
ISBN: 978-80-244-6509-8 | ISBN online: 978-80-244-6510-4 | DOI: 10.5507/cmtf.24.24465098
Hravé učení, vážný dopad
Inovativní cesty ve studiu sociální práce a sociální pedagogiky
- Gabriela Šarníková, Zdeněk Meier, Kristýna Gábová, Ondřej Buchta, Lukáš Hodis, Peter Tavel
Publikace je zaměřena na profesi sociálního pracovníka a sociálního pedagoga z hlediska současných potřeb, výzev, možností uplatnění a také studia, ale i limitů a rizik uvedených povolání. Teoretická část je popisná, analytická a obsahuje kapitoly zaměřené na činnost a přípravu sociálního pracovníka a sociálního pedagoga v různých evropských zemích a na charakteristiku kompetencí, jež jsou pro výkon těchto profesí potřebné. Praktickou část tvoří metodický materiál obsahující inovativní přístupy, které doporučujeme pro pregraduální přípravu v uvedených oborech.
1. vydání, Publikováno: 2024, online: 2024, vydavatel: Univerzita Palackého v Olomouci, Křížkovského 8, 771 47 Olomouc
Reference
- ANDREWS, H. H., 2021. The Map Imposes on the Territory. Hellametamodernism [online] [akt. 2021-09-07] [cit. 2024-01-08]. Dostupné z: https://hellametamodernism.com/the-map-imposes-on-the-territory/
- ARMSTRONG MELSER, N., 2019. Teaching soft skills in a hard world. London: Rowman & Littlefield. ISBN 978-1-4758-4655-3.
- ARSLAN, G., YILDIRIM, M., TANHAN, A. a KILINÇ, M., 2023. Social Inclusion to Promote Mental Health and Well-Being of Youths in Schools. In: BOYLE, C. a ALLEN, K.-A., eds. Research for Inclusive Quality Education. Sustainable Development Goals Series. Singapore: Springer, s. 113-122. ISBN 978-981-16-5908-9. Dostupné z: https://doi.org/10.1007/978-981-16-5908-9_9
Přejít k původnímu zdroji...
- Asociace sociálních pedagogů, 2023 [online] [cit. 2023-11-04]. Dostupné z: https://asocp.cz/
- Asociace vzdělavatelů v sociální práci, 2023 [online] [cit. 2023-11-04]. Dostupné z: http://www.asvsp.org/vzdelavani/
- BAKALARCZYK, R., 2011. Główne wyzwania dla Polityki Społecznej w Polsce. Liberté! [online] [cit. 2023-12-05]. Dostupné z: https://liberte.pl/glowne-wyzwania-dla-polityki-spolecznej-w-polsce/
- BARKLEY, S., 2021. 15 Reasons Why Making Mistakes Helps You Get Stronger. In: Power of Positivity [online] [publ. 2021-04-13] [akt. 2023-05-21] [cit. 2024-01-06]. Dostupné z: https://www.powerofpositivity.com/making-mistakes-get-stronger/
- BARSBY, V., 2023. Life-story education [online] [2023-10-15]. Dostupné z: https://www.lifestoryeducation.com/
- BEDNAŘÍK, A., 2003. Riešenie konfliktov. Bratislava: PDCS. ISBN 80-968095-4-7. Dostupné na internetu: https://www.pdcs.sk/publikacie/detail/riesenie-konfliktov
- BELZ, H. a SIEGRIST, M., 2001. Klíčové kompetence a jejch rozvíjení. Praha: Portál. ISBN 80-7178-479-6.
- BESSUODO, M., 2019. The Map is not the Territory. The Possible, 2019(5), [online] [cit., 2024-01-06]. Dostupné z: https://www.the-possible.com/the-map-is-not-the-territory/
- BRENK, M., 2012. Od społecznika do profesjonalisty - ewolucja zawodu pracownika socjalnego w Polsce. In: Kultura - Społeczeństwo - Edukacja 2. Poznań: Adam Mickiewicz University Press, s. 135-149. ISBN 978-83-232-2528-7.
Přejít k původnímu zdroji...
- BRITISH COUNCIL, 2023. Teaching English [online] [cit. 2023-12-06] Dostupné z: https://www.teachingenglish.org.uk/professional-development/teachers/knowing-subject/c/communicative-competence
- CALITZ, T., ROUX, A. a STRYDOM, H., 2014. Factors that affect social workers' job satisfaction, stress and burnout. Social work, 50(2). ISSN 2312-7198. http://dx.doi.org/10.15270/50-2-393
Přejít k původnímu zdroji...
- CAREER GUIDE, 2023. What is Communication Competence [online] [akt. 2023-02-04] [cit. 2023-12-02]. Dostupné z: https://www.indeed.com/career-advice/career-development/communication-competence
- CEDERSUND, E., ERIKSSON, L., RINGSBY JANSSON, B. a SVENSSON, L. A., 2019. Social pedagogical practices in Swedish welfare contexts. International Journal of Social Pedagogy. 7(1). Dostupné z: https://uclpress.scienceopen.com/hosted-document?doi=10.14324/111.444.ijsp.2019.v7.1.007
Přejít k původnímu zdroji...
- COUNCIL ON SOCIAL WORK EDUCATION, 2023. Global & Intercultural Competence [online] [cit. 2023-11-13]. Dostupné z: https://www.cswe.org/centers-initiatives/center-for-diversity/curriculum-resources/global-intercultural-competence/
- CYRILOMETODĚJSKÁ TEOLOGICKÁ FAKULTA, 2023a. Institut sociálního zdraví [online] [cit. 2023-12-17]. Dostupné z: https://www.inovacevpsychiatrii.cz/
- CYRILOMETODĚJSKÁ TEOLOGICKÁ FAKUTA, 2023b. Katedra křesťanské sociální práce [online] [cit. 2023-12-17]. Dostupné z: https://kks.upol.cz/studujte-u-nas/
- DEL PRETTE, Z. A. P. a DEL PRETTE, A., 2021. Social Competence and Social Skills. Cham: Springer. ISBN 978-3-030-70129-1.
Přejít k původnímu zdroji...
- DEUTSCHER AKADEMISCHER AUSTAUSCHDIENST, 2023. Higher Education Compass [online] [cit. 2023-11-06]. Dostupné z: https://www.daad.de/en/
- DIDONNA, F., ed. 2009. Clinical Handbook of Mindfulness. New York: Springer. ISBN 978-0-387-09592-9.
Přejít k původnímu zdroji...
- DODSON, J., 2024. Can fear lead to anger? How to cope with challenging emotions? In: Betterhelp [online] [akt. 2024-01-04] [cit. 2024-01-07]. Dostupné z: https://www.betterhelp.com/advice/anger/how-fear-leads-to-anger-what-to-do-about-it/
- DWECKOVÁ, C., 2017. Nastavení mysli. Příbram: Jan Melvil. ISBN 978-80-755-5032-3.
- EASSW, 2023. Mission Statement [online] [cit. 2023-11-18]. Dostupné z: https://www.eassw.org/Pages/About/mission_statement.php
- ELICHOVÁ, M., 2017. Sociální práce. Aktuální otázky. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0080-4.
- EUROPEAN COMMISSION, 2021. Council adopts European Child Guarantee [online] [akt. 2021-06-14] [cit. 2023-11-17]. Dostupné z: https://ec.europa.eu/social/main.jsp?langId=en&catId=1428&furtherNews=yes≠wsId=10024
- EUROPEAN COMMISION, 2023a. Key competences and basic skills [online] [2023-11-19]. Dostupné z: https://education.ec.europa.eu/education-levels/school-education/key-competences-and-basic-skills
- EUROPEAN COMMISION, 2023b. Social protection & social inclusion [online] [2023-11-19]. Dostupné z: https://ec.europa.eu/social/main.jsp?langId=en&catId=750
- EUROPEAN COMMISION, 2023c. Youth employment support [online] [2023-11-19]. Dostupné z: https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=1036
- EUROFOUND, 2023. Social inclusion [online] [cit. 2023-11-25]. Dostupné z: https://www.eurofound.europa.eu/en/topic/social-inclusion
- FRAMPTON, M., 2022a. German social pedagogy and social work: the academic discourses mapping a changing historical relationship. International Journal of Social Pedagogy [online], 11(1). Dostupné z: https://uclpress.scienceopen.com/hosted-document?doi=10.14324/111.444.ijsp.2022.v11.x.004
Přejít k původnímu zdroji...
- FRAMPTON, M., 2022b. The spirit of social pedagogy: the alternative theory base of German child welfare. Critical and Radical Social Work [online], early view, 1-17. ISSN 2049-8675. Dostupné z: https://doi.org/10.1332/204986021X16699797477718
Přejít k původnímu zdroji...
- FRANTA, A., 2023. The Place of Artephyletics in Inclusive Education. Prohuman, 2023(4). ISSN 1338-1415. Dostupné z: https://www.prohuman.sk/pedagogika/place-artephyletics-inclusive-education Future Learn, 2023 [online] [cit. 2023-12-17]. Dostupné z: https://www.futurelearn.com/info/courses/vulnerable-children/0/steps/5923
- FRIEDMAN, D., 2021. Performance Activism: Precursors and Contemporary Pioneers. Cham: Springer International Publishing. ISBN 978-3-030-80590-6.
Přejít k původnímu zdroji...
- HANSEN, M., 2021. The U.S. Education System Isn't Giving Students What Employers Need. In: Harvard Business Review [online] [akt. 2021-05-18] [cit. 2024-01-07]. Dostupné z: https://hbr.org/2021/05/the-u-s-education-system-isnt-giving-students-what-employers-need
- HAVIS, L. R., 2020. Active Learning Strategies for Promoting Intercultural Competence Development in Students. In: SENGUPTA, E., BLESSINGER, P. a MAKHANYA, M. S., eds., Developing and Supporting Multiculturalism and Leadership Development: International Perspectives on Humanizing Higher Education. Innovations in Higher Education Teaching and Learning, 30, 127-144. https://doi.org/10.1108/S2055-364120200000030011
Přejít k původnímu zdroji...
- HAYES, D., 2017. International Focus: Social pedagogy in Denmark. In: Children & Young People Now [online] [cit. 2023-11-14]. Dostupné z: https://www.cypnow.co.uk/best-practice/article/international-focus-social-pedagogy-in-denmark
- HÄMÄLÄINEN, J., 2015. Defining Social Pedagogy: Historical, Theoretical and Practical Considerations. The British Journal of Social Work, 45(3), 1022-1038. Dostupné z: https://doi.org/10.1093/bjsw/bct174
Přejít k původnímu zdroji...
- HÄMÄLÄINEN, J., 2019. Social Pedagogy as a Scientific Discipline - A Branch of Academic Studies and a Field of Professional Practice. EccoS Revista Científica, (48), 17-34. ISSN 1983-9278. Dostupné z: https://www.redalyc.org/journal/715/71558958004/html/ a také z: https://periodicos.uninove.br/eccos/article/view/12393
Přejít k původnímu zdroji...
- HÄMÄLÄINEN, J. a ERIKSSON, L., 2016. Social pedagogy in Finland and Sweden: A comparative analysis. Pedagogía Social Revista Interuniversitaria, 27, 129-51. Dostupné z: https://doi.org/10.7179/PSRI_2016.27.05
Přejít k původnímu zdroji...
- HONZÁK, R. a VOSTRÁ, D., 2022. Haiku - cesta ze stresu. Praha: Euromedia. ISBN 978-80-242-8389-0.
- HRONCOVÁ, J., NIKLOVÁ, M., HANESOVÁ, D. a DULOVICS, M., 2020. Sociálna pedagogika na Slovensku a v zahraničí - teoretická reflexia a prax. Banská Bystrica: UMB. ISBN 978-80-557-1717-3.
- HUGHES, J. a NICHOLSON, H., eds. 2016. Critical Perspectives on Applied Theatre. Cambridge University Press. ISBN 978-1-107-06504-8.
Přejít k původnímu zdroji...
- HUMAANS, 2023. Conflict Management [online] [cit. 2023-11-19]. Dostupné z: https://humaans.io/hr-glossary/conflict-management
- INTERNATIONAL FEDERATION OF SOCIAL WORKERS, 2014. Global Definition of the Social Work [online] [cit. 2023-11-19]. Dostupné z: https://www.ifsw.org/what-is-social-work/global-definition-of-social-work/
- INTERNATIONAL FEDERATION OF SOCIAL WORKERS, 2020. Global Standards for Social Work Education and Training [online] [cit. 2023-11-19]. Dostupné z: https://www.ifsw.org/global-standards-for-social-work-education-and-training/
- INTERNATIONAL FEDERATION OF SOCIAL WORKERS, 2023. The Norwegian Union of Social Educators and Social Workers (FO)/Fellesorganisasjonen [online] [cit. 2023-11-14]. Dostupné z: https://www.ifsw.org/member-organisation/norway/
- ITZHAKI-BRAUN, Y., 2021. Community social workers' perspectives on the challenges and opportunities presented by the COVID-19 pandemic. American Journal of Orthopsychiatry, 91(6), 714-723. Dostupné z: https://doi.org/10.1037/ort0000573
Přejít k původnímu zdroji...
- KASÍKOVÁ, H., 1997. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál. ISBN 80-7178-167-3.
- KASÍKOVÁ, H., 2007. Kooperativní učení a vyučování. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-0192-2.
- Key Differences, 2023 [online] [cit. 2023-11-16]. Dostupné z: https://keydifferences.com/difference-between-collaborative-learning-and-cooperative-learning.html
- LASLOCKY, M., 2021. The Mistake-Friendly Classroom. In: Edutopia [online] [akt. 2021-04-21] [2024-01-07]. Dostupné z: https://www.edutopia.org/article/mistake-friendly-classroom
- LEUPHANA UNIVERSITY LÜNEBURG, 2023. Social pedagogy [online] [akt. 2023-10-13] [cit. 2023-12-17]. Dostupné z: https://www.leuphana.de/en/college/bachelor/social-pedagogy-ba.html
- LINNAEUS UNIVERSITY, 2023. Pedagogy, social pedagogy and special pedagogy [online] [cit. 2023-12-03]. Dostupné z: https://lnu.se/en/meet-linnaeus-university/Organisation/faculty-of-and-social-sciences/meet-the-faculty-of-social-sciences/pedagogy-social-pedagogy-and-special-pedagogy/
- LITER, 2019. Pět haiku - senryu [online] [cit. 2023-12-14]. Dostupné z: https://www.liter.cz/basne-ostatni-854625-cist
- LUND UNIVERSITY, 2023. Social Work in Sweden, an Introduction [online] [cit. 2023-11-19]. Dostupné z: https://www.lunduniversity.lu.se/lubas/i-uoh-lu-SOAA02
- MADDOCK, A., 2023. The Relationships between Stress, Burnout, Mental Health and Well-Being in Social Workers. The British Journal of Social Work, bcad232. Dostupné z: https://doi.org/10.1093/bjsw/bcad232
Přejít k původnímu zdroji...
- MASTERCLASS, 2021. How to Write Sijo Poetry: 4 Sijo Writing Tips [online] [cit. 2023-12-15]. Dostupné z: https://www.masterclass.com/articles/how-to-write-sijo-poetry
- MÁTEL, A. a SCHAVEL, M., 2015. Nový zákon o sociálnej práci na Slovensku: retrospektíva, perspektívy a otázniky. Sociální práce/Sociálna práca, 1, 66-78. ISSN 1213-6204.
- MATULAYOVÁ, T., NAVRÁTIL, P., MATOUŠEK, O. a PAZLAROVÁ, H., 2021. Stav profesionalizace sociální práce ve vybraných evropských zemích. Fórum sociální práce, 2021(2), 20-38. ISSN 2336-6664.
- MURPHY, K., 2022. Umění naslouchat: O co přicházíte a proč na tom záleží. Vyd. VIA. ISBN 978-80-277-0232-9.
- MUSIL, L. a kol., 2019. Předpoklady a osobnostní rysy vhodné pro výkon sociální práce. Brno: VÚPSV. ISBN 978-80-7416-373-9.
- NATIONAL ASSOCIATION OF SOCIAL WORKERS, 2023. Standards and Indicators for Cultural Competence in Social Work Practice [online] [cit. 2023-11-13]. Dostupné z: https://www.socialworkers.org/Practice/NASW-Practice-Standards-Guidelines/Standards-and-Indicators-for-Cultural-Competence-in-Social-Work-Practice
- NATIONAL PREVENTION INFORMATION NETWORK, 2021. Cultural Competence In Health And Human Services [online] [akt. 2021-10-09] [cit. 2023-11-14]. Dostupné z: https://npin.cdc.gov/pages/cultural-competence
- NIVALA, E. 2019. Editorial: Special issue on social pedagogy in the Nordic countries. International Journal of Social Pedagogy, 7(1). DOI: 10.14324/111.444.ijsp.2019.v7.1.011 O´BRYAN, A., 2023.
Přejít k původnímu zdroji...
- OHLENDORF, A., 2001. Conflict Resolution in Project Management [online] [cit. 2023-12-19]. Dostupné z: https://www.umsl.edu/~sauterv/analysis/488_f01_papers/Ohlendorf.htm
- OLIVER, C., 2021. Study Social Work, why and how to study. In: Complete University Guide [online] [cit. 2023-12-04]. Dostupné z: https://www.thecompleteuniversityguide.co.uk/subject-guide/social-work
- OTOUCZELNIE, 2023a. Pedagogika społeczna [online] [cit. 2023-11-29]. Dostupné z: https://www.otouczelnie.pl/miasto_dzial/9941/Pedagogika-spoleczna
- OTOUCZELNIE, 2023b. Praca socjalna [online] [cit. 2023-11-29]. Dostupné z: https://www.otouczelnie.pl/artykul/1345/Praca-socjalna
- PARTON, N., 2000. Some thoughts on the relationship between theory and practice in and for socialwork. British Journal of Social Work, 30(4), 449-463.
Přejít k původnímu zdroji...
- PEDAGOGICKÁ FAKULTA, 2023. Ústav pedagogiky a sociálních studií [online] [cit. 2023-12-18]. Dostupné z: https://www.studium.upol.cz/Catalog/StudyPrograms?name=Soci%C3%A1ln%C3%AD%20pedagogika%20-%20specializace%20V%C3%BDchova%20ve%20voln%C3%A9m%20%C4%8Dase&type=Bachelor#year=2024><obalId=48721&maior=5756
- PEDAGOGY FOR CHANGE, 2023. Social Pedagogy in Denmark [online] [cit. 2023-12-04]. Dostupné z: https://www.pedagogy4change.org/social-pedagogy-in-denmark/
- PENN STATE UNIVERSITY, 2017. Cooperative Learning [online] [2023-11-25]. Dostupné z: https://pennstatelearning.psu.edu/istudy_tutorials/cooperativelearning/index.html#headingtaglink_7
- POWERUS, 2023. Social work: Studies and practice [online] [cit. 2023-11-15]. Dostupné z: https://powerus.eu/countries/norway/social-work-studies-and-practice/
- PROCHÁZKA, M., 2012. Sociální pedagogika. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3470-5.
- PSYCHOLOGY WRITING, 2023. Interpersonal Conflicts at Workplace: Types and Resolution Strategies [online] [cit. 2023-11-29]. Dostupné z: https://psychologywriting.com/interpersonal-conflicts-at-workplace-types-and-resolution-strategies/
- ROBERTSON, K., 2005. Active listening: More than just paying attention. Australian Family Physician, 34(12), 1053-1055. Dostupné z: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16333490/
- ROBINSON, K. a ARONICA, L., 2016. Creative Schools. USA: Penguin. ISBN 978-0-141-97857-4.
- ROBINSON, K. a ARONICA, L., 2018. You, Your Child and School. USA: Penguin. ISBN 978-0-141-98862-7.
- RODOVÁ, V. a LOJDOVÁ, K. 2019. Rozhovor s Janem a Vladimírou Slavíkovými o artefiletice jako expresivní tvorbě spojené s reflexí v dialogu. Komenský [online] [cit. 2024-01-03]. Dostupné z: https://www.ped.muni.cz/komensky/clanky/rozhovor-s-janem-a-vladimirou-slavikovymi-o-artefiletice-jako-expresivni-tvorbe-spojene-s-reflexi-v-dialogu
- ROSENBERG, M. B., 2008. Nenásilná komunikace. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-447-2.
- ROSENDAL JENSEN, N., 2015. Social Pedagogy in Denmark. Pedagogía Social: Revista Interuniversitaria, 0(27), 103-127. ISSN 1989-9742. Dostupné z: https://doi.org/10.7179/PSRI_2016.27.04
Přejít k původnímu zdroji...
- SÁNDOR, E., 2022. NEETs [online] [cit. 2023-11-16]. Dostupné z: https://www.eurofound.europa.eu/en/topic/neets
- SCHULTZ, K., 2023. Self-Knowledge: Definition, Examples, & Benefits. In: The Berkeley Well-Being Institute [online] [akt. 2023] [cit. 2024-01-06]. Dostupné z: https://www.berkeleywellbeing.com/self-knowledge.html
- Social Pedagogy Professional Association, 2023 [online] [cit. 2023-11-19] Dostupné z: https://sppa-uk.org/who-we-are/
- SLAVÍK, J., 2001. Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky). Praha: PF UK. ISBN 80-7290-066-8.
- SMILEY, F., 2018. Leadership Guide to Conflict and Conflict Management [online] [cit. 2023-11-29]. Dostupné z: https://ohiostate.pressbooks.pub/pubhhmp6615/chapter/leadership-guide-to-conflict-and-conflict-management/
- SMITH, M. K., 2019. 'Social pedagogy' in The encyclopedia of pedagogy and informal education [online] [cit. 2013-11-09]. Dostupné z: https://infed.org/mobi/social-pedagogy-the-development-of-theory-and-practice/
- SOBECKI, M. a kol., 2010. Pedagogika wobec wyzwań współczesności. Humanistyczny wymiar kapitału ludzkiego. Lomża: Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości imienia Bogdana Jańskiego. Dostupné z: https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/b4773c816ef3b0d6457c4ea7bf4f10c4
- SØNNELAND, A.-M., 2020. Social Work in a Changing Scandinavian Welfare State: Norway. In: SAJID, S. M., BAIKADY, R., SHENG-LI, CH. a SAKAGUCHI, H., eds. The Palgrave Handbook of Global Social Work Education. London: Palgrave Macmillan Cham, s. 219-231. ISBN 978-3-030-39966-5.
Přejít k původnímu zdroji...
- STEHLÍKOVÁ, M., 2018. Tajomstvo reči tela. Vydav. THP. ISBN 978-80-973151-0-8.
- STUDYCOM, 2023. Communicative Competence. Model, Components & Examples [online] [ci. 2023-12-06]. Dostupné z: https://study.com/learn/lesson/communicative-competence-models-components-what-is-communicative-competence.html
- STUDY IN GERMANY, 2023. 238 Top Social and Youth Work Study Programs in Germany for 2023 [online] [cit. 2023-11-06] Dostupné z: https://programs.studying-in-germany.org/social-work/
- SUE-PRINCE, E., 2016. 7 měkkých dovedností, které vás posunou kupředu. Brno: Albatros. ISBN 978-80-265-0451-1.
- ŠIMURKA, D. a kol., 2014. Mluvte jako mluvčí. Vyd. David Šimurka. ISBN 978-80-260-5766-6.
- ŠVARCOVÁ, Z., 2005. Japonská literatura. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-0999-1.
- THE THERAPEUTIC CARE JOURNAL, 2008. The Role of the Social Pedagogue [online] [cit. 2023-12-07]. Dostupné z: https://thetcj.org/in-residence/the-role-of-the-social-pedagogue
- TOLEOS, A., 2005. Cinquain.org [online] [cit. 2023-12-06]. Dostupné z: https://cinquain.org/cinquain.html
- UNITED NATIONS, 2007. E-Dialogue "Creating an Inclusive Society: Practical Strategies to Promote Social Integration" [online] [cit. 2023-11-15]. Dostupné z: https://www.un.org/esa/socdev/sib/inclusive_society/social%20cohesion.html
- UNITED NATIONS, 2023. Social Development for Sustainable Development [online] [2023-11-15]. Dostupné z: https://www.un.org/development/desa/dspd/2030agenda-sdgs.html
- UNIVERSITY OF GOTHENBURG, 2023. The Department of Social Work [online] [cit. 2023-11-14]. Dostupné z: https://www.gu.se/en/socwork
- UNIVERSITY OF MINNESOTA, 2016. Communication Competence [online] [cit. 2023-12-06]. Dostupné z: https://open.lib.umn.edu/communication/chapter/1-4-communication-competence/
- VIRGINIA COMMONWEALTH UNIVERSITY, 2019. Why Cultural Competence in Social Work Is a Vital Skill [online] [akt. 2019-11-18] [cit. 2023-11-13]. Dostupné z: https://onlinesocialwork.vcu.edu/blog/cultural-competence-in-social-work/
- WEISSBROT-KOZIARSKA, A., 2023. O konieczności trwania i rozwoju polskiej pedagogiki społecznej. Pedagogika Społeczna Nova, 2(4), 13-24. https://doi.org/10.14746/psn.2022.4.01
Přejít k původnímu zdroji...
- WEISSBROT-KOZIARSKA, A. a KANIOS, A., 2021. Social pedagogy and social work from the perspective of the research areas and practical activities - selected contexts. Praca Socjalna, 36(5), 83-105. ISSN 0860-3480. DOI:10.5604/01.3001.0015.5799
Přejít k původnímu zdroji...
- WIKING, M., 2020. Umění vytvářet vzpomínky. Brno: Jota. ISBN 978-80-7565-655-1.
- WILSON, CH. R., 2021. What Is Self-Knowledge in Psychology? 8 Examples & Theories. In: Positive psychology [online] [akt. 2021-07-22] [cit. 2024-01-05]. Dostupné z: https://positivepsychology.com/self-knowledge/
- WINKELHÖFEROVÁ, V., 2008. Slovník japonské literatury. Praha: Libri. ISBN 978-80-7277-373-2.
- WRITING COMMONS ENCYCLOPEDIA, 2023. Cognitive, Intrapersonal, and Interpersonal Competencies [online] [cit. 2023-12-08]. Dostupné z: https://writingcommons.org/section/literacy/21st-century-literacies-cognitive-intrapersonal-and-interpersonal-competencies/