-souhlasi-s-omezovanim-dezinformacnich-zdroju/
- STEM. (2022b, May 1). Dezinformace ohrožují naši bezpečnost, myslí si Češi. Většina souhlasí s omezováním dezinformačních zdrojů. https://www.stem.cz/dezinformace-ohrozuji-nasi-bezpecnost-mysli-si-cesi-vetsina-souhlasi-s-omezovanim-dezinformacnich-zdroju/
- STEM/MARK. (n.d.). Kryptoměny. Retrieved July 25, 2022, from https://www.stemmark.cz/tag/kryptomeny/
- STEM/MARK. (2018). Mediální gramotnost je v Česku nízká - pouze čtvrtina dospělé populace v ní dosahuje uspokojivé úrovně. https://www.stemmark.cz/medialni-gramotnost-je-v-cesku-nizka-pouze-ctvrtina-dospele-populace-v-ni-dosahuje-uspokojive-urovne/
- STEM/MARK. (2022). Mediální gramotnost Čechů roste, častěji dokážou rozpoznat fake news. https://www.stemmark.cz/medialni-gramotnost-cechu-roste-casteji-dokazou-rozpoznat-fake-news/
- Stieger, S., Graf, H. M., Riegler, S. P., Biebl, S., & Swami, V. (2022). Engagement with social media content results in lower appearance satisfaction: An experience sampling study using a wrist-worn wearable and a physical analogue scale. Body Image, 43, 232-243. https://doi.org/10.1016/j.bodyim.2022.09.009
Přejít k původnímu zdroji...
- Ulvi, O., Karamehic-Muratovic, A., Baghbanzadeh, M., Bashir, A., Smith, J., & Haque, U. (2022). Social Media Use and Mental Health: A Global Analysis. Epidemiologia 2022, Vol. 3, Pages 11-25, 3(1), 11-25. https://doi.org/10.3390/EPIDEMIOLOGIA3010002
Přejít k původnímu zdroji...
- van Bavel, J. J., Rathje, S., Harris, E., Robertson, C., & Sternisko, A. (2021). How social media shapes polarization. Trends in Cognitive Sciences, 25(11), 913-916. https://doi.org/10.1016/j.tics.2021.07.013
Přejít k původnímu zdroji...
- Varma, A. (2022). Sun gazing: Definition, benefits, how to do it. Medical News Today. https://www.medicalnewstoday.com/articles/sun-gazing
- Vizcaino, M., Buman, M., Desroches, T., & Wharton, C. (2020). From TVs to tablets: The relation between device-specific screen time and health-related behaviors and characteristics. BMC Public Health, 20(1). https://doi.org/10.1186/s12889-020-09410-0
Přejít k původnímu zdroji...
- Voráč, D. (2023). Návrat do historie: jak se snažil Sputnik ovlivnit názory české společnosti? Mediální Výchova pro 21. Století. https://www.mv21.cz/post/n%C3%A1vrat-do-historie-jak-se-sna%C5%BEil-sputnik-ovlivnit-n%C3%A1zory-%C4%8Desk%C3%A9-spole%C4%8Dnosti
- Vosáhlo, J. (2022). Od katedry do sněmovny. Úplně jiný svět, líčí poslanec. A něco o neziskovkách ve školách. https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Od-katedry-do-snemovny-Uplne-jiny-svet-lici-poslanec-A-neco-o-neziskovkach-ve-skolach-697664
- Wikipedia. (n.d.). Uvádění zdrojů. Retrieved January 20, 2023, from https://cs.wikipedia.org/wiki/Wikipedie:Uv%C3%A1d%C4%9Bn%C3%AD_zdroj%C5%AF
- Wirnitzer, J. (2015). Rusko vypustilo propagandistický Sputnik, nově má i českou verzi - iDNES.cz. IDnes.Cz. https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/novy-rusky-web-sputnik.A150306_153503_domaci_jw
- Yang, C. C., Chen, H., & Hong, K. (2003). Visualization of large category map for Internet browsing. Decision Support Systems, 35(1), 89-102. https://doi.org/10.1016/S0167-9236(02)00101-X
Přejít k původnímu zdroji...
- Young, K. (2009). Understanding Online Gaming Addiction and Treatment Issues for Adolescents. Https://Doi.Org/10.1080/01926180902942191, 37(5), 355-372. https://doi.org/10.1080/01926180902942191
Přejít k původnímu zdroji...